Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A19 |
Analizar e interpretar o comportamento dous seres vivos. |
A20 |
Muestrear, caracterizar e manexar poboacións e comunidades. |
A26 |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A27 |
Dirixir, redactar e executar proxectos en Bioloxía. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar en colaboración. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e comprender a conducta animal como resultado da adaptación evolutiva nun contexto ecolóxico. |
A19
|
|
|
Coñecer as técnicas básicas para muestrear e caracterizar o comportamento dos animais. |
A20
|
|
|
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A26
|
|
|
Adquirir capacidade de análise crítica, síntese e presentación de información. |
|
B3 B7
|
|
Traballar de forma colaborativa. |
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B13
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Dirixir, redactar e executar proxectos en Bioloxía |
A27
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1. Bases conceptuais da Etoloxía |
1.1 Introducción ao estudo do Comportamento Animal.
1.2 Causación e ontoxenia do comportamento.
1.3 Evolución e valor adaptativo do comportamento
1.4 Selección de grupo. Selección de parentesco |
Bloque 2. Toma de decisións en animais |
2.1 Modelos de optimización na ecoloxía do comportamento
2.2 Estratexias de predación e comportamento antipredatorio
2.3 Selección do hábitat. Dispersión, filopatría e territorialidade
2.4 Orientación e migracións
|
Bloque 3. Sexo e comportamento |
3.1 Reproducción sexual. Custos e beneficios do sexo
3.2 Ecoloxía dos sistemas de apareamento
3.3 Selección sexual
3.4 Coidado parental
|
Bloque 4. Sociabilidade e comunicación |
4.1 Comunicación animal. Deseño, ecoloxía e evolución dos sinais
4.2 Aspectos da organización social
4.3 Comportamentos altruístas e cooperativos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
0.4 |
0 |
0.4 |
Sesión maxistral |
22 |
55 |
77 |
Traballos tutelados |
0.35 |
1.75 |
2.1 |
Seminario |
10 |
30 |
40 |
Prácticas a través de TIC |
15 |
11.25 |
26.25 |
Proba de resposta breve |
2 |
0 |
2 |
Proba de resposta múltiple |
0.75 |
0 |
0.75 |
|
Atención personalizada |
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación do temario e actividades que se desenvolverán durante o curso. Pequeno resumo da guía docente. |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais (22) impartiranse mediante sesións orais co apoio de medios audiovisuais. Os alumnos terán á súa disposición o material empregado nas clases a través da plataforma Moodle. |
Traballos tutelados |
Os alumnos realizarán traballos en grupo de carácter obrigatorio baixo a supervisión da profesora, que serán expostos ao longo do curso durante as sesións maxistrais. |
Seminario |
Nas horas de teoría de grupo reducido desenvolveranse seminarios de apoio á materia explicada nas sesións maxistrais e obradoiros de formación para o desenvolvemento das actividades do curso. Os alumnos serán avialiados en función do grao de participación activa e/ou por medio de pequenos exames. Os alumnos ausentes terán unha calificación de 0 puntos. |
Prácticas a través de TIC |
Nas prácticas empregaránse medios audiovisuais e TIC para iniciar aos alumnos no uso do método observacional en Etoloxía. Si o tamaño do grupo o permite prevese a realización de prácticas en centros externos á UDC (ex. no Aquarium Finisterrae). |
Proba de resposta breve |
Haberá un exame final que consistirá nun cuestionario de 10 presuntas de resposta breve |
Proba de resposta múltiple |
A mediados de curso haberá unha proba tipo test sobre a materia que se imparta en inglés.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
Proba de resposta breve |
Proba de resposta múltiple |
Sesión maxistral |
Seminario |
|
Descrición |
As titorías, a petición do alumno, poden ser empregadas para resolver dúbidas e comentar o programa da materia, tanto o abordado nas sesións maxistrais como nos seminarios e prácticas de laboratorio. Ademais, a profesora facerá un seguemento dos traballos elaborados polos alumnos, que pode facerse de forma presencial ou a través de correo electrónico, de maneira que o traballo final acade unha calidade aceptable. Contémplase tamén a posible necesidade de atención personalizada nas probas de avaliación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
OBRIGATORIAS. Os alumnos elaborarán unha memoria de prácticas que deberá reflectir os coñecementos adquiridos durante as mesmas. |
10 |
Traballos tutelados |
OBRIGATORIOS. Os traballos serán avaliados en función da súa orixinalidade, o seu grao de relación coa materia, a calidade do material empregado e a calidade da exposición. |
5 |
Proba de resposta breve |
No exame final, que constará de 10 preguntas breves, as respostas deberán ser claras e concisas. Para superar a materia os alumnos deberán obter unha CALIFICACIÓN MÍNIMA DE 4 SOBRE 10 nesta proba. |
60 |
Proba de resposta múltiple |
Tipo test. Os erros non suporán unha penalización. |
15 |
Seminario |
NON OBRIGATORIOS. Nos seminarios os alumnos serán avaliados en función da participación activa e a calidade das aportacións de cada alumno, así como a través de pequenos exames que se poderán realizar durante os mesmos. OS ALUMNOS AUSENTES TERÁN UNHA CALIFICACIÓN DE 0 PUNTOS. |
10 |
|
Observacións avaliación |
A meirande parte da teoría da materia avaliarase mediante un exame final. A nota máxima será de 6 puntos, debendo os alumnos ter unha nota mínima de 2.4 sobre 6 (4 sobre 10) para poder superar a materia.
A avaliación da materia impartida en inglés, dos seminarios, da memoria de prácticas e das actividades que se propoñan durante o curso poderá supoñer un aumento na nota final de ata catro puntos. Ademais dos coñecementos adquiridos, tamén se valorarán a participación activa nas diferentes actividades, a capacidade de traballo en grupo e outras habilidades adquiridas.
Aqueles alumnos que non participen ten todas as actividades non poderán obter a máxima nota (10 puntos) en ningunha das oportunidades de avaliación. A calificación dos seminarios, prácticas e do traballo tutelado manterase nas dúas oportunidades de avaliación.
Requírese unha nota final de 5 puntos para aprobar a materia.
Para obter a cualificación de non presentado, os alumnos non poderán presentarse ao exame final (proba de resposta breve).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ALCOCK, J. (2005). Animal Behavior (8_ ed.). Sinauer Associates, Inc.
ALCOCK, J. (2009). Animal Behavior (9_ ed.). Sinauer Associates, Inc.
CARRANZA, J. (ED.) (1994). Etología. Introducción A La Ciencia Del Comportamiento . Cáceres, Universidad De Extremadura, Servicio De Publicaciones.
DANCHIN, E., GIRALDEAU, L. & CÉZILLY, F. (2008). Behavioural Ecology. Oxford University Press.
DUGATKIN, L.A. (2009). Principles of Animal Behavior. W.W. Norton, New York.
FREEMAN, S. & J.C. HERRON (2002). Análisis Evolutivo . Madrid, Pearson Educación.
KREBS, J.R. & N.B. DAVIES (1993). An Introduction To Behavioural Ecology . Oxford, Blackwell Scientific Publications |
Bibliografía complementaria
|
|
DRICKAMER, L.C., VESSEY, S.H. & MEIKLE, D. (1996). Animal behavior (4_ed.). Wm. C. Brown Publishers.
GOODENOUGH, J., B. MCGUIRE, & WALLACE, R.A. (2001). Perspectives in animal behavior. John Wiley & Sons.
GRIER, J.W. & BURK, T. (1992). Biology of animal behavior (2_ed.). Mosby-Year Book
MAIER, R. (2001). Comportamiento animal. Un enfoque evolutivo y ecológico. McGraw-Hill. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise de datos en Bioloxía/610G02044 |
|
Materias que continúan o temario |
Estatística/610G02005 | Xenética/610G02019 | Xenética de poboacións e evolución/610G02021 | Zooloxía: Zooloxía I/610G02031 | Zooloxía: Zooloxía II/610G02032 |
|
Observacións |
Aínda que o profesor poñerá a disposición dos alumnos as presentacións empregadas nas clases, éstas non son máis que guías de estudo, insuficientes para superar a materia. A asistencia a clase e o emprego dos textos recomendados falicitarán a comprensión do temario e a superación dos exames. |
|