Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Xestión do coñecemento Código 760492016
Titulación
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Profesorado
Alonso Seoane, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.alonso.seoane@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Xestionar todas as cuestións relativas ao ámbito das relacións laborais.
A8 Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal.
A10 Seleccionar as opcións estratéxicas de Recursos Humanos máis acomodadas á contorna multidisciplinar da empresa.
A11 Elaborar planes de Recursos Humanos, coherentes co obxectivo a acadar.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
B1, B2, B3, B4, B5 AP2
AP8
AP10
AP11
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
CM1
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
A2, A8, A10, A11 AP2
AP8
AP10
AP11
C1, C4, C5, C6, C7, C8 CM1
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
- Marco teórico
- Conceptos claves
- Recursos intangibles y problemas de medida
- Sistemas de Gestión de conocimiento
- Mapas de conocimiento
- Gestión de competencias

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa 3 0 3
Presentación oral 1 1 2
Lecturas 1 0 1
Discusión dirixida 5 10 15
Actividades iniciais 4 4 8
Investigación (Proxecto de investigación) 2 20 22
Saídas de campo 2 20 22
Análise de fontes documentais 0 4 4
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Trabajos en pequeños grupos
Presentación oral Presentación y defensa pública de los trabajos
Lecturas Lecturas recomendadas de capitulos de libro
Discusión dirixida Debate en la clase sobre cada tema expuesto
Actividades iniciais Explicaciones previas sobre qué hacer y cómo
Investigación (Proxecto de investigación) Elaboración del proyecto
Saídas de campo Recogida de información para la futura elaboración de mapas
Análise de fontes documentais Lecturas de artículos y libros

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Saídas de campo
Descrición
Explicación en la clase y redacción de los alumnos de su propio caso
Reparto de tareas y recolección de datos

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais Comprensión de las fuentes manejadas y puntualidad en las entregas. 5
Aprendizaxe colaborativa Se evalúa en tutoria 15
Presentación oral Exposición en la clase. Tiene el 10 de la nota del trabajo. 10
Lecturas Indicadores: puntualidad en la entrega, análisis, síntesis y sentido crítico 10
Discusión dirixida Se evalúa como indicador de actitud mediante intervenciones no obligatorias 10
Investigación (Proxecto de investigación) Indicadores: dificultades asumidas, originalidad, estructuración, claridad y calidad de la redacción. 25
Saídas de campo Habilidades para generar confianza en los destinatarios de las encuestas.
Habilidades en el manejo de las técnicas.
25
 
Observacións avaliación

La evaluación es contínua en la convocatoria de junio.


Se restarán dos puntos de la siguiente convocatoria a aquellos alumnos que muestren la falta de competencia: honestidad. Visibilizada en acciones como copiar en un exámen, entregar trabajos de años anteriores, copiarse o no citar fuentes. Esta al igual que todas las competencias derivadas de actitudes serán expuestas a los alumnos de forma detallada, pues no caben en esta aplicación.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
(). .
RIVEROLA, P Y MUÑOZ- SECA, B. (2003). Del buen pensar y mejor hacer. Mejora permanente y gestión del conocimiento. Mc Graw Hill
Varios (). Gestión del conocimento. Deusto
VALHONDO, D (). Gestión del conocimiento, del mito a la realidad. Díaz de Santos
CARBALLO, R. (). Innovación y Gestión del Conocimiento. Díaz de Santos
CLAVER CORTÉS, E. y ZARAGOZA SÁEZ, P. C. (). La Dirección de RRHH en Organizaciones inteligentes. Una evidencia empírica desde la dirección del conocimiento.


 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Es preciso haber cursado técnicas de investigación social para la parte del campo.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías