Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A17 |
Analizar e interpretar o comportamento dos seres vivos. |
A18 |
Muestrear, caracterizar e manexar poboacións e comunidades. |
A24 |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e comprender a conducta animal como resultado da adaptación evolutiva nun contexto ecolóxico. |
A17
|
|
|
Coñecer as técnicas básicas para muestrear e caracterizar o comportamento dos animais. |
A18
|
|
|
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A24
|
|
|
Adquirir capacidade de análise crítica, síntese e presentación de información. |
|
B3 B7
|
|
Traballar de forma colaborativa. |
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Bases conceptuais da Etoloxía |
1.1 Introducción ao estudo do Comportamento Animal.
1.2 Introducción á causación do Comportamento. Causas inmediatas externas.
1.3 Evolución e valor adaptativo do comportamento
1.4 Selección de grupo. Selección de parentesco |
Tema 2. Toma de decisións en animais |
2.1 Modelos de optimización na ecoloxía do comportamento
2.2 Técnicas de alimentación. Estratexias de predación
2.3 Comportamento antipredatorio
2.4 Selección do hábitat
2.5 Dispersión e filopatría
2.6 Mecanismos de orientación
2.7 Migracións
2.8 Territorialidade
|
Tema 3. Reproducción, selección sexual e coidado parental |
3.1 Reproducción sexual. Custos e beneficios do sexo
3.2 Ecoloxía dos sistemas de apareamento
3.3 Selección sexual
3.4 Coidado parental
|
Tema 4. Sociabilidade e comunicación |
4.1 Comunicación animal. Deseño, ecoloxía e evolución dos sinais
4.2 Aspectos da organización social
4.3 Comportamentos altruístas e cooperativos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
12 |
9 |
21 |
Traballos tutelados |
0.2 |
0.7 |
0.9 |
Proba de resposta breve |
2 |
0 |
2 |
Proba de resposta múltiple |
0.6 |
0 |
0.6 |
Presentación oral |
45 |
67.5 |
112.5 |
|
Atención personalizada |
0.5 |
0 |
0.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Nas prácticas empregaránse medios audiovisuais e TIC para iniciar aos alumnos no uso do método observacional en Etoloxía. |
Traballos tutelados |
Os alumnos realizarán traballos en grupo baixo a supervisión da profesora |
Proba de resposta breve |
Haberá un exame final que consistirá nun cuestionario de 10 presuntas de resposta breve |
Proba de resposta múltiple |
A mediados de curso haberá unha proba tipo test sobre a materia que se imparta en inglés.
|
Presentación oral |
As clases impartiranse mediante sesións orais co apoio de medios audiovisuais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
Proba de resposta breve |
Proba de resposta múltiple |
|
Descrición |
As prácticas realizaránse en pequenos grupos que deberán ir respondendo e comentando os exercicios coa profesora
A profesora facerá un seguemento dos traballos de maneira que o traballo final acade unha calidade aceptable.
Durante as probas de resposta breve e múltiple a profesora aclarará as dúbidas dos alumnos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
Os alumnos elaborarán unha memoria de prácticas que deberá reflectir os coñecementos adquiridos durante as mesmas. |
10 |
Traballos tutelados |
Os traballos serán avaliados en función da súa orixinalidade, o seu grao de relación coa materia, a calidade do material empregado e a calidade da exposición. |
5 |
Proba de resposta breve |
As respostas deberán ser breves e claras |
70 |
Proba de resposta múltiple |
Tipo test. Os erros non suporán unha penalización |
15 |
|
Observacións avaliación |
- A meirande parte da teoría da materia avaliarase mediante un exame final. A nota máxima será de 7 puntos.
- A avaliación da materia impartida en inglés, da memoria de prácticas e das actividades que se propoñan durante o curso poderá supoñer un aumento na nota final de ata tres puntos.
- Requírese unha nota final de 5 puntos para aprobar a materia.
- Para obter a cualificación de non presentado, os alumnos non poderán asistir aos exames programados.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ALCOCK, J. (2005). Animal Behavior (8_ ed.). Sinauer Associates, Inc.
ALCOCK, J. (2009). Animal Behavior (9_ ed.). Sinauer Associates, Inc.
CARRANZA, J. (ED.) (1994). Etología. Introducción A La Ciencia Del Comportamiento. Cáceres, Universidad De Extremadura, Servicio De Publicaciones.
DANCHIN, E., GIRALDEAU, L. & CÉZILLY, F. (2008). Behavioural Ecology. Oxford University Press.
DUGATKIN, L.A. (2009). Principles of Animal Behavior. W.W. Norton, New York.
FREEMAN, S. & J.C. HERRON (2002). Análisis Evolutivo. Madrid, Pearson Educación.
KREBS, J.R. & N.B. DAVIES (1993). An Introduction To Behavioural Ecology. Oxford, Blackwell Scientific Publications |
Bibliografía complementaria
|
|
GOODENOUGH, J., B. MCGUIRE, & WALLACE, R.A. (2001). Perspectives in animal behavior. New York, John Wiley & Sons.
KREBS, J.R. & N.B. DAVIES (EDS.) (1984). Behavioural ecology. An evolutionary approach (2_ ed.). Oxford, Blackwell Scientific Publications.
KREBS, J.R. & N.B. DAVIES (EDS.) (1991). Behavioural ecology. An evolutionary approach (3_ ed.). Oxford, Blackwell Scientific Publications.
MAIER, R. (2001). Comportamiento animal. Un enfoque evolutivo y ecológico. McGraw-Hill. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Zooloxía/610212205 | Xenética/610212303 | Análise Bioestatística/610212304 |
|
Observacións |
Aínda que o profesor poñerá a disposición dos alumnos as presentacións empregadas nas clases, éstas non son máis que guías de estudo, insuficientes para superar a materia. A asistencia a clase e o emprego dos textos recomendados falicitarán a comprensión do temario e a superación dos exames. |
|