Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Electrónica de Potencia Código 770611306
Titulación
Enxeñeiro Técnico Industrial-Especialidade en Electrónica Industrial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Terceiro Troncal 4.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial
Coordinación
Calvo Rolle, Jose Luis
Correo electrónico
jose.rolle@udc.es
Profesorado
Calvo Rolle, Jose Luis
Correo electrónico
jose.rolle@udc.es
Web http://dii.cdf.udc.es/~rolle
Descrición xeral En la asignatura Electrónica de Potencia se intenta proporcionar al alumno las competencias que le permitan:

• Conocer el funcionamiento de los principales convertidores electrónicos de potencia.

• Analizar de forma teórica y práctica los distintos tipos de convertidores.

• Proceder a simular los convertidores mediante herramientas software.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Aplicar o coñecemento de matemáticas, ciencia e enxeñaría.
A2 Deseñar e realizar experimentos así como analizar e interpretar resultados.
A3 Deseñar, proxectar e construír calquera obra, sistema, compoñente ou proceso que deba cumprir certas necesidades e/ou requirimentos, coñecendo e aplicando a lexislación e normativa vixente.
A6 Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría.
A9 Necesidade dun aprendizaxe permanente e continuo. (Life-long learning).
A10 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B9 Traballar nun entorno internacional con respecto das diferenzas culturais, lingüísticas, sociais e económicas.
B10 Capacidade de análise e síntese.
B11 Capacidade de Organización e Planificación.
B12 Coñecemento de polo menos unha lingua estranxeira.
B13 Coñecemento de informática.
B14 Coñecementos de Xestión de información.
B15 Capacidade para a toma de decisións.
B16 Capacidade de trasladar os coñecementos á práctica.
B17 Dispoñer de habilidades para a investigación.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Deseñar, proxectar e construír circuitos e sistemas electrónicos de potencia, dende o punto de vista de conversión de potencia. A3
B2
B3
B4
B16
C3
C6
C7
Deseñar e realizar experimentos de electrónica de potencia así como analizar e interpretar resultados obtidos. A2
B2
B10
B12
B13
B17
C6
C8
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría correspondentes a electrónica de potencia. A6
B2
B10
B11
B13
B14
B16
C3
Necesidade dun aprendizaxe permanente e continuo. As topoloxías manteñense no tempo con algunha mellora ou modificación, pero os grandes avances en relación aos compoñentes e dispositivos novos requiren dunha reciclaxe constante por parte do usuario desta materia. A9
A10
B4
B5
C3
C7
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. A9
A10
B2
B7
B9
B12
B13
B14
B17
C3
C7
E necesaria a resolución de problemas dunha maneira efectiva dende mointos puntos de vista como pode ser adoptar determinadas solucións. A1
A2
B1
B2
B3
C3
C6
C8
Na resolución de circuitos de electrónica de potencia e necesaria capacidade de análise e síntese para simplificalos diferentes problemas dos que se dispón. A1
A2
A6
A9
A10
B10
B11
B13
C2
C3
C7
C8
Os diferentes coñecementos que se adquiren teñen a necesidade de ser trasladados á práctica para desenrolar circuitos reais propios dos sistemas electrónicos de potencia. A1
A2
B14
B15
B16
C2
C6
C7
Requirense coñecementos de informática, tanto a nivel usuario como coñecementos específicos como poden ser programas de simulación ou ferramentas que permiten o dimensionado de compoñentes pertencentes ós diferentes circuitos a estudar. A10
B1
B2
B10
B13
B14
C3

Contidos
Temas Subtemas
Bloque I : Electrónica de potencia. Componentes fundamentales. Tema 01 Diodos y Transistores de potencia.
Tema 02 El tiristor y el triac. Otros elementos.
Tema 03 Circuitos básicos. Protecciones.
Tema 04 Nuevos semiconductores de potencia: IGBT, MCT…
Bloque II : Electrónica de potencia. Circuitos y aplicaciones. Tema 05 Rectificadores no controlados.
Tema 06 Rectificadores controlados.
Tema 07 Reguladores de alterna. Interruptores estáticos.
Tema 08 Convertidores DC-DC.
Tema 09 Inversores (DC-AC).
Tema 10 Aplicaciones principales.
Tema 11 Efectos sobre la red eléctrica. Armónicos y factor de potencia.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 20 20 40
Solución de problemas 16 16 32
Presentación oral 1 5 6
Prácticas de laboratorio 7 14 21
Proba obxectiva 3 10.5 13.5
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Non terá por que ser o orde de temas impartido na secuenciación descrita, nin unha división absoluta. Así pois haberá temas como o 11 ou 12, que se verán conxuntamente no desembolvemento dos outros.
Solución de problemas Resolución de exercicios e problemas reais concretos, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Proba obxectiva Consiste en la realización de una prueba objetiva de aproximadamente 3 horas de duración, en la que se evaluarán los conocimientos adquiridos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Proba obxectiva
Descrición
La atención personalizada correspondiente a las prácticas de laboratorio consiste en la ayuda en posibles problemas de resolución particulares de cada caso concreto, siendo necesaria la guía del alumno para encauzar la resolución.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Asistencia a clase 0
Solución de problemas Realización de ejercicios sobre la materia 0
Presentación oral Exposición de trabajos realizados 0
Prácticas de laboratorio Realización de las prácticas establecidas en la materia 0
Proba obxectiva Examen tipo prueba objetiva 100
 
Observacións avaliación
Se valorarán aspectos tales como asistencia a clase, trabajo personal, trabajos voluntarios, ACTITUD, etc., para ayudar a la obtención del aprobado.
Es necesario obtener 50 puntos en la prueba objetiva para aprobar.

Fontes de información
Bibliografía básica
  • Daniel W. Hart. (2001)
    Electrónica de Potencia
    Pearson Prentice Hall.

  • Bibliografía complementaria
  • Mohan / Undeland / Robbins (1989)
    Power Electronics: converters, applications and design.
    John Wiley & Sons.

  • Muhammad H. Rashid (2005)
    Electrónica de Potencia. Circuitos, dispositivos y aplicaciones.
    Pearson Prentice Hall.

  • R. S. Ramshaw (1993)
    Power Electronics Semiconductor Switches
    Chapman & Hall


  • Recomendacións
    Materias que se recomenda ter cursado previamente
    Electrónica Dixital/770611203
    Física/770611101
    Teoría de Circuítos/770611103
    Tecnoloxía Electrónica/770611106
    Estatística/770611107
    Regulación Automática/770611201
    Electrónica Analóxica/770611202
    Deseño de Sistemas Electrónicos Dixitais/770611205
    Sistemas Eléctricos/770611206
    Inglés Técnico Electrónico/770611546

    Materias que se recomenda cursar simultaneamente
    Informática Industrial/770611301
    Automatización Industrial/770611302
    Instrumentación Electrónica/770611303

    Materias que continúan o temario
    Control Electrónico de Máquinas Eléctricas/770611533

    Observacións


    (*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías