Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Ciclos Bioxeoquímicos Código 610500018
Titulación
Mestrado Universitario en Ciencias. Tecnoloxías e Xestión Ambiental (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Química Fundamental
Coordinación
Blas Varela, Andrés M. de
Correo electrónico
andres.blas@udc.es
Profesorado
Blas Varela, Andrés M. de
Correo electrónico
andres.blas@udc.es
Web
Descrición xeral A materia forma parte da optatividade da orientación Ambiental do Máster. Pretende dar ao alumno unha visión sobre a dinámica do medio no seu conxunto e da circulación global dos elementos tanto entre os compartimentos do medio (atmosfera, hidrosfera, litosfera e biosfera) coma en canto aos cambios de especiación que sofren durante tal circulación, poñendo claramente de manifesto que estes cambios non só se encontran ligados a estabilidade termodinámica das distintas especies nas condicións puramente químicas ás que se enfrontan no seu ciclo, senón tamén, e de xeito moi importante, á actividade dos seres vivos e do home.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro.
A3 Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural.
A6 Coñecemento do comportamento de diferentes especies químicas e dos procesos aos que poden estar sometidas unha vez liberadas no medio ambiente, incluíndo as súas relacións entre distintos compartimentos ambientais.
A8 Coñecer os fundamentos das interaccións intermoleculares e as súas aplicacións no campo da catálise supramolecular,recoñecemento molecular e biocatálise.
A10 Relacionar a presenza de especies químicas no medio natural cos conceptos de toxicidade e biodisponibilidade.
A13 Comprender os procesos de bioacumulación e as técnicas de biomonitorización e biomarcaxe.
A14 Coñecer as principais propiedades fisicoquímicas das augas naturais, relacionalas coa súa calidade e entender as principais tecnoloxías de tratamento de augas naturais.
A15 Coñecer os indicadores de calidade do chan e do aire, os procesos de distribución de contaminantes e as tecnoloxías de recuperación e aplicación en cada caso.
A16 Comprender a problemática asociada aos resíduos, os modos de xestionalos e as principais tecnoloxías de tratamento de resíduos.
A17 Coñecer a problemática asociada coa enerxía e as súas fontes, as tecnoloxías máis empregadas actualmente e as de futuro.
A18 Coñecer as implicacións económicas dos problemas ambientais, os instrumentos de política económica e os principais indicadores ambientais.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B6 Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado.
B8 Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental.
C1 Ser capaz de traballar en equipos, especialmente nos interdisciplinares e internacionais.
C2 Ser capaz de manter un pensamento crítico dentro dun compromiso ético e no marco da cultura da calidade.
C3 Ser capaz de adaptarse a situacións novas, mostrando creatividade, iniciativa, espírito emprendedor e capacidade de liderado.
C4 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C9 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C10 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C11 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AM1
AM3
AM6
AM10
BM2
BM3
BM5
BM6
BM8
CM1
CM2
CM4
CM7
CM9
CM10
CM11
AM1
AM6
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
CM2
CM3
CM4
CM6
CM9
CM10
CM11
AM1
AM3
AM6
AM8
AM10
AM13
AM14
AM15
AM16
AM17
AM18
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM8
CM1
CM2
CM3
CM4
CM6
CM7
CM9
CM10
CM11
AM1
AM6
AM14
AM15
AM16
AM17
AM18
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM8
CM1
CM2
CM3
CM4
CM6
CM7
CM9
CM10
CM11
AM1
AM6
AM13
AM14
AM15
AM16
AM17
AM18
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM8
CM1
CM2
CM3
CM4
CM6
CM7
CM9
CM10
CM11

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 12 27 39
Seminario 3 3 6
Traballos tutelados 4 16 20
Saídas de campo 1 2 3
Eventos científicos e/ou divulgativos 1 1 2
Proba mixta 3 0 3
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral
Seminario
Traballos tutelados
Saídas de campo
Eventos científicos e/ou divulgativos
Proba mixta

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Traballos tutelados
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Seminario Se valorará la participación activa y crítica en las actividades de aplicación de los contenidos teóricos y de resolución de cuestiones, sesiones de debate propuestas, así como el esfuerzo participando y tratando de aplicar los propios conocimientos a las cuestiones planteadas.

Para los alumnos que opten por la evaluación continua supondrá un 15% de la calificación final.
5
Traballos tutelados Cada alumno realizará individualmente un trabajo escrito que podrá consistir, por ejemplo, en la elaboración de un ciclo biogeoquímico para un elemento determinado, fijado de acuerdo con el profesor a principio de curso, y realizado bajo la supervisión del profesor. Se valorará la calidad del trabajo, el manejo de diferentes fuentes de información y su selección adecuada, la estructura del trabajo y la selección de contenidos así como cualquier otro aspecto que el profesor considere relevante.
Una vez con el visto bueno del profesor se realizará una presentación oral en la que se valorará la estructura, la claridad y calidad de la presentación, la selección de contenidos, etc.
Para los alumnos que opten por la evaluación continua supondrá un 50% de la calificación final.
35
Eventos científicos e/ou divulgativos Se valorará la asistencia a los mismos, así como el breve informe y la participación en el seminario posterior donde mostrarán la comprensión de los aspectos relacionados con la asignatura. 5
Saídas de campo Con posteridad a la salida se elaborará un informe y se debatirán y comentarán los aspectos más destacados en un seminario, se valorará que el informe se ajuste a las indicaciones marcadas en cada caso, y la comprensión de los procesos observados demostrada tanto en el informe como en el debate del seminario.

Para los alumnos que opten por la evaluación continua supondrá un 15% de la calificación final.
5
Proba mixta La realizará únicamente los alumnos que opten por el sistema de calificación clásico.

Consistirá en la respuesta a cuestiones concretas sobre aspectos relacionados con los ciclos biogeoquímicos vistos a lo largo del curso y su elaboración y cuestiones largas para desarrollar sobre los mismos.
50
 
Observacións avaliación

Si el número de alumnos lo permite, cada alumno podrá optar a principio de curso por una evaluación continua o bien por el sistema de evaluación clásico.



Los alumnos que opten por el sistema clásico de evaluación para superar la asignatura deberán de obtener como mínimo un 4.0 en el examen y obtener al menos un 5.0 en la calificación global


En el caso de la evaluación continua, para superar la asignatura tendrán que asistir regularmente a clase (máximo dos faltas no justificadas por cuatrimestre) y realizar satisfactoriamente TODAS las tareas que les proponga el profesor en clase, además tendrán que presentar los temas fijados a principio de curso de acuerdo con el profesor, (un mínimo de dos), estos temas los elaboraran bajo la supervisión del profesor. La calificación final será la media ponderada de las calificaciones obtenidas en las diferentes tareas a lo largo del curso, en el apartado evaluación continua el profesor valorará la desenvoltura del alumno para afrontar las cuestiones planteadas en clase, el buen uso de la bibliografía tanto a la hora de buscar información como a la hora de citarla y cualquier otro aspecto que el profesor considere relevante en la formación del alumno (15% de la calificación).


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías