Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer as bases tecnolóxicas e as ferramentas software e hardware necesarias para o traballo coa neuroimaxe dixital
|
AI10
|
BI3 BI5
|
CI3
|
Coñecer unha unidade de medicina nuclear, tanto desde unha perspectiva clínica como tecnolóxica |
AI10
|
BI2 BI5 BI8
|
CI8
|
Saber estar ante os usuarios dunha unidade de neoruimaxe dixital, tratar os datos e procesalos con ferramentas informáticas. |
AI10
|
BI2
|
CI3
|
Coñecer os sitemas de comunicación e protocolos DICOM dos equipos de xeración de neuroimaxe |
AI10
|
BI2 BI3
|
CI3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I: ESTUDOS ISOTOPICOS NUCLEARES EN NEUROLOXÍA |
Introducción
1. Bases biolóxicas das enfermidades do sistema nervioso central
2. Bases biolóxicas das enfermidades psiquiátricas
3. Sistemas de tratamento da imaxe
4. Radiofarmacia
5. Bases biolóxicas dos estudios con radiofármacos
6. Control de Calidade dos aparatos
7. Bases de protección radiolóxica
8. Proteómica e farmacoxenómica
9. O ciclotrón
Parte específica:
10.- Estudio da perfusión cerebral
11.- Modulación farmacolóxica da vascularización cerebral
12.- Estudio isotópico de: Perfusión cerebral, Demencias, Tumores, Epilepsias, Morte cerebral, Receptores dopaminérgicos, Outros procesos
13.- O PET. Bases físicas. Control de calidade. Radiofarmacia. Aplicacións clínicas. Utilizacións futuras. O ciclotrón de Santiago: liñas de investigación |
BLOQUE II. NEUROIMAXE DIXITAL |
Fundamentos en neuroimaxe dixital
14.- A imaxe dixital. Fundamentos e codificación da información. Os formatos gráficos da imaxe dixital. Formatos xerais e formatos específicos en neurociencia.
Modalidades de imaxe dixital en neurociencia
15.- Orixe e fontes de xeración das imaxes en neurociencia. Imaxes médicas. Radioloxía convencional, TAC, RMN, Imaxe nuclear.
16.- A base da estandarización da imaxe médica. O formato DICOM. Orixe e fundamentos.
17.- Aplicación de libre distribución e comerciais da imaxe DICOM. A fusión de modalidades. Imaxe anatómica e funcional. Tendencias actuais
Análise e procesado da imaxe en neurociencia
18.- Principios teóricos do procesamento da imaxe dixital. Procesado básico e avanzado en neurociencia. Principais algoritmos de segmentación. Exemplos de aplicación.
|
PROGRAMA DE CLASES PRÁCTICAS |
Bloque I
Práctica 1. Visita ó Servizo de Medicina Nuclear do Complexo Hospitalario Universitario de Santiago de Compostela
Práctica 2. Realización de estudios isotópicos PET ou non PET en neuroloxía e psiquiatría
Práctica 3. Visita ó Ciclotrón
Bloque II
Práctica 4. Manexo básico da imaxe médica. Adquisición, conversión de formatos, cambios de resolución, selección de seccións de interese.
Práctica 5. Manexo de aplicacións de exemplo de imaxes DICOM. Osiris, JDICOM, EFilm
Práctica 6. Búsqueda de recursos de interese en Internet. Bases de datos, fondos bibliográficos, aplicacións de libre distribución, etc.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
5 |
5 |
10 |
Prácticas a través de TIC |
10 |
25 |
35 |
Sesión maxistral |
5 |
5 |
10 |
Foro virtual |
8 |
8 |
16 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Na visita ao servizo de medicina nuclear do CHU de Santiago proporanse casso que serán estudados polo alumnado e debatidos |
Prácticas a través de TIC |
Empregando a plataforma de teleformación da UDC propranse traballos ao alumnado que deberá ir realziando segundo o calendario proposto polo profesor. Son prácticas de manexo de neuroimaxe, conversión de formatos, conexiósn DICOM, adquisición e transmisisón de estudos DICOM coas aplicaciósn eFilm, JDICOM, Osiris, etc. |
Sesión maxistral |
Clases presenciales para dar as bases teóricas dos contidos da materia |
Foro virtual |
A participación nos foros da paltaforma de teleformación serán unha parte activa importante na avaliación da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Prácticas a través de TIC |
Foro virtual |
|
Descrición |
Preténdese que cada alumno de forma indicvual traballe no eido da neuroimaxe centrándose nas súas liñas de interese. Ao tratarse dunha materia cos alumnado moi heteroxéneo en canto a súa formación tratarse de buscar os contidos de interese para cada alumno |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
As prácticas no servico de medicina nuclar do CHUS |
50 |
Prácticas a través de TIC |
A entrega dos traballos nas datas propostas a través de Moodle da UDC |
35 |
Sesión maxistral |
A asistencia as clases considerase importante |
5 |
Foro virtual |
A participación activa e intelixente no foro será tida en conta para a avaliación final. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia completa e necesario acadar un mínimo de puntuación en cada un dos apartados, especialemnte no estudo de casos e nas prácticas a través do Moodle
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Von Schulthess GK (2003). Clinical molecular anatomic imagingf. Philadelphia : Lippinhcott W&W
NEMA (2012). DICOM Standard Status. Base Standard. http://medical.nema.org/
Souto M, García P. (2001). El ojo clínico de la Red. Santiagode Compostela: Universidad de Santiago de Compostela
Deinendengen LE, Shreeve WW, Eckelman WC, Bahk YW, Wagner HN jr. (2003). Molecular nuclear Medicine. Heidelberg : Springer Verlag
Maestú F, Cabestrero R, Ríos M (2008). Neuroimagen : técnicas y procesos cognitivos. Barcelona : Masson
ACR: American College of Radiology (2012). Neuroimaging . http://www.acr.org
Carreras JL, Lapeña L, Asensio C (2002). PET en oncología. Madrid : Nova Sidonia |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|