Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Ecofisioloxía Vexetal Código 610212614
Titulación
Licenciado en Bioloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Todos Optativa 5.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Animal, Bioloxía Vexetal e Ecoloxía
Coordinación
Bernal Pita da Veiga, angeles
Correo electrónico
angeles.bernal@udc.es
Profesorado
Bernal Pita da Veiga, angeles
Correo electrónico
angeles.bernal@udc.es
Web
Descrición xeral Conceptos generales sobre el estrés y sus tipos: bióticos y abióticos. Respuesta de la planta al estrés. Daños que sufre la planta ante el estres. Estrategias de defensa. Percepción de la señal de estrés

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A8 Avaliar actividades metabólicas.
A13 Deseñar e aplicar procesos biotecnolóxicos.
A14 Realizar cultivos celulares e de tecidos.
A15 Realizar bioensaios e diagnósticos biolóxicos.
A17 Analizar e interpretar o comportamento dos seres vivos.
A25 Dirixir, redactar e executar proxectos en Bioloxía.
A27 Capacidade de impartir coñecementos de Bioloxía.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Tener un conocimiento actualizado sobre los mecanismos del funcionamiento de los vegetales en situaciones adversas A8
A17
Ser capaz de elaborar y exponer un tema en el ámbito de la Ecofisiología Vegetal. A25
A27
B1
B4
C1
Ser capaz de realizar experimentación básica en el ámbito de la Ecofisiología Vegetal. A13
A14
A15
B2
B3
B4
Ser capaz de trabajar en grupo B7
C1
Diseñar combinado la metodología de prácticas y los fundamentos teóricos, diferentes situaciones de estrés A27
B1
B3
C3

Contidos
Temas Subtemas
Concepto de Ecofisiología Vegetal. Fisiología del estrés
Estrés hídrico
Estrés luminoso
Estrés por temperaturas
Estrés por nutrientes
Contaminación atmosférica
Cambio climático y calentamiento global
Estrés hídrico por encharcamiento y sequía
Estrés luminoso por exceso, radiaciones UV y radiaciones ionizantes
Estrés provocado por bajas y altas temperaturas
Contaminación por metales pesados
Contaminación atmosférica

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Portafolios do alumno 15 15 30
Prácticas de laboratorio 10 10 20
Seminario 12 0 12
Sesión maxistral 15 22.5 37.5
Solución de problemas 2.5 2.5 5
Traballos tutelados 12 6 18
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Portafolios do alumno Los alumnos deberán de preparar un portafolio que contenga de manera ordenada la temática desarrollada en las clases magistrales y en las clases prácticas, así como su trabajo personal.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Seminario Exposición del trabajo realizado por cada alumno
Sesión maxistral Exposición oral del tema complementada con presentaciones en Power Point, videos y/o esquemas de pizarra. Durante el desarrollo del tema se intercalan preguntas al alumno para que reflexione sobre ellas y las conteste oralmente, previamente a su explicación por el profesor.
Solución de problemas Elaboración de las prácticas de laboratorio como un trabajo de investigación
Traballos tutelados El alumno, ha de elaborar un trabajo sobre un aspecto relacionado del temario de Ecofisiología vegetal.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Portafolios do alumno
Prácticas de laboratorio
Descrición
Los alumnos, de manera individual, se reunirán con el profesor para comentar la evolución en la elaboración del trabajo tutelado. Además, en horario de tutorías, cada alumno podrá comentar con el profesor la marcha del trabajo, así como todas las dudas que se le presenten.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Solución de problemas Asistencia a clase 15
Portafolios do alumno Elaboración del portafolio en donde se incluirá todo el trabajo realizado por el alumno 40
Prácticas de laboratorio Elaboración cuaderno de prácticas 20
Traballos tutelados Preparación y defensa trabajo 25
 
Observacións avaliación

<p>Para que un alumno sea considerado como NO PRESENTADO no deberá haber realizado el trabajo tutelado o no preparar el portafolio. La asistencia a las clases prácticas de la asignatura será condición necesaria para ser evaluado tanto en la convocatoria ordinaria como en las extraordinarias ALUMNOS CON DIFICULTADES PARA LA ASISTENCIA PRESENCIAL. Aquellos alumnos que, por diversos motivos (*), no puedan acudir a alguna de las actividades evaluables, deberán ponerse en contacto con el profesor de la asignatura durante la primera semana del curso con el fin de coordinar actividades alternativas para conseguir el 100% de los puntos posibles. (*) Que puedan demostrar. La evaluación en setiembre constará de un examen teórico (50% de la nota), un examen práctico (25%), un trabajo tutelado y su presentación oral (25%. La nota de las actividades equivalentes aprobadas en la convocatoria de junio, se mantendrá en la de setiembre. </p>


Fontes de información
Bibliografía básica LECLERC, J.C. (2002). “Plant Ecophysiology”. . Science Publishers, Enfield, New Hampshire
REIGOSA , MJ., PEDROL, N., SÁNCHEZ, A. (2004). La Ecofisiología Vegetal. Una ciencia de síntesis.. Ed. Thomson
Larcher, W (2002). Physiologycal Plant Ecology. Springer Verlag
Lambers, H., Stuart, F & Pons, TL (1998). Plant Physiological Ecology. Springer Verlag
Fitter, A.H. y Hay, R.K.M. (2001). “Environmental Physiology of Plants”. Academic press
PRESS, M.C., SCHOLES, J.D. & BARKER, M.G (1999). “Physiological Plant Ecology” . Blackwell, Sci.
Jones, H.G. (1996). “Plants and Microclimate” . Cambridge University Press

Bibliografía complementaria NOBEL P.S. (1999). “Physicochemical and Environmental Plant Physiology” . Academic Press
VICENTE, C. y LEGAZ, M.EM. (2000). "Fisiología Vegetal Ambiental". Piramide
PUGNAIRE F.I, VALLADARES F. (eds.).” (1999). Handbook of functional plant ecology.” . Marcell Dekker, Inc. New York. .
PESSARAKLI, M. (1999). “Handbook of plant and crops stress.” . Marcell Dekker, Inc. New York. .
Prasad, M.N.V. (1997). “Plant Ecophysiology “ . John Wiley and Sons, West Sussex


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Técnicas de Experimentación en Fisioloxía Vexetal/610212503

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Fisiopatoloxía Vexetal/610212619

Materias que continúan o temario
Fisioloxía Vexetal/610212203

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías