Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñeza a aplicabilidade e as posibilidades das distintas técnicas instrumentais de análise |
AM2 AM8
|
BM15
|
CM8
|
Sexa quen de seleccionar a técnica máis adecuada en función do tipo de especies que se van determinar, o seu contido, o tipo de mostra, o coste, etc. |
AM2 AM8
|
BM4 BM7
|
CM6
|
Adquira destreza no manexo dos distintos instrumentos e no axuste das variables instrumentais |
AM8
|
BM4 BM7
|
CM6 CM7
|
Sexa quen de obter a maior cantidade de información fiable a partir dos resultados experimentais |
AM8
|
BM7 BM15
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Automatización en química analítica. |
Introducción. Automatización nas distintas etapas do proceso analítico: mostreo, operacións previas, da instrumentación, toma e tratamento de datos. |
2.- Novas técnicas de preparación da mostra. |
Técnicas de extracción con disolventes: extracción con microondas, extracción con disolventes a presión (PLE), extracción con fluidos supercríticos, etc. Técnicas de purificación e limpeza. Extracción sólido-sólido. Técnicas de microextracción: microextracción en fase sólida, extracción con barras magnéticas, etc. Derivatización. |
3.- Espectrometría de masas. |
Fundamento. Sistemas de ionización. Analizadores. Detectores. Interpretación de espectros. Espectrometría de masas en tandem (MS/MS). Acoplamento con
cromatografía de gases. Acoplamento con cromatografía de líquidos. Aplicacións.
|
4.- Cromatografía de gases. |
Avances en instrumentación e modos de operación. Aspectos experimentais. Aplicacións. Técnicas acopladas e multidimensionais.
|
5.- Cromatografía de líquidos.
|
Avances en instrumentación e modos de operación. Aspectos experimentais. Aplicacións. Técnicas acopladas e multidimensionais. Cromatografía de fluidos supercríticos.
|
6.- Electroforesis capilar.
|
Fundamento. Instrumentación e modos de operación. Aspectos experimentais. Aplicacións. Electrocromatografía.
|
7.- Espectrometría de absorción atómica. |
Sistemas de atomización: fundamento, instrumentación, aspectos experimentais. Aplicacións.
|
8.-. Espectrometría de emisión atómica con plasma.
|
Tipos de plasma. Plasma de acoplamento inductivo: instrumentación, aspectos experimentais. Aplicacións. Espectrometría de masas con plasma de acoplamento inductivo (ICP-MS).
|
Temario práctico |
Determinación de elementos traza por ICP-MS. Servicios Xerais
Preparación da mostra para HPLC.
Cromatografía de líquidos de alta resolución con detector de diodos.
Determinación de metais en suspensiones de mostras sólidas por espectrometría de absorción atómica con atomización electrotérmica
Determinación de contaminantes organofosforados en mostras acuosas mediante microextracción en fase sólida (SPME) y CG-MS.
Determinación de especies iónicas por electroforesis capilar.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
1 |
2 |
3 |
Proba obxectiva |
2 |
19 |
21 |
Sesión maxistral |
28 |
42 |
70 |
Prácticas de laboratorio |
27 |
27 |
54 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Nestas sesións acláranse as dudas plantexadas polos alumnos e profundízase naqueles aspectos que sexan mais complicados ou interesantes. |
Proba obxectiva |
Consiste nun exame escrito que inclúe preguntas cortas e tipo test e que versan sobre os contidos teóricos e prácticos impartidos na asignatura. |
Sesión maxistral |
O profesor presenta os conceptos fundamentais e desenvolve os aspectos esenciais do tema. Así mesmo, platexa diferentes cuestións para que sexan discutidas e resoltas polos alumnos, fomentando deste xeito a súa participación. |
Prácticas de laboratorio |
O alumno leva a cabo as differentes etapas do procedemento de análisis: realiza a preparación da mostra, selecciona as condicións experimentais, colabora no axuste e a optimización das variables experimentais, na introducción das mostras, realiza cálculos de parámetros experimentais, de concentracións, etc. Ó final das mesmas debe entragar un informe das prácticas realizadas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Nos seminarios os alumnos en pequenos grupos plantexan as súas dúvidas e comentarios e o profesor atende de forma persoalizada os distintos aspectos.
Nas prácticas de labaoratorio, en pequeno grupo, o profesor supervisa a cada alumno as operacións que está a realizar, para que en ningún momento se produza un incidente, tendo en conta ademais que se está utilizando na maioría dos casos unha instrumentación complexa. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
Avaliarase a participación activa nos seminarios así como as explicacións e comentarios que realiza o alumno. |
10 |
Proba obxectiva |
Calificación do exame |
50 |
Sesión maxistral |
Avaliarase a asistencia as sesións maxistrais e a participación activa nas mesmas. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
Avaliarase a destreza na realización das actividades experimentais e a calidade do informe entregado. |
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Baker, D.R. (1995). Capillary Electrophoresis. John Wiley & Sons. Inc. New
ALLER, J.A. (2003). Espectroscopía Atómica Electrotérmica Analítica. Secretariado de Publicaciones y Medios Audiovisuales, Universidad de Leon
ESTEBAN, L. (1993). La Espectrometría de Masas en Imágenes. . ACK Editores
HOFFMANN, E.; STROOBANT, V (2005). Mass Spectrometry. Principles and Applications. Ed. Wiley
SKOOG, D.; HOLLER, F.J.; NIEMAN T.A. (2000). Principios de Análisis Instrumental . Ed. McGraw-Hill
BARCELÓ, D. (Ed.) (2000). Sample Handling and Trace Analysisi of Pollutants. Elsevier, Barcelona
CELA, R.; LORENZO, R.A.; CASAIS, M.C. (2002). Técnicas de Separación en Química Analítica. Ed. Síntesis
CÁMARA, C.; FERNÁNDEZ, P.; MARTÍN-ESTEBAN, A.; PÉREZ-CONDE,c.; VIDAL, M. (2002). Toma y Tratamiento de Muestras . Ed. Síntesis |
|
Bibliografía complementaria
|
MONTASER, A.; GOLIGHTLY, D.W. (Eds) (1992). Inductively Coupled Plasmas in Analytical Atomic Spectrometry. Ed. VCH
RUBINSON, K.A.; RUBINSON, J.F. (2002). Análisis Instrumental. Ed. Prentice Hall
ROUESSAC, F., ROUESSAC, A. (2003). Análisis Químico. Ed. McGraw Hill
KELLNER, R.; MERMET, M.; OTTO, M.; VALCARCEL, M.; WIDMER, H. M. (1998 ). Analytical Chemistry . Ed. Wiley-VCH
WELZ, B.; SPERLING, M. (1999). Atomic Absorption Spectrometry. Ed. Wiley-VCH
CULLEN, M. (Ed.) (2004). Atomic Spectroscopy in Elemental Análisis . Ed. Blackwell Plublishing Ltd.
VALCARCEL, M.; CÁRDENAS M. S. (2000 ). Automatización y Miniaturización en Química Analítica . Ed. Springer
DEDINA J., TSALEV D. L. (1995). Hydride Generation Atomic Absorption Spectroscopy . John Wiley & Sons
NIESSEN, W.M.A. (2006). Liquid chromatography-mass spectrometry. Chromatographic science series, vol. 97. Ed. Boca Ratón: Taylor & Francis
DAVIS, R.; FREARSON, M. (1992). Mass Spectrometry. Ed. John Wiley and Sons
WILLARD, H.H.; MERRITT, L.L.; DEAN, J.A. (1991). Métodos Instrumentales de Análisis. Ed. Interamericana
PAWLISZYN, J. (Ed.) (2002 ). Sampling and sample preparation for field and laboratory : fundamentals and new directions in sample preparation. Wilson and Wilson's comprehensive analytical chemistry series, vol. 37 . Ed. Elsevier
PAWLISZYN, J. (1997). Solid-Phase Microextraction: theory and practice. Ed. Wiley
E. PRICHARD (Ed.) (1996). Trace Analysis: A structured approach to obtaining reliable results. Royal Society of Chemistry, Cambridge |
Utilizaranse distintos recursos web que axuden ó alumno a comprender e fixar os coñecementos que se imparten nas clases teóricas e prácticas. Ex: simulacións, esquemas, etc.
Os alumnos terán acceso a artículos de revistas científicas, tesinas de licenciatura da Facultade de Ciencias e outros documentos que mostren a aplicación práctica das técnicas que estudiaron ó longo da asignatura. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estratexias para a resolución de problemas analíticos/610401102 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Técnicas analíticas e monitorización ambiental/610401222 | Química Analítica ambiental/610401214 | Xestión da calidade/610401227 |
|
Observacións |
É fundamental levar a asignatura ó día para ir asimilando os conceptos, participar na clase plantexando dudas, contestando ás cuestións do profesor e acudir ás tutorías voluntarias para que o aprendizaxe sexa afectivo. Así mesmo, é fundamental realizar as prácticas de forma activa para adquirir unhas boas prácticas no manexo da instrumentación do laboratorio, completar coñecementos, aclarar dudas, conceptos, etc.. Por último, é moi importante desenrolar unha mentalidade analítica e crítica e realizar as consultas bibliográficas oportunas.
|
|