Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Bioloxía dos Animais Terrestres Código 610212604
Titulación
Licenciado en Bioloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Todos Optativa 5.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Animal, Bioloxía Vexetal e Ecoloxía
Coordinación
Galan Regalado, Pedro Manuel
Correo electrónico
pedro.galan@udc.es
Profesorado
Galan Regalado, Pedro Manuel
Correo electrónico
pedro.galan@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Recoñecer distintos niveis de organización nos sistemas vivos. Identificar organismos.
A3 Obter, manexar, conservar e observar especímenes.
A5 Catalogar, avaliar e xestionar recursos naturais.
A17 Analizar e interpretar o comportamento dos seres vivos.
A18 Muestrear, caracterizar e manexar poboacións e comunidades.
A20 Describir, analizar, avaliar e planificar o medio físico.
A21 Avaliar o impacto ambiental. Diagnosticar e solucionar problemas medioambientais.
A22 Xestionar, conservar e restaurar poboacións e ecosistemas.
A27 Capacidade de impartir coñecementos de Bioloxía.
A28 Capacidade para o manexo de instrumentación científica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A1, A3, A5, A9, A17, A18, A20, A21, A22, A24, A26, A27, A28 B1, B2, B3, B4, B5, B6 C1, C3, C4, C5, C6, C7, C8 A1
A3
A5
A17
A18
A20
A21
A22
A27
A28
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Saídas de campo 6 6 12
Actividades iniciais 1 0 1
Sesión maxistral 40 56 96
Prácticas de laboratorio 10 10 20
Discusión dirixida 3.5 0 3.5
Proba obxectiva 4 0 4
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Saídas de campo Se realizará una salida al campo de 6 horas de duración, guiada por el profesor, en que se visitarán diferentes localidades donde se podrán observar diversas especies animales en sus hábitats naturales, permitiendo al alumno su reconocimiento en el campo y su iniciación al trabajo y la obtención de datos científicos en distintos medios naturales.
Actividades iniciais Clase introductoria a la materia, donde se expondrá el temario, calendario, tipo de prácticas a realizar y criterios de evalución.
Sesión maxistral Se desarrollarán según el calendario previsto. Cada una tendrá una duración de 50 minutos. Los materiales más relevantes que se expongan y otros de apoyo estarán a disposición de los estudiantes en el aula net.
Prácticas de laboratorio Las clases prácticas se dividirán en clases de laboratorio, donde se desarrollará el temario de prácticas y una salida al campo, guiada por el profesor.
Las prácticas se organizarán de manera que los alumnos tengan una participación activa y sirvan de complemento al temario teórico.
En el laboratorio se trabajará siempre con material procedente de restos animales obtenidos en el campo (egagrópilas, conchas, restos óseos, pieles, etc.) que no supongan el sacrificio de ningún individuo.
Discusión dirixida Debates sobre temas de actualidad en el campo de la biología de los animales terrestres y su conservación, dirigidos por el profesor.
Proba obxectiva 1. Examen sobre los contenidos teóricos impartidos por el profesor. Consistirá en una serie de preguntas de extensión media. Se realizarán un examen parcial liberatorio a la mitad del cuatrimestre y el examen final. La puntuación alcanzada en estos exámenes supondrá el 80% de la nota final (máximo de 8 puntos sobre 10).
2. Examen sobre los contenidos prácticos desarrollados en las prácticas de campo y de laboratorio. La puntuación alcanzada supondrá el 20% de la nota final (máximo de 2 puntos sobre 10).
3. Evaluación continua de la participación y aprendizaje en las clases prácticas. La asistencia a las clases prácticas de laboratorio y de campo es obligatoria. Se controlará la asistencia de todos los alumnos.
4. Será preciso obtener un mínimo de 5 puntos sobre 10 para aprobar la materia.
5. Se considerarán como No Presentados a los alumnos que no asistan al examen final de la asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Saídas de campo
Discusión dirixida
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio Examen sobre los contenidos prácticos desarrollados en las prácticas de campo y de laboratorio. La puntuación alcanzada supondrá el 20% de la nota final (máximo de 2 puntos sobre 10).

Evaluación continua de la participación y aprendizaje en las clases prácticas. La asistencia a las clases prácticas de laboratorio y de campo es obligatoria. Se controlará la asistencia de todos los alumnos.
10
Saídas de campo El examen sobre las prácticas de campo se realizará conjuntamente con el examen de laboratorio.
La salida al campo es obligatoria.
10
Proba obxectiva Examen sobre los contenidos teóricos impartidos por el profesor. Consistirá en una serie de preguntas de extensión media. Se realizarán un examen parcial liberatorio a la mitad del cuatrimestre y el examen final. La puntuación alcanzada en estos exámenes supondrá el 80% de la nota final (máximo de 8 puntos sobre 10). 80
 
Observacións avaliación
<p> En la convocatoria de septiembre el 20% de la nota total correspondiente a las salidas al campo y prácticas de laboratorio se valorarán en un examen práctico. </p>

Fontes de información
Bibliografía básica Smith, R. L. & Smith, T. M. (2001). Ecology and Field Biology (6ª ed.). . Benjamin Cummings. San Francisco.
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Pough, F. H.; Heiser, J. B. & Janis, C. M. (2009). Vertebrate Life. (8ª ed.). Prentice Hall, Inc. New Jersey.

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Purroy, F. J. & Varela, J. M. (2003): Guía de los mamíferos de España. Lynx Edicións. Barcelona.

Purroy, F. J. & Varela, J. M. (2005): Guía de las aves de España (2ª ed.). Lynx Edicións. Barcelona.

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Penas Patiño, X. M.; Pedreira López, C. & Silvar, C. ( (2994). Guía das aves de Galicia. (2ª ed.). . Bahia Edicións. A Coruña.
Mullarney, K.; Svensson, L.; Zetterström, D. & Grant, P. J. (2009). Guía de Aves (2ª ed.).. Ediciones Omega. Barcelona.
del Hoyo, J.; Elliot, A. & Sargatal, J. (1992-2011). Handbook of the Birds of the World. Vol. 1-16. . Lynx Edicions. Barcelona.
Vitt, L. J. & Caldwell, J. P. (2009). Herpetology. (3ª ed.). . Academic Press. San Diego, CA.
Hare, T. (1995). Mundos Naturales.. Ed. Blume. Barcelona.
Macdonald, D. W. (2009). The Encyclopedia of Mammals.. Oxford University Press. Oxford.
Groombridge, B. & Jenkins, M. D. (2002). World Atlas of Biodiversity.. University of California Press. Los Angeles.

del Hoyo, J.; Elliot, A. & Sargatal, J. (1992-2011): Handbook of the Birds of the World. Vol. 1-15. Lynx Edicions. Barcelona.

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Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Zooloxía/610212205
Ecoloxía/610212301
Fisioloxía Animal/610212302

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Debido a que la asignatura sintetiza conocimientos de materias muy diversas de Biología, especialmente de Zoología, Ecología, Fisiología y Biología de la Conservación, y que no existe ningún texto que reúna toda la materia impartida, se recomienda que los alumnos sigan los contenidos teóricos y prácticos impartidos por el profesor. De manera complementaria, para cada uno de los apartados del temario, se recomiendan una serie de referencias bibliográficas, todas ellas presentes en la biblioteca de la Facultad, que los alumnos podrán consultar para ampliar conocimientos.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías