Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Dominio da tipoloxía de resíduos e coñecer o marco legal comunitario, estatal e autonómico sobre residuos. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6
|
BP1 BP3 BP19
|
|
Capacidade para desenvolver actividades profisionais no eido das tecnoloxías de tratamento de residuos. |
AP5 AP6
|
BP11
|
|
Traballar en grupo |
|
BP2 BP5 BP6 BP15
|
CM7
|
Elaborar esquemas, cadros e resumos, e manexar táboas e gráficos. |
|
BP1 BP2 BP3 BP5 BP14
|
|
Aplicar na práctica os coñecementos teóricos da materia |
AP6
|
|
|
Concebir o tratamento dos R.S.U. dende un punto de vista ecolóxico, procurando a súa eliminación, almacenamento ou transformación como unha solución que contribúa a evita-lo deterioro do medio ambiente. |
|
BP19
|
CM4 CM6
|
Dominio das técnicas de prevención, recollida selectiva, tratamento e vertido controlado de residuos. |
AP2 AP5 AP6
|
|
CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
OS RESIDUOS |
Definición de residuo
Tipos de residuos. Clasificación
Cantidades, composición e carcterísticas
Impacto ambiental dos residuos
Lexislación e planificación
|
MINIMIZACIÓN DE RESIDUOS |
A necesidade da prevención, Plano de prevención, Auditoria ambiental dirixida a minimización, Plano de minimización de resíduos, Boas praticas industriais, Exemplos |
RECOLLIDA SELECTIVA E RECICLAXE |
Recollida selectiva de residuos sólidos urbanos.
Recollida de residuos perigosos e especiais.
Clasificación de RSU en destino. Calidade e comercialización.
Balances ambientais da reciclaxe e da compostaxe.
|
COMPOSTAXE DE RESIDUOS ORGÁNICOS |
Definicións. O proceso de compostaxe
Parámetros de control do proceso
Tecnoloxías de compostaxe
|
BIOMETANIZACIÓN DE RESIDUOS ORGÁNICOS |
Dixestión anaerobia
A tecnoloxía anaerobia para o tratamento da fracción orgánica dos residuos sólidos urbanos
|
TRATAMENTO TÉRMICO DE RESIDUOS |
Datos enerxéticos dos residuos. Poder calorífico.
Control das emisións de incineradoras de residuos |
TRATAMENTO FÍSICO-QUÍMICO DE RESIDUOS PERIGOSOS |
O CTRIG (Centro De Tratamento De Residuos Industrias De Galiza)
Métodos e operacións de tratamento físico-químico
|
VERTIDO CONTROLADO DE RESIDUOS |
O marco normativo actual
Deseño, operación e control de vertedoiros
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
1 |
3 |
4 |
Sesión maxistral |
16 |
24 |
40 |
Actividades iniciais |
1 |
0 |
1 |
Prácticas de laboratorio |
8 |
12 |
20 |
Saídas de campo |
8 |
8 |
16 |
Proba obxectiva |
1 |
0 |
1 |
Seminario |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Empregarase un artigo científico para a presentación dunha situación complexa relacionada coa materia e como síntese de contidos de carácter práctico. |
Sesión maxistral |
O profesor exporá oralmente e axudándose de meidos audiovisuais os contidos básicos da materia. Realizará perguntas e outras observacións para dirixir a atención do alumno sobre os aspectos claves. Facilitará ao alumno os esquemas, gráficos e táboas que considere oportuno. |
Actividades iniciais |
Preguntas formuladas polo profesor e debate sobre os intereses, puntos de vista e puntos de partida do alumnado. |
Prácticas de laboratorio |
Experimentación de procesos ou dalgún elemento dun proceso, partindo do fundamento teórico, os materiais e métodos dispoñíbeis, a obtención de resultados experimentais, a súa análise e valoración, e a obtención de conclusións. Contarán con un guión previo e elaborarán unha memoria do traballo. |
Saídas de campo |
Realizarase unha visita a dúas instalacioóns de tratamento de residuos, na que os alumnos deberán recoller información directa, completala con ifnormación adicional (independente ou de diversas fontes), analizala criticamente e sacar conclusións. Elaborarán unha memoria do traballo. |
Proba obxectiva |
Consiste nun exame tipo test, con resposta única ou múltiple, que versará sobre os contidos traballados nos seminarios e sesións maxistrais. |
Seminario |
Formulación de problemas teóricos ou practicos e achega de documentación para a súa análise, estudo-debate e conclusións no grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Saídas de campo |
|
Descrición |
Haberá atención personalizada, por correo-e ou en tutorías presenciais (individuais ou en pequeno grupo), sobre calquera aspecto da materia e do traballo do/a alumno/a. A atención ao/á alumno/a en relación coas prácticas de laboratorio terá lugar directamente durante a súa realización. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
Seguimento personalizado da realización/participación do/a alumno/a nas mesmas. |
4 |
Sesión maxistral |
Avaliación continuada da participación do/a alumno/a nas mesmas |
6 |
Prácticas de laboratorio |
A asistencia ás prácticas e a elaboración dunha memoria conforme aos aspectos formais básicos puntuará un 50% do total desta metodoloxía, e a calidade da memoria puntuará o restante 50%. |
20 |
Saídas de campo |
A realización das saídas de campo (visitas a plantas de tratamento) e a elaboración dunha memoria conforme ós aspectos formais básicos puntuará un 50% do apartado, e a calidade da memoria puntuará o restante 50%. |
12 |
Proba obxectiva |
Cuantificación en función da porcentaxe de respostas correctas |
40 |
Seminario |
Avaliación continuada da participación do/a alumno/a. |
18 |
|
Observacións avaliación |
Os traballos tutelados (de revisión bibliográfica, etc), ou as memorias de laboratorio e de campo e laboratorio deberán ser entregados no prázo máximo de 2 semanas.
A cualificación de Non Presentado resérvase para aqueles/as alumnos/as que teñan participado en menos do 40% das actividades programadas e/ou non se presenten á proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
G. Tchobanoglous, H. Theisen and S.Vigil (1994). GESTIÓN INTEGRAL DE RESIDUOS SÓLIDOS. Madrid. McGraw-Hill
C.Finet, (1987). Heating Value of Municipal Solid Waste. Waste Management and Research. 5, 141-145
Institut Cerdá (1994). MANUAL DE MINIMIZACIÓN DE RESIDUOS Y EMISIONES INDUSTRIALES. Barcelona
X.E. Castells (2000). RECICLAJE DE RESÍDUOS INDUSTRIALES. Madrid. Díaz de Santos
M. Soto e A. Vega (Ed.) (2001). Tratamento de resíduos sólidos urbanos . Universidade da Coruña.
American Public Works Association (1976). Tratamiento de los Residuos Urbanos. Madrid. Instituto de Estudios de la Administración Local |
|
Bibliografía complementaria
|
(1995-2008). ADEGA-Cadernos. Santiago de Compostela. Ed. ADEGA
Moreno Casco, J. / Moral Herrero, R. (2008). COMPOSTAJE. Madrid. Mundi Pres.
Carlos Franjo (1991). Determinación del Poder Calorífico de RSU para su Tratamiento por Incineración . Santiago, Tesis Doctoral USC
(). http://www.envirowise.gov.uk/; www.sogama.es.
(). http://www.xunta.es/conselle/cma/; http://www.xunta.es/conselle/cma/; http://www.adega.info; http://reports.eea.europa.eu; http://www.epa.gov/epaoswer/non-hw/reduce/;.
(1990-2009). Revista CERNA (Revista Galega de Ecoloxía e Medio Ambiente). Santiago de Compostela. Ed. ADEGA |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase que os alumnos posúan coñecementos básicos de física, química, bioquímica, enxeñería química e matemáticas. |
|