Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Ecoloxía de Comunidades e Conservación Código 610212615
Titulación
Licenciado en Bioloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Todos Optativa 5.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Animal, Bioloxía Vexetal e Ecoloxía
Coordinación
Fuentes Lopez, Marcelino
Correo electrónico
marcelino.fuentes@udc.es
Profesorado
Fuentes Lopez, Marcelino
Correo electrónico
marcelino.fuentes@udc.es
Web http://sites.google.com/site/microensayos
Descrición xeral La modificación de la naturaleza por la especie humana ha creado bienestar para las personas pero también problemas ambientales. La gente aspira a conseguir una mayor prosperidad y a seguir disfrutando de los beneficios que proporcionan los ecosistemas. En esta asignatura estudiamos el problema de cómo compaginar estos dos deseos.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A17 Analizar e interpretar o comportamento dos seres vivos.
A21 Avaliar o impacto ambiental. Diagnosticar e solucionar problemas medioambientais.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A17
A21
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C3
C4
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
Comportamiento humano y problemas ambientales Objetivos, racionalidad, preferencias, costes y beneficios
Oferta, demanda y precios
Problemas del mercado
Problemas del gobierno

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Debate virtual 0 10 10
Saídas de campo 20 0 20
Proba de ensaio 0 30 30
Sesión maxistral 20 40 60
Proba de ensaio 1 9 10
Discusión dirixida 6.5 0 6.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Debate virtual Comportamiento humano y problemas ambientales
Saídas de campo Parques naturales de Galicia
Proba de ensaio Comportamiento humano y problemas ambientales
Sesión maxistral Comportamiento humano y problemas ambientales
Proba de ensaio Comportamiento humano y problemas ambientales
Discusión dirixida Comportamiento humano y problemas ambientales

Atención personalizada
Metodoloxías
Debate virtual
Proba de ensaio
Proba de ensaio
Descrición
Comportamiento humano y problemas ambientales

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Debate virtual Comportamiento humano y problemas ambientales 5
Proba de ensaio Comportamiento humano y problemas ambientales 45
Discusión dirixida Comportamiento humano y problemas ambientales 5
Proba de ensaio Comportamiento humano y problemas ambientales 45
 
Observacións avaliación

Para los alumnos que se presentan por primera vez la nota de junio depende de: (1) Contribuciones orales en las clases teóricas: hasta 1 punto. (2) Examen: hasta 10 puntos. (3) Siete ensayos: hasta 10 puntos. Para cada ensayo el profesor propone un tema y el alumno deberá argumentar su opinión sobre ese tema. Cada ensayo se evalúa de 0 a 10. Si en un ensayo aparecen varias palabras seguidas de otro autor la nota será de hasta -20. Al final se suman los puntos obtenidos en todos los ensayos y se divide entre 7. Una vez que se presenta un ensayo ya no se puede llevar la calificación de "No presentado". (4) Comentarios escritos sobre los ensayos: hasta 1 punto. 

Los puntos obtenidos en el examen son incompatibles con los puntos obtenidos en los ensayos y los comentarios sobre estos. Cada alumno puede elegir entre unos y otros en cualquier momento del curso, pero no sumarlos. Por ejemplo, un alumno que hace ensayos y se presenta al examen debe elegir si su nota depende de los ensayos y los comentarios sobre estos o del examen. En las siguientes convocatorias toda la nota depende solo de un examen.

Fontes de información
Bibliografía básica Dasgupta, Partha (2006). Economics : a very short introduction . Oxford University Press
Cowen, T. y Tabarrok, A. (2010). Modern principles: microeconomics. Worth Publishers
Landsburg, S. E. (2008). More sex is safer sex: the unconventional wisdom of economics. Free Press
Landsburg, S. E. (2012). The armchair economist: economics and everyday life. Free Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías