Mestrado Universitario en Ciencia e Tecnoloxía Ambiental
Descriptores
Ciclo
Período
Curso
Tipo
Créditos
Mestrado Oficial
1º cuadrimestre
Primeiro
Obrigatoria
8
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento
Matemáticas Química Analítica
Coordinación
Jacome Pumar, Maria Amalia
Correo electrónico
maria.amalia.jacome@udc.es
Profesorado
Andrade Garda, Jose Manuel
Estevez Perez, Maria Graciela
Fernández Casal, Rubén
Jacome Pumar, Maria Amalia
Correo electrónico
jose.manuel.andrade@udc.es
graciela.estevez.perez@udc.es
ruben.fcasal@udc.es
maria.amalia.jacome@udc.es
Web
Descrición xeral
Nos estudos medioambientais manéxanse xeralmente importantes cantidades de datos, cuio análise permitirá a estracción da información relevante contida neles. Nesta asignatura farase unha introducción ás técnicas estatísticas avanzadas necesarias para a análise multivariable de datos, que permiten a reducción da dimensionalidade e a construcción de grupos dende un punto de vista descriptivo. O desarrollo dos ordenadores facilita o procesamento de grandes bancos de datos, resultando polo tanto unha materia de moito interese práctico.
Competencias do título
Código
Competencias da titulación
A3
Posuír coñecementos complementarios necesarios para a realización de estudos de impacto ambiental e outros estudos de carácter ambiental.
A4
Posibilitar a colaboración técnica en proxectos relacionados coa problemática ambiental.
A6
Mostrar capacidade e habilidade para resolver un problema, ou levar a cabo un estudo medioambiental.
B1
Capacidade de análise y síntese.
B3
Capacidade de xestión da información.
B10
Razoamento crítico.
Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe)
Competencias da titulación
AP3 AP4 AP6
BP1 BP3 BP10
Contidos
Temas
Subtemas
Introducción
Repaso dos métodos básicos de Estatística Descriptiva Uni e Multivariable
Medidas de dependencia: matriz de correlacións, regresión lineal simple e múltiple
Análise da multicolinealidade
Análise Multivariable
Descripción de datos multivariables
Análise de Compoñentes Principais
Análise Discriminante
Análise Cluster
Planificación
Metodoloxías / probas
Horas presenciais
Horas non presenciais / traballo autónomo
Horas totais
Sesión maxistral
18
36
54
Solución de problemas
5
15
20
Atención personalizada
1
0
1
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Sesión maxistral
Clases maxistrales presenciais nas que o profesor expondrá os puntos fundamentais do programa teórico convenientemente ilustrados con exemplos prácticos
Solución de problemas
Rematado a exposición de todos os contidos da asignatura, pediráselle ós alumnos, e será corrixido no aula, o tratamento completo dun conxunto de datos (na medida do posible do ámbito de estudos medioambientais).
Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
Os alumnos realizarán un traballo no que terán que aplicar, a un arquivo de datos, as técnicas explicadas na asignatura que eles consideren oportunas para responder ás preguntas que se lle plantexen. Disporán de atención personalizada dos profesores responsables de cada bloque, de maneira que os alumnos poderán resolver todas as dúbidas que se lles presenten.
Avaliación
Metodoloxías
Descrición
Cualificación
Solución de problemas
Os alumnos analizarán os datos e expoñerán as conclusións nun traballo, ben de forma individual ou en grupo.
90
Sesión maxistral
Asistencia e participación nas clases de sesión maxistral.
10
Observacións avaliación
Valorarase positivamente a asistencia ás clases, así como a actitude e a
participación dos alumnos nas mesmas cun peso do 10% na nota final. A
asistencia mínima será non inferior ó 80% das horas presenciais (salvo
ausencias debidamente xustificadas). O restante 90% da nota virá dada pola
realización e exposición de traballos tutelados. Na corrección dos traballos
teranse en conta os aspectos formais para a resolución dos problemas
plantexados, a claridade nas exposicións e a capacidade de defensa dos
argumentos presentados no traballo escrito, así como da presentación oral dos
resultados acadados. Requisito sine qua non para superar a asignatura é superar
as distintas actividades propostas polo profesorado. A nota final da asignatura
será a suma ponderada das cualificacións de cada bloque temático.
Fontes de información
Bibliografía básica
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Ø Jobson, J.D. (1992). Applied Multivariate Analysis. Vol. II: Categorical and Multivariate Methods . Springer Texts in Statistics, Springer-Verlag: NewYork.
Ø Miller, J.N. & Miller, J.C.(2002 ) Estadística y Quimiometría para Química Analítica . Edit. PrenticeHall.
Ø Mongay Fernández, C. (2005) Quimiometría . ServicioPublicaciones Universidad de Valencia.
Ø Morrison, D.F. (1990) Multivariatestatistical methods . 3rd Edition. McGraw-Hill Series inProbability and Statistics.
Ø Peña, D. (2002). Análisis de Datos Multivariantes .McGraw-Hill.
Ø Pérez López, C. (2004) Técnicas de análisis multivariante dedatos. Aplicaciones con SPSS. Pearson Prentice Hall, Madrid.
Ø Ramis Ramos, G. (2001) Quimiometría. Síntesis, Madrid.
Bibliografía complementaria
Ø Millard, S.P. & Neerchal,N.J. (2001) Environmental Statistics with S-Plus . Springer. CRC PressLLC
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
Recoméndase a asistencia e participación ás clases tanto de índole
teórico como práctico. Así mesmo, recoméndase completar o material facilitado
polo profesorado coa bibliografía por eles recomendada e a realización das
tarefas encomendadas. Un estudo continuo da materia e o uso das tutorías para
resolver dúbidas é fundamental para superar con éxito a asignatura. Recoméndase
o uso das tutorías individuais para os alumnos con dificultades en superar a
materia.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías