Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Dominio da tipoloxía de resíduos e das técnicas e metodoloxías para a súa caracterización e tratabilidade. |
AM1 AM2 AM4 AM7 AM8
|
BM3 BM11 BM15 BM16
|
|
Capacidade para desenvolver actividades profisionais no eido das tecnoloxías de tratamento de residuos. |
AP1
|
BM3 BM14 BM16
|
|
Concebir o tratamento dos R.S.U. dende un punto de vista ecolóxico, procurando a súa eliminación, almacenamento ou transformación como unha solución que contribúa a evita-lo deterioro do medio ambiente. saber ser/estar |
|
BM16
|
CM4 CM5
|
Dominio das técnicas de prevención, recollida selectiva, tratamento e vertido controlado de residuos. |
AM1 AM4 AM7
|
|
|
Desenvolver capacidade de traballo en grupo |
|
BM2 BM6 BM13 BM14
|
|
Elaborar esquemas, cadros e resumos |
|
BM9 BM11 BM13 BM14 BM15
|
|
Capacidade para desenvolver actividades de investigación no eido das tecnoloxías de tratamento de residuos. |
AP1 AM2
|
BM3 BM7
|
CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PREVENCIÓN. MINIMIZACIÓN DE RESIDUOS E EMISIÓNS |
Definición e obxectivos
A planificación da prevención da contaminación
Auditoria ambiental dirixida a minimización
Plano de minimización de residuos
Boas prácticas industriais
Exemplos e potencial para a minimización
|
OS RESIDUOS |
Definición de residuo
Tipos de residuos. Clasificación
Cantidades, composición e carcterísticas
Impacto ambiental dos residuos
Lexislación e planificación
|
ALTERNATIVAS DE TRATAMENTO |
Xerarquia nas opcións de xestión
Recollida selectiva
Reciclaxe
Tratamentos biolóxicos. Compostaxe. Biogás.
Tratamentos térmicos. Incineración
Tratamento fisicoquímico
Vertido controlado
Situación do tratamento de residuos en Galiza
|
BIODEGRADABILIDADE E TOXICIDADE |
Introdución a toxicoloxia
Toxicidade ambiental. Ecotoxicidade.
Biodegradabilidade e toxicidade de efluentes residuais e residuos sólidos
|
LABORATORIO DE RESIDUOS |
Caracterización de RU e fraccións (tipos de materiais)
Compostaxe a pequena escala
Biodegradabilidade aerobia. Respirometría. Estabilidade de residuos e compost.
Biodegradabilidade anaerobia. Potencial metanoxénico
Toxicidade microbiana. Ecotoxicidade
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
3 |
4.5 |
7.5 |
Sesión maxistral |
11 |
22 |
33 |
Actividades iniciais |
0.5 |
0 |
0.5 |
Prácticas de laboratorio |
15 |
15 |
30 |
Esquemas |
1 |
2 |
3 |
Proba obxectiva |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Empregaranse artigos científicos para a presentación, concreción e/ou profundización nalgúns contidos da materia. |
Sesión maxistral |
O profesor exporá oralmente e axudándose de medios audiovisuais os contidos básicos da materia. Realizará preguntas e outras observacións para dirixir a atención do alumno sobre os aspectos chave. Facilitará ao alumno os esquemas, gráficos, táboas e resumo que considere oportuno. |
Actividades iniciais |
Preguntas formuladas polo profesor e debate sobre os intereses, puntos de vista e puntos de partida do alumnado |
Prácticas de laboratorio |
Experimentación de procesos, e métodos de seguimento dos mesmos e caracterización de residuos, seguida da obtención de resultados experimentais, a súa análise e valoración, e a obtención de conclusións. Contarán con un guión previo e elaborarán unha memoria do traballo. |
Esquemas |
Solicitarase do alumno ou alumna a elaboración de esquemas ou outras modalidades de representación gráfica e simplificada da información tratada nas sesións maxistrais e nas fontes documentais. |
Proba obxectiva |
Consiste nun exame tipo test, con resposta única ou múltiple, que versará sobre os contidos traballados na materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Haberá atención personalizada, por correo-e ou en tutorías presenciais (individuais ou en pequeno grupo), sobre calquera aspecto da materia e do traballo do/a alumno/a. A atención ao/á alumno/a en relación coas prácticas de laboratorio terá lugar directamente durante a súa realización. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
Seguimento personalizado da realización/participación do/a alumno/a nas mesmas. |
5 |
Sesión maxistral |
Avaliación continuada da participación do/a alumno/a nas mesmas |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A asistencia ás prácticas e a elaboración dunha memoria conforme aos aspectos formais básicos puntuará un 50% do total desta metodoloxía, e a calidade da memoria puntuará o restante 50%. |
40 |
Esquemas |
Seguimento personalizado da súa realización e calidade |
5 |
Proba obxectiva |
Cuantificación en función da porcentaxe de respostas correctas |
40 |
|
Observacións avaliación |
As memorias de laboratorio deberán ser entregadas no prazo máximo de 2 semanas, e os esquemas no prazo de dous días segundo indicación do/a profesor/a.
A cualificación de Non Presentado resérvase para aqueles/as alumnos/as que teñan participado en menos do 40% das actividades programadas e/ou non se presenten á proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Lasaridi, K.E. e Stentiford, E.I. (1998). A simple respirometric technique for assessing compost stability. . Water Research, 32, 3717–3723.
W.F. Brinton Jr, E. Evans, M.L. Droffner e R.B. Brinton. (1995). Standardized test for evaluation of compost self-heating . BioCycle, pp 64-69
M. Soto e A. De Vega (Ed.) (2001). TRATAMENTO DE RESÍDUOS SÓLIDOS URBANOS . A Coruña. Universidade da Coruña
E. Iglesias-Jiménez, M.T. Barral Silva e F.C. Marhuenda Egea (2008). “Indicadores de la estabilidad y madurez del compost”. En Compostaje. J.Moreno e R.Moral (ed). P. 243-283. . Madrid. Mundi Pres. |
|
Bibliografía complementaria
|
(1995-2008). ADEGA-Cadernos. Santiago de Compostela. Ed. ADEGA
G. Tchobanoglous, H. Theisen and S.Vigil (1994). GESTIÓN INTEGRAL DE RESIDUOS SÓLIDOS . Madrid. McGraw-Hill
(). http://www.envirowise.gov.uk/; www.sogama.es.
(). http://www.xunta.es/conselle/cma/; http://www.xunta.es/conselle/cma/; http://www.adega.info; http://reports.eea.europa.eu; http://www.epa.gov/epaoswer/non-hw/reduce/;.
van Berkel, R. e Koppent, P. (1991). Industrial Process Analisis. Prisma Project.. Delft. International Institute for Hydraulic and Environmental Engineering (IIHEE)
Institut Cerdá (1994). MANUAL DE MINIMIZACIÓN DE RESIDUOS Y EMISIONES INDUSTRIALES . I. Cerdá. Barcelona
Zakrzewski, S.F. (1991). Principles of Environmental Toxicology . Washington. ACS
X.E. Castells (2000). RECICLAJE DE RESÍDUOS INDUSTRIALES . Madrid. Díaz de Santos
(1990-2009). Revista CERNA (Revista Galega de Ecoloxía e Medio Ambiente). Santiago de Compostela. Ed. ADEGA
Bitton, G e Dutka, B.J. (ed.) (1986). Toxicity Testing Using Microorganisms . Boca Raton. CRC PRESS |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|