Competencias do título |
Código
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Competencias da titulación
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Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Obxetivos xerais -Adquirir coñecemento de novas estructuras moleculares, xeradas en disolución, que son fronteira dos sistemas biolóxicos. -Coñecer as aplicacións destes medios na mellora de procesos químicos de separación, de síntese, de reacción, de eliminación de contaminantes, etc.
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AM3
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BM8 BM12
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CM8
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Obxetivos específicos -Comprender a importancia das interaccións intermoleculares non covalentes. -Coñecer e comprender os fenómenos de superficie e as súas consecuencias. -Analizar propiedades de novas estructuras: micelas, microemulsiones, vesículas, liposomas, ciclodextrinas, dendrímeros, clatractos, etc.. -Explorar novas aplicacións destas estructuras en procesos básicos, como solubilidad, equilibrios diversos, eliminación, ..., y fundamentalmente, en reactividad.
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AP1 AI1 AM1 AM2 AM3 AM9
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BM15
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CM6
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Interfases e interacciones intermoleculares
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Tipos de fuerzas inter- e intramoleculares que intervienen en los sistemas micrroorganizados. Tipos de interfases. Fenómenos de superficie.
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Tensioaactivos en Agua
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Interfases LL. Surfactantes y Micelas. Concentracion micelar crítica. Autoagregación.Termodinámica de micelización. Diagramas de fases. Reactividad en sistemas micelares. Modelo de la Pseudofase. Intercambio iónico.
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Tensioactivos en disolventes
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Micelas inversas. Microemulsiones: preparación, caracterización. Reactividad en microemulsiones. Monocapas y multicapas. Vesículas y Liposomas. Membranas biológicas.
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Técnicas de caracterización
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Métodos termodinámicos. Técnicas electroquímicas. Técnicas espectroscópicas. Técnicas de dispersión. Técnicas de relajación.
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Reconocimiento Molecular
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Sistemas receptor-ligando.
Receptores típicos: ciclodextrinas, poliéteres, siderófilos, dendrímeros, ..., ADN.
Ligandos de interés: iones, fármacos, pesticidas, cosméticos. Aplicaciones farmacológicas e industriales.
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Métodos de caracterización en Reconocimiento Molecular |
Métodos de dispersión. Métodos espectroscópicos. Métodos termodinámicos. Métodos electroquímicos. Otros métodos. Modelización y métodos computacionales
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
10 |
15 |
25 |
Prácticas de laboratorio |
25 |
25 |
50 |
Sesión maxistral |
10 |
10 |
20 |
Discusión dirixida |
5 |
5 |
10 |
Proba obxectiva |
4 |
8 |
12 |
Presentación oral |
1 |
4 |
5 |
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Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Prpeparación individual de trabajos de investigación publicados. Discusión en grupo del tema.
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Prácticas de laboratorio |
Aplicación de las técnicas y metodologías al estudio y caracterización de casos concretos
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Sesión maxistral |
Introducción de los diferentes temas
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Discusión dirixida |
Trabajo en grupo. Discusión de temas de investigación propuesta sobre alternativas de estudio, mejora de resultados, prespectivas de futuro, ..., que pongan de manifiesto la capacidad creativa e innovadora del alumno. |
Proba obxectiva |
Prueba teórica de asimilación de conceptos
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Presentación oral |
Exposición por el alumno del resultado del estudio del caso concreto que ha analizado. Exposición de los resultados de las prácticas que ha realizado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Estudo de casos |
Prácticas de laboratorio |
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Descrición |
Ayuda en la interpretación del trabajo, en la crítica y en facilitar bibliografía relacionada.
Ayuda en las dificultades técnicas y metodológicas para el desarrollo de las prácticas.
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Avaliación |
Metodoloxías
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Descrición
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Cualificación
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Discusión dirixida |
Intervenciones/aportaciones en la discusión |
10 |
Proba obxectiva |
Grado de asimilación de conceptos |
30 |
Estudo de casos |
Se valorará el grado de comprensión del mismo y especialmente, el análisis crítico de resultados y metodología
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30 |
Prácticas de laboratorio |
Destreza y aptitudes mostradas en el laboratorio
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10 |
Presentación oral |
Presentación en grupo del caso estudiado.
Presentación de los resultados de las prácticas
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20 |
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Observacións avaliación |
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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J. Szejtli (1988). Cyclodrextrin Technology. Kluwer Academic Publishers: The Netherlands
A. Ben-Naum (1980). Hydrophobic Interactions. Plenum Press: New York
M. N. Jones, D. Chapman (1994). Micelles, Monolayers and Biomembranes. Eds.: J. Willey % Sons, Nueva York
M. J. Rosen (1989). Surfactants and Interfacial Phenomena. 2nd Ed., John Wiley & Sons: New York |
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Bibliografía complementaria
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J Israelachvili (1992 ). Intermolecular & Surface Forces . 2nd Ed.., Academic Press
Varios; Eds.: P. L. Luisi & B. E. Straub (1984). Reverse Micelles. Biological and Technological relevance of. amphiphilic structures in Apolar Media . Plenum Press. Nueva York
Raoul Zana (1987). Surfactants in Solution. New Methods of. Investigation . Edit..: Marcel Dekker: Nueva York, |
Ÿ Surfactants in Solution series. Ed.. Mittal
Ÿ Solution Chemistry of. Surfactants series. Ed.. Mittal
Ÿ Publicaciones científicas periódicas: Langmuir; Journal of colloid and interface Science; Journal of. inclusion phenomena and macrocyclic chemistry, entre otras |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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