Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Socioloxía do Consumo Código 760G01045
Titulación
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro-Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinación
Gomis Rodriguez, Alfonso
Correo electrónico
alfonso.gomis@udc.es
Profesorado
Gomis Rodriguez, Alfonso
Correo electrónico
alfonso.gomis@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A4 Dirección e xestión de recursos humanos.
A5 Políticas sociolaborais.
A6 Economía e mercado de traballo.
A9 Socioloxía do traballo e Técnicas de Investigación Social.
A11 Teoría e sistemas de relacións laborais.
A12 Historia das relacións laborais.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A19 Identificar as fontes de información económica e o seu contido.
A26 Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A32 Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B4 Capacidade de xestión da información.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B8 Razoamento crítico.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Estudio de los orígenes y desarrollo de la sociedad de consumo, los modelos de consumo, y los factores que influyen en el comportamiento de los consumidores. Conocimiento de algunos movimientos de consumidores y de consumo crítico, y la influencia del consumo en las sociedades actuales desde una perspectiva sociológica A4
A5
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C1
C3
C4
C6

Contidos
Temas Subtemas
1. Inicios y desarrollo de la sociedad de consumo - Del capitalismo de producción al capitalismo de consumo
- La soberanía del consumidor
- Las motivaciones culturales del consumo
- Necesidades y deseos
2. La sociedad de consumo en España - Modelo prefordista y de consumo de elite
- El subconsumo de la autarquía franquista
- El modelo fordista en la década de 1960
3. Modelos de consumo y comportamiento del consumidor - De la producción de bienes a la producción de marcas
- Consumo de marcas y consumo de bajo coste
- La degradación del trabajo
4. Publicidad, medios de comunicación y consumo - La concentración creciente de los medios
- Mercantilización de los medios
- Características de la información
5. Movimientos de consumidores y consumo crítico - Los movimientos de consumidores en el mundo
- El movimiento de consumidores en España
- Consumo crítico
- Comercio justo
6. El comportamiento del consumidor actual - El comportamiento del consumidor actual
- Sostenibilidad y responsabilidad social de las organizaciones

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 28 0 28
Traballos tutelados 0 20 20
Lecturas 0 24 24
Discusión dirixida 12 0 12
Proba obxectiva 2 60 62
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral del profesor de la materia de la asignatura, que puede ir acompañada de imágenes, gráficos y documentos
Traballos tutelados Estudio de algún aspecto del programa de forma más detallada a partir de la utilización de bibliografía
Lecturas Con una periodicidad aproximadamente semanal los alumnos deberán leer una serie de textos, artículos o capítulos de libros, o buscar información para profundizar en algún tema, que luego se comentarán en clase en la "discusión dirigida"
Discusión dirixida Comentario en clase por parte de los alumnos de los textos recomendados como lecturas y de la información consultada
Proba obxectiva Examen oral o escrito de la materia vista en clase, con preguntas o comentario de texto

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Se hará para los trabajo tutelados, orientando a cada alumno sobre el trabajo que puede hacer, cómo hacerlo y fuentes de información a utilizar

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Examen oral o escrito, con preguntas de respuesta media/larga 50
Discusión dirixida Relacionada con las lecturas que los alumnos deben hacer y los comentarios que realizarán en clase 40
Traballos tutelados Trabajo de profundización en un tema relacionado con la asignatura 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria

- Alonso, Luis Enrique y Conde, Fernando (1994) Historia del consumo en España: una aproximación a sus orígenes y primer desarrollo, Debate, Madrid.

-Alonso, Luis Enrique (2006): La era del consumo,Siglo XXI, Madrid.

- Alonso Rivas, J. y otros (2000): Comportamiento del consumidor. Decisiones y estrategias de marketing, ESIC, Madrid, 3ª ed.

- Babiano, José (1993): “Las peculiaridades del fordismo español”, Cuadernos de Relaciones Laborales, nº 3, Edit. Complutense, Madrid, pp. 77- 94.

- Bauman, Zygmunt (2000): Trabajo, consumismo y nuevos pobres, Gedisa, Barcelona.

- Bourdieu, Pierre (1997): Sobre la televisión, Anagrama, Barcelona.

- Cantos, Eduard (1998): El porqué del comercio justo. Hacia unas relaciones Norte-Sur más equitativas, Icaria, Barcelona.

- Castillo Castillo, J. (1987): Sociedad de consumo a la española, EUDEMA, Madrid.

- Centro Nuovo Modello di Sviluppo-CRIC (1997): Rebelión en la tienda. Opciones de consumo, opciones de justicia, Icaria, Barcelona.

- Chomsky, N. y Herman, E. S. (2000): Los guardianes de la libertad. Propaganda, desinformación y consenso en los medios de comunicación de masas, Crítica, Barcelona (ed. original 1988).

- Cidad, Emilio (1991): Perspectivas sobre educación del consumidor, Instituto Nacional de Consumo, Madrid.

- Clark, Eric (1989): La publicidad y su poder. Las técnicas de provocación al consumo, Planeta, Barcelona.

- Cortina, Adela (2002): Por una ética del consumo (La ciudadanía del consumidor en un mundo global), Taurus, Madrid.

- Faure, Ignasi, ed. (2002): Consumidores activos. Experiencias cooperativas para el siglo XXI, Icaria, Barcelona.

- Fundación ENTORNO (2010): Marketing de productos y servicios sostenibles. Donde la innovación crea valor, Madrid.

- Gaggi, M. y Narduzzi, E. (2006): El fin de la clase media y el nacimiento de la sociedad de bajo coste, Lengua de Trapo, Madrid.

- Galbraith, J. K. (1987): La sociedad opulenta, Ariel, Barcelona.

- Galbraith, J. K. (1992): La cultura de la satisfacción, Ariel, Barcelona.

- Galbraith, J. K. (2004): La economía del fraude inocente, Crítica, Barcelona.

- Gitlin, Todd (2005): Enfermos de información, Paidós, Barcelona.

- Gimeno Ullastres, J.A., coord. (2000): El consumo en España: un panorama general, Fundación Argentaria-Visor Dis, Madrid.

- Heath, J. y Potter, A. (2005) Rebelarse vende: el negocio de la contracultura, Taurus, Madrid, 2005.

- Klein, Naomi (2002): No logo. El poder de las marcas, Paidós, Barcelona.

- Ortí, Alfonso (1994): "La estrategia de la oferta en la sociedad neocapitalista de consumo: Génesis y praxis de la investigación motivacional de la demanda”, Política y Sociedad, n.º 16, Madrid, pp. 37-92.

- Patel, Raj (2008): Obesos y famélicos. El impacto de la globalización en el sistema alimentario mundial, Los libros del lince, Barcelona.

- Ramonet, Ignacio (1998): La tiranía de la comunicación, Debate, Madrid.

- Reig, Ramón (1998): Medios de comunicación y poder en España. Prensa, radio, televisión y mundo editorial, Paidós, Barcelona.

- Rifkin, Jeremy (2010): El fin del trabajo, Paidós, Barcelona.

- Rifkin, Jeremy (2000): La era del acceso. La revolución de la nueva economía, Paidós, Barcelona.

- Ritzer, George (1996): La McDonalización de la sociedad. Un análisis de la racionalización en la vida cotidiana, Ariel, Barcelona.

- Ritzer, George (2000): El encanto de un mundo desencantado. Revolución en los medios de consumo, Ariel, Barcelona.

- Sartori, Giovanni (2000): Homo videns. La sociedad teledirigida, Taurus, Madrid.

- SETEM (2009): El Comercio justo en España 2008. Canales de importación y distribución, Icaria Editorial , Barcelona.

- Solé Moro, Mª Luisa (1999): Los consumidores del siglo XXI, ESIC, Madrid.

- Veblen, Thorstein (2004): Teoría de la clase ociosa, FCE, México


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


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