Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Practicum: Ciencia e tecnoloxía de polímeros Código 610454219
Titulación
Mestrado Universitario en Física Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Optativa 12
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Física
Coordinación
Lopez Lago, Joaquin
Correo electrónico
joaquin.lopez@udc.es
Profesorado
Abad Lopez, Maria Jose
Ares Pernas, Ana Isabel
Barral Losada, Luis Fernando
Bouza Padin, Rebeca
Cano Malagon, Jesus
Diez Redondo, Francisco Javier
Lopez Lago, Joaquin
Montero Rodríguez, María Belén
Ramirez Gomez, Maria del Carmen
Rico Varela, Maite
Correo electrónico
maria.jose.abad@udc.es
ana.ares@udc.es
luis.barral@udc.es
rebeca.bouza@udc.es
j.cano@udc.es
javier.diez@udc.es
joaquin.lopez@udc.es
belen.montero@udc.es
carmen.ramirez@udc.es
maite.rico@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Facilitar a integración dos alumnos no mercado laboral en ámbitos relacionados coas liñas de investigación ofertadas.
A2 Formación docente dos alumnos nalgunha das liñas de investigación.
A5 Aprender a utilizar unha serie de equipos e técnicas experimentais.
B3 Capacidade para deseñar e planificar un traballo ou proxecto de investigación.
B9 Capacidade de traballo en equipo.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Facilitar a integración dos alumnos no mercado laboral en ámbitos relacionados coas liñas de investigación ofertadas AP1
Formación docente dos alumnos nalgunha das liñas de investigación. AI1
Aprender a utilizar unha serie de equipos e técnicas experimentais. AM1
Capacidade para deseñar e planificar un traballo ou proxecto de investigación. BI1
Capacidade de traballo en equipo. BM6
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CM8

Contidos
Temas Subtemas
1.- Introducción
2.- Análisis Térmico de Polímeros
3.- Análisis Mecánico
4.- Análisis Dinamomecánico
5.- Análisis Termogravimétrico
6.-Análisis Reológico
7.- Técnicas de Procesado de Plásticos

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 10 210 220
Prácticas de laboratorio 60 0 60
 
Atención personalizada 20 0 20
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor y en escenarios variados (académicos y profesionales). Está referida prioritariamente al aprendizaje del “cómo hacer las cosas”. Constituye una opción basada en la asunción por los estudiantes de la responsabilidad por su propio aprendizaje.
Este sistema de enseñanza se basa en dos elementos básicos: el aprendizaje independiente de los estudiantes y el seguimiento de ese aprendizaje por el profesor-tutor.
Prácticas de laboratorio Metodología que permite que los estudiantes aprendan efectivamente a través de la realización de actividades de carácter práctico, tales como demostraciones, ejercicios, experimentos e investigaciones

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor y en escenarios variados (académicos y profesionales). Está referida prioritariamente al aprendizaje del “cómo hacer las cosas”. Constituye una opción basada en la asunción por los estudiantes de la responsabilidad por su propio aprendizaje.
Este sistema de enseñanza se basa en dos elementos básicos: el aprendizaje independiente de los estudiantes y el seguimiento de ese aprendizaje por el profesor-tutor.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor y en escenarios variados (académicos y profesionales). Está referida prioritariamente al aprendizaje del “cómo hacer las cosas”. Constituye una opción basada en la asunción por los estudiantes de la responsabilidad por su propio aprendizaje.
Este sistema de enseñanza se basa en dos elementos básicos: el aprendizaje independiente de los estudiantes y el seguimiento de ese aprendizaje por el profesor-tutor.
70
Prácticas de laboratorio Metodología que permite que los estudiantes aprendan efectivamente a través de la realización de actividades de carácter práctico, tales como demostraciones, ejercicios, experimentos e investigaciones 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Elías, H.G. (1997). An Introduction to Polymer Science. VCH
Micheli,W.; Greif,H.; Kaufman,H.; Vossebürger,F.J. (1992). Introducción a la Tecnología de Plásticos. Hanser
Horta Zubiaga, A. (1994). Macromoléculas, Vol 1 y 2. UNED
Gedde, U.W. (1995). Polymer Physics. Chapman and Hall

Bibliografía complementaria Hallerich,W:; Harsch,C.; Haenle,S. (1989). Guía de Materiales Plásticos. Propiedades, Ensayos, Parámetros. Hanser
Saja,J.A. (2000). Introducción a la Física de los Materiales. UNED


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías