Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Estática do Buque Código 770311201
Titulación
Enxeñeiro Técnico Naval-Especialidade en Estructuras Mariñas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Segundo Troncal 7
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinación
Pena Agras, Jose Daniel
Correo electrónico
daniel.pena1@udc.es
Profesorado
Pena Agras, Jose Daniel
Correo electrónico
daniel.pena1@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo de esta materia é acadar que os alumnos entendan e coñecan todo o relativo á estabilidade do buque e máis o modo de facer os cálculos de arquitectura naval necesarios para estudar a mesma, tanto en estado intacto como despois de averías.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Aplicar o coñecemento de matemáticas, ciencia e enxeñaría.
A2 Deseñar e realizar experimentos así como de analizar e interpretar resultados.
A4 Funcionar de forma individual e dentro de equipos multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A6 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
A8 Necesidade dun aprendizaxe permanente e continuo. (life-long learning).
A9 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A11 Interpretar e debuxar planos xenerais e de detalle, cumprindo coa normativa ao respecto das Sociedades de Clasificación, Convenio de liñas de Carga, SOLAS, etc.
A12 Dominar as técnicas tradicionais ou software necesarias para poder realizar adecuadamente planos, gráficos, esquemas.
A13 Capacidade para deseño, firma e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases, partindo das Atribucións e Competencias profesionais que a Lei especifique e da Lexislación vixente aplicable.
A14 Coñecer e aplicar correctamente a lexislación e normativa vixente en calquera ámbito da enxeñaría.
A16 Capacidade para a elaboración de informes técnicos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Capacidade de liderado.
B9 Traballar nun entorno internacional con respecto das diferenzas culturais, lingüísticas, sociais e económicas.
B10 Capacidade de Análise e síntese.
B11 Capacidade de Organización e Planificación.
B12 Coñecemento de polo menos unha lingua estranxeira.
B13 Coñecementos de informática.
B14 Coñecementos de Xestión de información.
B15 Capacidade para a toma de decisións.
B16 Capacidade de trasladar os coñecementos á práctica.
B17 Dispoñer de habilidades para a investigación.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Capacidad para desempeñar actividades relativas á definición básica do plano de formas do buque A1
A2
A4
A5
A6
A8
A9
A11
A12
A13
A14
A16
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Capacidad para a realización de cálculos de xeometría de buques e artefactos, flotabilidade e estabilidade A1
A2
A4
A5
A6
A8
A9
A11
A12
A13
A14
A16
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
INTRODUCCIÓN PRESENTACIÓN
OBXECTIVOS
BIBILIOGRAFÍA
METODOLOXIA
XEOMETRÍA DO BUQUE DEFINICIÓN DAS CARACTERÍSTICAS PRINCIPAIS
DEFINICIÓN DOS COEFICIENTES GEOMÉTRICOS
ANÁLISIS E ESTUDO DO PLANO DE FORMAS
CÁLCULO APROXIMADO DE AREAS, VOLUMENES, MOMENTOS, ETC.
SOFTWARE NO MERCADO
O BUQUE C OMO FLOTADOR. AS SUAS CURVAS CARACTERÍSTICAS CURVAS HODROSTÁTICAS
SOFTWARE NO MERCADO
ESTABILIDADE TRANSVERSAL O BUQUE COMO FLOTADOR
O BUQUE EN EQUILIBRIO
A ESTABILIDADE TRANSVERSAL DO BUQUE
TEOREMA DE EULER
ESTABILIDADE TRANSVERSAL A PEQUENOS ÁNGULOS ALTURA METACÉNTRICA TRANSVERSAL
CAMBIO DE ESTABILIDADE POR CAMBIO DE PESOS
CAMBIO DE ESTABILIDADE POR APLICACIÓN DE MOMENTOS
ESTABILIDADE TRANSVERSAL A GRANDES ÁNGULOS INTRODUCCIÓN
EVOLUTA METACÉNTRICA
ALTURA METACÉNTRICA GENERALIZADA
BRAZOS DE ESTABILIDADE
CURVAS ISOCLINAS
CURVAS DE ESTABILIDAD ESTATICA
ESTABILIDADE DINÁMICA CONCEPTO
ECUACIÓN DIFERENCIAL DA ESTABILIDADE
BRAZOS DE ESTABILIDADE DINÁMICA
CURVAS DE ESTABILIDAD DINÁMICA
ALTERACIÓNS NA ESTABILIDADE TRANSVERSAL EFECTOS DA VARIACIÓN DE PESOS
EFECTOS DA MANGA
EFECTOS DO PUNTAL
EFECTOS DE CAMBIOS NAS FORMAS
SUPERFICIES LIBRES
PESOS SUSPENDIDOS
VIENTO
AGUA EMBARCADA
EFECTO DO XEO
ESTABILIDADE LONGITUDINAL CONCEPTO
DEFINICIONES BÁSICAS
ALTURA METACÉNTRICA LONGITUDINAL
VARIACIONES EN LA POSICIÓN DEL BUQUE

CRITERIOS DE ESTABILIDADE INFLUENCIA DA SEGURIDADE NA ESTABILIDADE
ACCIDENTES DE BUQUES POR PERDA DA ESTABILIDADE
ESTUDIOS DE RAHOLA
CRITERIOS DE ESTABILIDADE ACTUAIS
O FUTURO
SOFTWARE NO MERCADO
PROBA DE ESTABILIDADE FUNDAMENTO
OBXECTIVO
REALIZACIÓN PRÁCTICA
CÁLCULOS
SOFTWARE NO MERCADO
VARADA VARADA EN DIQUE SECO
VARADA EN DIQUE FLOTANTE
VARADA INVOLUNTARIA
ESTABILIDADE DESPOIS DE AVERÍAS XENERALIDADES
TIPOS DE AVERÍAS
EECTOS DE LA AVERÍA
COMPARTIMENTACIÓN
MÉTODOS DE CÁLCULO DAS AVERÍAS ADICIÓN DE PESOS
PÉRDIDA DE EMPURRO
CÁLCULOS DE INUNDACIÓN
CRITERIOS DE ESTABILIDADE ACTUAIS
O FUTURO
SOFTWARE NO MERCADO
FRANCOBORDO DEFINICIÓN
ANTECEDENTES
REGULAMENTACIÓN ACTUAL. O CONVENIO DE LÍÑAS DE CARGA DE 1966. O PROTOCOLO DE 1988.
ARQUEO DEFINICIÓN
ANTECEDENTES
REGULAMENTACIÓN ACTUAL. O CONVENIO DE ARQUEO DE BUQUES DE 1969.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 5 160 165
Foro virtual 10 0 10
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Unha proba obxectiva que consistirá nun examen que se dividirá en tres partes:

1.- Estabilidade en estado intacto, 2.- Varada e Estabilidade en averías, 3.- Francobordo e Arqueo.

Cada unha de estas partes se dividirá a súa vez en Teoría y Problemas.

Para poder aprobar a materia haberá que ter alo menos un 4 (sobre 10) en cada unha das partes citadas e tanto en Teoría como en Problemas.

A parte de Teoría terá unha valoración do 35 % do total e a de problemas o 65 % do total, en cada unha de esas tres partes antes citadas.

A valoración de cada unha de esas partes será.

1.- 50 % do total
2.- 32,5 % do total
3.- 17,5 % do total.
Foro virtual Ao non haber no vindeiro curso 2011-2012 clases presenciais por ser unha titulación en extinción, a comunicación co profesor deberá facerse exclusivamente vía tutorías, correo electrónico ou telefónicamente.

Para evaluación non haberá máis que unha proba obxectiva e non haberá polo tanto práticas de laboratorio nin traballos semellantes.

Atención personalizada
Metodoloxías
Foro virtual
Descrición
ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA TODOLOS ALUMNOS QUE O SOLICITEN, XA QUE NON HABERÁ DOCENCIA REGLADA.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Unha proba obxectiva que consistirá nun examen que se dividirá en tres partes:

1.- Estabilidade en estado intacto, 2.- Varada e Estabilidade en averías, 3.- Francobordo e Arqueo.

Cada unha de estas partes se dividirá a súa vez en Teoría y Problemas.

Para poder aprobar a materia haberá que ter alo menos un 4 (sobre 10) en cada unha das partes citadas e tanto en Teoría como en Problemas.

A parte de Teoría terá unha valoración do 35 % do total e a de problemas o 65 % do total, en cada unha de esas tres partes antes citadas.

A valoración de cada unha de esas partes será.

1.- 50 % do total
2.- 32,5 % do total
3.- 17,5 % do total.

As partes aprobadas liberaránse ata o examen de setembro do mesmo curso.

100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

-JOSÉ ANTONIO ALAEZ ZAZURCA, TEORÍA DEL BUQUE I, E.T.S.I.N. (U.P.M.), , Libro,

-JOSÉ DANIEL PENA AGRAS, DOCUMENTACIÓN VARIA. Toda esta documentación se publicará en Moodle.

-JOSÉ MARÍA DE JUAN GARCÍA AGUADO. ESTÁTICA DEL BUQUE. LIBRO

 

Bibliografía complementaria

-, PRINCIPLES OF NAVAL ARCHITECTURE , S.N.A.M.E. , , Libro,


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Debuxo Naval e Técnicas de Cad/770311205
Física/770311101
Matemáticas I/770311102
Construción Naval/770311104
Expresión Gráfica/770311105
Métodos Informáticos/770311106
Mecánica Técnica/770311204
Matemáticas II/770311557

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Estática do Buque/770311201

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías