Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Debuxo Industrial II Código 770311509
Titulación
Enxeñeiro Técnico Naval-Especialidade en Estructuras Mariñas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Primeiro-Segundo-Terceiro Optativa 3.5
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Iglesias Miño, Francisco Antonio
Correo electrónico
f.iglesias@udc.es
Profesorado
Iglesias Miño, Francisco Antonio
Correo electrónico
f.iglesias@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Deseñar e realizar experimentos así como de analizar e interpretar resultados.
A3 Deseñar, proxectar e construír calquera obra, sistema, compoñente ou proceso que deba cumprir certas necesidades e/ou requirimentos.
A4 Funcionar de forma individual e dentro de equipos multidisciplinares.
A5 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A8 Necesidade dun aprendizaxe permanente e continuo. (life-long learning).
A9 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A10 Coñecemento da estrutura tanto material como humana da industria naval.
A12 Dominar as técnicas tradicionais ou software necesarias para poder realizar adecuadamente planos, gráficos, esquemas.
A13 Capacidade para deseño, firma e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases, partindo das Atribucións e Competencias profesionais que a Lei especifique e da Lexislación vixente aplicable.
A15 Coñecemento da contratación, organización e xestión de proxectos.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B10 Capacidade de Análise e síntese.
B13 Coñecementos de informática.
B15 Capacidade para a toma de decisións.
B17 Dispoñer de habilidades para a investigación.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Aplicar el conocimiento de las diferentes áreas involucradas en el Plan Formativo. Necesidad de un aprendizaje permanente y continuo. Capacidad de usar las técnicas, habilidades y herramientas modernas para la práctica de la ingeniería. Desarrollar la capacidad de ver y expresarse en el espacio. A2
A3
A4
A5
A8
A9
A10
A12
A13
A15
B1
B2
B3
B5
B7
B10
B13
B15
B17
C2
C3
C5
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Introducción a Rhinoceros. • Introducción a Rhino.
• Representación de funciones y elementos de una curva.
• Grado y continuidad.
• Tipos de representación de curvas.
• Comandos de Rhino.
• Desplazarse por el modelo.
• Opciones del ratón.
• Barra de comandos.
• Teclas de acceso rápido.
• Barra de estado.
• Rejilla.
• Modo elevador.
• Constante angular y constante distancia.
• Planar.
Tema 2. Entidades básicas. • Trabajo con planos.
• Selección de objetos por medio de iconos.
• Ordenes de edición de objetos.
• Trabajo con capas.
• Imágenes de fondo.
• Puntos y líneas.
• Círculo, elipse, arco, rectángulo, polígonos regulares.
• Texto.
• Transformaciones: rotar, mover, escalar.
• Transformaciones: inclinar, simétrica, orientar.
• Transformaciones: situar, proyectar, torsión, doblar.
• Transformaciones: afilar, fluir, suavizar.
• Edición por puntos de control.
Tema 3. Creación y edición de curvas. • Elementos de una curva.
• Curvas de Bezier.
• Curvas racionales B-Splines.
• Curvas Nurbs.
• Grado y continuidad de la curva.
• Curva interpolada.
• Curva por puntos de control sobre una superficie.
• Cónicas, hélices, espirales.
• Edición de curvas: alargue, empalme, chaflán y equidistancia.
• Edición, blend, proyección, curvas de perfil.
• Reconstruir curvas, cambio de grado, tolerancia, tangencia.
• Edición por puntos de control.
Tema 4. Creación y edición de superficies. • Introducción.
• Creación de superficies por medio de puntos.
• Creación de superficies por medio de curvas.
• Creación de superficies por medio de superficies.
• Operaciones con superficies.
• Modificación de superficies
• Edición de superficies con puntos de control.
Tema 5. Sólidos y edición. • Sólidos y su definición.
• Sólidos prismáticos.
• Esferas.
• Elipsoides.
• Conos y cilindros.
• Tubos.
• Tuberías curvas.
• Toros.
• Sólidos por extensión.
• Normales de una superficie.
• Extracción de superficies.
• Creación de tapas en una polisuperficie.
• Empalme y chaflán.
• Edición por puntos de control.
Tema 6. Análisis y curvas a partir de objetos. • Proyección de curvas sobre una superficie.
• Duplicación de bordes, contornos.
• Extracción de isoparámetros, u y v.
• Secciones, contornos.
• Proyección de curvas u y v.
• Proyecciones de un objeto, sistema americano o europeo.
• Análisis de la geometría.
• Análisis de propiedades físiscas.
• Análisis visual de superficies.
• Desviaciones – diagnóstico.
Tema 7. Mallas. • Definición de mallas.
• Mallas predefinidas.
• Conversión de objetos NURBS en mallas.
• Tratamiento y edición de mallas.
• Densidad de mallado.
Tema 8. Materiales. • Introducción al editor de materiales.
• Teoría del color.
• Método de sombreados.
• Métodos de radiación, ray tyracing.
• Iluminación, ambiente, difusa, especular, filtro.
• Ajuste del color RGB (red, green, blue).
• Ajuste de tono TSV (tono, saturación, valor).
• Brillo, intensidad, opacidad, transparencia.
• Mapas.
• Proyección de mapeado.
• Bibliotecas de materiales.
Tema 9.Iluminación y cámaras. • Métodos globales de iluminación.
• Luz ambiente.
• Distintos tipos de luces.
• Control color.
• Atenuación.
• Sombras.
• Atmósfera.
• Cámaras.
Tema 10.Animación. • Concepto general de la animación.
• Controles de animación.
• Configuración de tiempo.
• Ventana de pistas.
• Lista jerárquica.
• Claves, modificación.
• Controladores de trayecto.
• Metamórfosis.
• Efectos especiales.
Tema 11. Proyecto final en Rhino. Desarrollar y modelar un producto complejo dónde se apliquen variados comandos del programa; de forma que sirva como una práctica global del temario de Rhino.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 20 2 22
Prácticas de laboratorio 25 37.5 62.5
Proba obxectiva 3 0 3
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales, con la finalidad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje.
Prácticas de laboratorio Metodología que permite que los estudiantes aprendan efectivamente a través de la realización de actividades de carácter práctico, con ejercicios realizados con herramientas informáticas.
Proba obxectiva Prueba que integra preguntas y ejercicios con herramientas informáticas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
Durante las prácticas se resolverán las dudas de forma individual y/o colectiva.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Se realizará una prueba objetiva de cada parte de la asignatura, consistente en ejercicios similares a los realizados durante el curso. 50
Prácticas de laboratorio La realización de ejercicios prácticos a lo largo del curso constituye una evaluación continua. Los alumnos que obtengan los ECTS correspondientes a cada parte, “asistencia a clases teóricas y prácticas” , tendrán derecho a una evaluación. 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Rhinoceros 3D (). Manuales y tutoriales. Rhino3d
Margaret Becker (1999). Rhino nurbs 3d modeling. New Riders

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Expresión Gráfica/770311105

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías