Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Mellora dos coñecementos no ámbito da Química Orgánica |
AM11
|
|
|
Formación avanzada, de caracter específico ou multidisciplinar, dirixida a unha especialización académica nos ámbitos dos distintos módulos que compoñen o posgrao |
AM1
|
|
|
Mellora no coñecemento da realidade interdisciplinar da Química |
AM3
|
|
|
Capacidade de compromiso ético
Capacidade de aprendizaxe autónomo
Mellora da capacidade de análise e síntese
Mellora da capacidade de resolución de problemas |
|
BM3 BM4 BM7 BM11 BM12
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CM1 CM3 CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Síntesis asimétrica
|
Introducción. Principios básicos. Resolución cinética. Sntesis estereoselectivas: auxiliares quirales. Procesos catalíticos. |
Tema 2. Planificación y estrategias en síntesis orgánica. |
Análisis retrosintético. Selectividad en síntesis orgánica. Grupos protectores en síntesis orgánica. |
Tema 3. Reacciones de reducción. |
Reducción de alquenos: Hidrogenación asimétrica. Reacciones de hidroboración. Reacciones de hidroformilación. Reducción de cetonas e iminas. Reacciones de hidrogenación. Reacciones con oxazoborolidinas. Reacciones de hidrosililación. |
Tema 4. Reacciones de oxidación. |
Epoxidación de alquenos. Epoxidación de alcoholes alílicos. Epoxidación con sales de manganeso (salen). Formación de azidirinas. Dihidroxilación de alquenos.
Aminohidroxilación de alquenos. Oxidación de Baeyer-Villiger y relacionadas
|
Tema 5. Reacciones de adición nucleófila a compuestos carbonílicos |
Adición de organometálicos de zinc. Adición de ion cianuro. Alilación de aldehídos. La reacción aldólica. Reacciones de adición a iminas. Reacción de Baylis-Hillman. Reacciones de adición conjugada. |
Tema 6 Nuevas metodologías en síntesis orgánica |
Nuevas metodologías en síntesis orgánica: síntesis en fase sólida. Síntesis orgánica en condiciones no clásicas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
20 |
10 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
8 |
4 |
12 |
Traballos tutelados |
1 |
9 |
10 |
Proba obxectiva |
2 |
8 |
10 |
Presentación oral |
1 |
4 |
5 |
Aprendizaxe colaborativa |
10 |
20 |
30 |
Actividades iniciais |
0.5 |
0.5 |
1 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desarrollo de los contenidos fundamentales del programa mediante explicaciones teóricas y ejemplos prácticos. |
Prácticas de laboratorio |
Se proponen dos sesiones de laboratorio que se centrarán en el uso de nuevas metodologías en Síntesis Orgánica: Microondas, síntesis en fase sólida, ultrasonidos, etc. |
Traballos tutelados |
Realización de un trabajo tutelado de análisis de un artículo reciente sobre metodología moderna en síntesis orgánica. |
Proba obxectiva |
Se programa un examen escrito, con el fin de evaluar el grado de asimilación y la capacidad de aplicación de los contenidos de la materia por parte del alumnado. |
Presentación oral |
Exposición del trabajo tutelado, con apoyo de nuevas tecnologías. |
Aprendizaxe colaborativa |
Se programan ejercicios de síntesis orgánica en los que se trabajan los contenidos de las sesiones magistrales |
Actividades iniciais |
Presentación del curso y su programación de contenidos, actividades y criterios de evaluación |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Seguimiento y explicación al trabajo planteado |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Os alumnos realizarán un traballo tutelado para a sua exposición oral |
20 |
Proba obxectiva |
O final do curso realizarase unha proba escrito para evaluar os contidos teóricos adquiridos |
30 |
Presentación oral |
Valorarase a exposición oral do traballo tutelado en base a sua presentación e defensa |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
Ao longo do curso traballarase con exercicios e valoraranse o traballo realizado e as aportacións persoais |
20 |
Prácticas de laboratorio |
Realizarase unha sesión de laboratorio relacionada con instrumental e técnicas |
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
E. N. Jacobsen, A. Pfaltz, H. Yamamoto (1999). Comprehensive Asymmetric Catalysis. Berlín, Springer
Smith, M. B (2002). Organic Synthesis. Boston, McGraw-Hill
Gewert J. A.; Görlitzer, J.; Götze, S.; Looft, J.; Menningen, P.; Nöbel, T.; Schirock, H.; Wulff, C. (2000). Organic Synthesis Workbook. Weinheim, Wiley
Bittner, C.; Busemann, A. S.; Griesbach, U.; Haunert, F.; Krahnert, W.-R.; Modi, A.; Olschimke, J. (2000). Organic Synthesis Workbook II. Weinheim, Wiley
Tom Kinzel... [et al.] (2007). Organic synthesis workbook III. Weinheim, Wiley-VCH
Wyatt, P.; Warren, S. (2007). Organic Synthesis: Strategy and Control. England, Wiley
Wyatt, P.; Warren, S (2008). Workbook for Organic Synthesis: Strategy and Control. England, Wiley |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química Orgánica Avanzada/610446108 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estructura e Reactividade dos Compostos Orgánicos/610446206 | Química Orgánica Aplicada/610446217 | Aplicacións sintéticas e catalíticas de compostos metálicos/610446202 |
|
Materias que continúan o temario |
Química Orgánica Avanzada/610446108 |
|
Observacións |
Non existen recomendacións particulares para o seguimento da materia. |
|