Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A8 |
Coñecer as bases do deseño e funcionamento dun bioreactor. |
A11 |
Deseñar e xestionar proxectos de base biotecnolóxica. |
A28 |
Coñecer e saber aplicar as técnicas de detección e tratamento da contaminación ambiental. |
A29 |
Coñecer e saber aplicar as técnicas de biorremedación e biorecuperación de ambientes contaminados. |
A30 |
Coñecer e saber utilizar as medidas de prevención e xestión da contaminación ambiental enfocada ao control da mesma e á minimización dos seus efectos. |
B5 |
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación. |
B8 |
Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación. |
B15 |
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Deseñar e xestionar proxectos de base biotecnolóxica |
AM11
|
|
|
Coñecer as bases do deseño e funcionamento dun bioreactor |
AM8
|
|
|
Coñecer e saber aplicar as técnicas de biorremedación e biorecuperación de ambientes contaminados |
AM29
|
|
|
Coñecer e saber aplicar as técnicas de detección e tratamento da contaminación ambiental |
AM28
|
|
|
Coñecer e saber utilizar as medidas de prevención e xestión da contaminación ambiental enfocada ao control da mesma e á minimización dos seus efectos |
AM30
|
|
|
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación |
|
BM5
|
|
Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación |
|
BM8
|
|
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos |
|
BM15
|
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
|
|
CM2
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introducción a la contaminación atmosférica. |
Introducción. Selección de tecnícas más adecuadas según: clase de contaminantes y fuentes de contaminación. |
Tema 2. Introducción a las tecnícas de tratamiento de aire contaminado y efluentes gaesosos. |
Clasificación de las distintas tecnologías. Rangos de aplicación. |
Tema 3. Tecnícas de eliminación de partículas contaminantes. |
Descripción de las tecnologías de eliminación de partículas contaminantes. Ecuaciones de diseño. |
Tema 4. Tecnícas de tratamiento de gases y vapores contaminantes: tratamientos físico-químicos. |
Descripción de los procesos físico-químicos y térmicos de tratamiento de gases y vapores contaminantes. Ecuaciones de diseño. |
Tema 5. Bioprocesos para el tratamiento de gases y vapores contaminantes. |
Descripción de las tecnologías de tratamiento de gases y vapores contaminantes en biorreactores. Ecuaciones de diseño. |
Tema 6. Nuevas tecnícas y tecnologías en fase de desarrollo. |
Descripción de las tecnologías de tratamiento. Ecuaciones de diseño. |
Tema 7. Introducción a la probelmática de la contaminación de suelos. Técnicas de contención. |
Introducción. Técnicas de contención: Barreras físicas, barreras químicas y sellado |
Tema 8. Técnicas de confinamiento. |
Estabilización físico-química, Inyección de solidificantes y Vitrificación |
Tema 9. Técnicas de descontaminación:
Tratamientos biológicos.
|
Biorremediación, fitorremediación, biopilas.
|
Tema 10. Técnicas de descontaminación:
Tratamientos físico-químicos y térmicos. |
Lavado, flushing, extracción con vapor, inyección de aire comprimido, electroremediación.
Incineración, desorción térmica, pirólisis.
|
Tema 11. Técnicas de descontaminación:
Tratamientos combinados. |
Tratamientos combinados. |
Tema 12. Introducción a la gestión de residuos. Residuos agrarios. |
Valorización y gestión de residuos agrarios para su uso como abono. Mínimización del impacto ambiental de los purines. |
Tema 13. Tratamientos anaerobios de residuos. |
Tratamientos anaerobios de residuos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
14 |
28 |
42 |
Solución de problemas |
3 |
6 |
9 |
Estudo de casos |
3 |
6 |
9 |
Prácticas de laboratorio |
4 |
4.5 |
8.5 |
Proba obxectiva |
3 |
1.5 |
4.5 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación de conceptos. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas por parte de los alumnos utilizando las ecuaciones y los conceptos explicados en clase. |
Estudo de casos |
Explicación de casos concretos de contaminación y de tecnícas de tratamiento aplicadas a casos reales. |
Prácticas de laboratorio |
Aplicación de la teoría a casos prácticos de tratamiento de la contaminación (aire). |
Proba obxectiva |
Evaluación de la adquisición de los conceptos desarrollados en la asignatura. Consistira en un examen escrito que constara de preguntas teóricas y/o de problemas a resolver. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Se ayudara al alumno a resolver problemas y ejercicios, utilizando los conceptos y ecuaciones vistos en clase. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
Resolución de problemas en clase, de forma individual o en grupo. Se valorara la implicación del alumno y el comportamiento en las diversas actividades programadas. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
Realización de las prácticas y entrega de informe/resultados. |
40 |
Proba obxectiva |
El examen podra constar de preguntas de teoría y de preguntas relacionadas con la resolución de problemas.
El examen podra tener relación con la materia vista en clase, los conceptos abordados en el laboratorio, o las visitas.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
La prueba objetiva de la primera oportunidad se realizará el lunes siguiente a la finalización de la impartición de la materia.
La segunda oportunidad para superar la materia se realizará en el mes de Julio.
Tendrán prioridad para optar a Matrícula de Honra aquellos alumnos que se presenten en la primera oportunidad.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
WARK, K & WARNER, CF (1981). Air Pollution, its origin and control. Row & Harper Publishers
KENNES, C & VEIGA, MC (2001). Bioreactors for waste gas treatment. Kluwer Academic Publishers
US-EPA (1997). Bioremediation of hazardous waste sites: practical approaches to implementation.. EPA 625-K-96-001
US-EPA (1995). Biorremediation of Hazardous wastes. . EPA 540-R-95-532.
LEVIN, L & GEALT, M (1997). Biotratamiento de residuos tóxicos y peligrosos. Selección, estimación, modificación de microorganismos y aplicación. McGraw-Hill
PICHTEL, J (2007). Fundamentals of site remediation : for metal and hydrocarbon-contaminated soils . 2nd ed. . Rockville, Maryland : Government Institutes
ANDERSON, WC (ed.) (1993). Innovative site remediation technology (Vol 1-8). American Academy of Environmental Engineers |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
PROXECTO FIN DE MÁSTER/610475006 | PRÁCTICAS EXTERNAS/610475007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Aspectos legais e éticos en Biotecnoloxía/610475203 |
|
Materias que continúan o temario |
Contaminación ambiental/610475401 | Tecnoloxía ambiental e xestión da auga/610475402 |
|
Observacións |
Dado que parte de la bibliografía recomendada para esta materia se encuentra en inglés, es aconsejable tener conocimientos de esta lengua, por lo menos, a nivel de comprensión de textos escritos.
|
|