Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Recoñecer distintos niveis de organización nos sistemas vivos. Identificar organismos. |
A9 |
Identificar e analizar material de orixe biolóxica e as súas anomalías. |
A17 |
Analizar e interpretar o comportamento dos seres vivos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Comprobar la importancia que tiene el sistema nervioso en el funcionamiento adecuado de todo nuestro organismo. |
A1
|
B1 B3 B5
|
C1 C2 C3
|
Conocer cómo funciona nuestro propio cerebro. |
A17
|
B1 B3 B4 B5
|
C1 C3
|
Apreciar como al crecer adquirimos habilidades y conocimiento y experimentamos las dificultades y recompensas que proporciona el vivir con nosotros mismos y con otros. |
A17
|
B1 B3 B4 B5
|
C1 C2 C3 C6 C7
|
Apreciar que en biología no se puede aprender las distintas formas de vida animal y su gran diversidad de conducta sin darse cuenta de que todas estas conductas dependen de una correspondiente diversidad de sistemas nerviosos. |
A1 A9
|
B1 B4 B5
|
C1 C2 C3 C7
|
Comprender los efectos que se producen cuando existen alteraciones en el sistema nervioso. |
A1
|
B1 B3
|
C1 C2 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Organización del sistema nervioso |
El tejido nervioso
La neurona
Las células de la glia |
Interacciones entre las células nerviosas |
Potencial de acción
Sinapsis
Neurotransmisores
Receptores |
Sensibilidad y procesamiento sensorial |
Sistema somatosensitivo
Sistema visual
Sistema auditivo
Sistema vestibular
Quimiorrecepción
|
Sistemas motores |
Control descendente de la médula espinal
Modulación del movimiento
Los ganglios basales |
Desarrollo del sistema nervioso |
Modificación de los circuitos encefálicos por la actividad neural
Plasticidad del sistema nervioso |
Funciones encefálicas complejas |
Cognición
Lenguaje
Sueño y vigilia
Emociones
Sexo, sexualidad y encéfalo
Memoria humana
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
0 |
131.5 |
131.5 |
Proba mixta |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Proba mixta |
Se realizará una prueba parcial libratoria que abarcará aproximadamente la mitad del contenido de la asignatura, de caracter voluntario. Dicha prueba, así como el examen final de la asignatura consistirán en un examen tipo test de respuesta múltiple |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
|
100 |
|
Observacións avaliación |
-La calificación de no presentado, se aplicará únicamente en el caso de que el alumno/a no haya participado en ninguna actividad de la asignatura (clases, seminarios, prácticas, etc)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ZIGMOND MJ, BLOOM FE, LANDIS SC, ROBERTS JL, SQUIRE LC (1999). Fundamental Neuroscience. Academic Press.
NAUTA WJH, FEIRTAG M: (1987). Fundamentos de Neuroanatomía. Edit. Labor
PURVES, D; AUGUSTINE, GJ; FITZPATRICK, D; KATZ, LC; LAMANTIA, AS; McNAMARA, JO (2001). Invitación a la Neurociencia. Edit. Panamericana
DELGADO JM, FERRÚS A, MORA F, RUBIA FJ (1998). Manual de Neurociencia. Edit. Síntesis
SHEPHERD G: (1994). Neurobiology.. Oxford University Press
KANDEL ER, SCHWARTZ JH, JESSELL TM: (2001). Principios de Neurociencia. McGraw Hill-Interamericana |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Histoloxía Vexetal e Animal/610212104 | Fisioloxía Animal/610212302 |
|
|