Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Técnicas Experimentais en Química Analítica Código 610311206
Titulación
Licenciado en Química
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Segundo Troncal 7.5
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Química Analítica
Coordinación
Andrade Garda, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.andrade@udc.es
Profesorado
Andrade Garda, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.andrade@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades.
A7 Coñecer e aplicar as técnicas analíticas.
A14 Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química.
A15 Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos.
A16 Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química.
A17 Traballar no laboratorio Químico con seguridade (manexo de materiais e eliminación de residuos).
A18 Valorar os riscos no uso de sustancias químicas e procedementos de laboratorio.
A19 Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica.
A20 Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio.
A21 Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos.
A22 Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos.
A23 Desenvolver unha actitude crítica de perfeccionamento na labor experimental.
A24 Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química.
A26 Levar a cabo procedementos estándares de laboratorios implicados en traballos analíticos e sintéticos, en relación con sistemas orgánicos e inorgánicos.
A28 Adquirir, avaliar e utilizar os principios básicos da actividade industrial, xestión e organización do traballo.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A1
A7
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A22
A23
A24
A26
A28
B1
B2
B4
B5
B7
C1
C3
C8

Contidos
Temas Subtemas
Bloque 1 de prácticas: Técnicas espectroscópicas en la región Ultravioleta -Visible
Estudio de la influencia de parámetros instrumentales en las medidas
Determinación estequiometría complejos
Resolución de una mezcla de sustancias
Calibración y cuantificación de un compuesto en disolución
Estudio de fenómenos ópticos mediante banco de montaje
Bloque 2 de prácticas: Técnicas electroanalíticas Determinación de constantes de acidez mediante potenciometría
Determinación del peso molecular de una sustancia mediante potenciometría
Dterminación de constantes de disociación mediante potenciometría
Determinación del contenido de una sustancia en disolución mediante potenciometría
Determinación de una mezcla de dos sustancias mediante conductimetría
Determinación del contenido de una sustancia en disolución mediante conductimetría
Bloque 3 de prácticas: Técnicas cromatográficas Realización de separaciones mediante cromatografía en papel y capa fina
Realización de separaciones mediante HPLC
Realización de separaciones mediante columna
Bloque 4 de prácticas: Técnicas espectroscópicas atómicas Estudio de la influencia de parámetros instrumentales en las medidas
Cuantificación de metales mediante espectroscopia de absorción en llama
Cuantificación de metales mediante espectroscopia de emisión en llama

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 4 0 4
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva A partir del curso académico 2011-2012 sólo podrán examinarse de la prueba objetiva aquellos alumnos que hayan realizado las prácticas de laboratorio en cursos anteriores. Esta prueba objetiva consiste en la resolución en el laboratorio de una prácticay la respuesta a una seria de preguntas referentes a otras prácticas cursadas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Realización de una práctica y contestación a las cuestiones planteadas 100
 
Observacións avaliación

Los alumnos que hayan cursado la asignatura en cursos previos mantendrán la calificación obtenida en la evaluación continua alcanzada previamente. En el examen deberán realizar una práctica completa y constestarán unas cuestiones de carácter fundamental acerca de otras técnicas de análisis diferentes a la que empleen en la práctica.

Los alumnos que NO hayan cursado la asignatura en cursos previos realizarán un examen que constará de:

1.- Evaluación escrita de los contenidos teóricos de la asignatura. En esta parte se incluye la resolución de ejercicios numéricos básicos de laboratorio

2.- Realización de tres prácticas de laboratorio (incluyendo aquí los cálculos asociados).


Fontes de información
Bibliografía básica Harris, D.C (2007). Análisis Químico Cuantitativo. Reverté
Skoog, D.A. y otros (2005). Fundamentos de Química Analítica. Thomson

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Se recomienda haber cursado y superado las asignaturas de Química Analítica de cursos anteriores. Es fundamental estar matriculado y asistir habitualmente a la asignatura de Ampliación de Química Analítica (segundo curso)


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías