Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A3 |
Coñecer as características dos diferentes estados da materia e as teorías empregadas para describilos. |
A5 |
Comprender os principios da termodinámica e as súas aplicacións en Química. |
A6 |
Coñecer os elementos químicos e os seus compostos, as súas formas de obtención, estrutura, propiedades e reactividade. |
A8 |
Coñecer os principios da Mecánica Cuántica e a súa aplicación á estrutura de átomos e moléculas. |
A9 |
Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural. |
A12 |
Relacionar as propiedades macroscópicas coas de átomos e moléculas. |
A14 |
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química. |
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A20 |
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio. |
A21 |
Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
1. Comprensión dos fundamentos do método mecanoestadístico como nexo de unión entre as
propiedades estruturais e as macroscópicas.
|
A3 A5 A12 A14 A15 A21 A24
|
|
|
2. Establecer as características das partículas que obedecen ás estatísticas de Maxwell-Boltzmann,
Bose-Einstein e Fermi-Dirac. |
A5 A12 A14 A15 A21 A24
|
|
|
3. Entender o papel central da función de partición e a súa factorización. |
A3 A5 A12 A14 A20 A21
|
|
|
4. Obter propiedades termodinámicas en casos sinxelos. |
A3 A5 A12 A14 A15 A20
|
|
|
5. Dar fundamento á utilización das técnicas espectroscópicas como método para o coñecemento da
estrutura da materia. |
A6 A8 A9 A14 A20 A24
|
|
|
6. Comprender para sistemas sinxelos como poden ser átomos e moléculas diatómicas a información
que fornecen as transicións entre os distintos níveis enerxéticos (rotacionales, vibracionales, etc.) |
A6 A8 A9 A14 A20 A24
|
|
|
7. Coñecer os aspectos prácticos das técnicas espectroscópicas. |
A9 A12 A14 A20
|
|
|
|
|
B2 B3
|
|
|
|
|
C1 C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Termodinámica Estatística |
- Fundamentos do método mecanoestatístico
- Bases da termodinámica estatística
- Resolución de exercicios e cuestións
- Estudo termodinámico-estatístico dos gases ideais
- Resolución de exercicios e cuestións
-Interpretación estatística das propiedades termodinámicas dos sólidos
- Resolución de exercicios e cuestións |
Espectroscopía molecular |
- Conceptos xerais
- Simetría e teoría de grupos
- Resolución de exercicios e cuestións
- Espectroscopía de rotación
- Resolución de exercicios e cuestións
- Espectroscopía de vibración
- Resolución de exercicios e cuestións
- Espectroscopía electrónica
- Resolución de exercicios e cuestións
- Espectroscopía RMN e RSE
- Resolución de exercicios e cuestións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
3 |
109.5 |
112.5 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba individual deseñada para medir o nivel de coñecementos do alumno nunha situación na que deba enfrontarse a problemas relacionados cos contidos da materia sen axudas externas e nun tempo limitado. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Horario de titorías: luns, martes e xoves de 10 a 11. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
Exame final de tipo test e resolución de problemas prácticos.
(no exáme o 40% corresponderá ao test e o 60% aos problemas) |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
* Alberto Requena Rodríguez, José Zúñiga Román, Espectroscopia, Pearson Educación, S.A. (2004)
* J. Michael Hollas, Modern Spectroscopy, J. Wiley & Sons (2004)
* Levine, I. N., Fisicoquímica, 5ª edición, McGraw-Hill (2004)
* Atkins, P.W., Physical Chemistry. 6th ed. Oxford Univ. Press. (1999)
* Bertrán Rusca, J.; Núñez Delgado, J. , Química Física. Ariel (2003). |
Bibliografía complementaria
|
|
* N.J. Turro, Modern Molecular Photochemistry, University Science Books, Sausalito (CA, USA), 1991. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Enlace Químico e Estrutura da Materia/610311104 | Química Física/610311202 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Determinación Estrutural/610311403 | Simetría, Aplicac. da Teoría de Grupos en Química/610311512 |
|
Observacións |
Recoméndase repasar os conceptos teóricos introducidos nas clases de teoría mediante a resolución de cuestións e exercicios propostos que figuran ao final de cada tema nos libros recomendados. É
aconsellable estudar nos libros de texto recomendados e non por apuntes propios ou dos compañeiros, que poden conter multitude de erros ou imprecusións. |
|