Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Analizar e contribuír á definición dos problemas aos que as administracións públicas territoriais (e outras…) tratan de responder coas súas propias políticas. |
AM1
|
|
|
Recopilar, elaborar e interpretar informacións relevantes, cualitativas e cuantitativas para a toma de decisións. |
AM2
|
|
|
Identificar os actores e os intereses que poidan estar implicados no proceso de decisión, propoñendo os instrumentos capaces de afrontar e resolver posibles conflictos. |
AM4
|
|
|
Deseñar os procesos para a toma de decisións coa finalidade de favorecer a rápida adopción das políticas e a súa eficaz posta en funcionamento. |
AM5
|
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
CM1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
CM3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CM6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
CM7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. A evolución socioeconómica da realidade galega no longo prazo
Tema 2.A economía galega no momento actual.
Tema 3. Factores de crecemento: recursos naturais, ambientais, humanos, de capital e tecnolóxicos
Tema 4. Sector agrario e pesqueiro
Tema 5: Sector enerxético e mineiro
Tema 6. Sector industrial
Tema 7. Sector servizos
Tema 8. Dinámica do emprego e mercado de traballo
Tema 9. Sector financeiro
Tema 10: O sector empresarial
Tema 11. Sector público
Tema 12. A distribución persoal da renda. Desigualdade e pobreza
Tema 13. Estrutura espacial interna da economía galega
Tema 14. As relacións económicas co exterior. Globalización, competencia e deslocalización
Tema 15. A economía galega na UE.
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
0.5 |
0 |
0.5 |
Sesión maxistral |
5 |
0 |
5 |
Presentación oral |
8 |
16 |
24 |
Resumo |
3 |
6 |
9 |
Seminario |
3 |
0 |
3 |
Prácticas a través de TIC |
1.5 |
3 |
4.5 |
Proba de resposta múltiple |
1 |
26 |
27 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Neste ámbito, farase a presentación da materia, do xeito en que está estruturada e interrelacionada, da importancia dos temas que se tratarán, da metodoloxía e modos de acometer o traballo. |
Sesión maxistral |
O profesorado exporá parte do temario con esta técnica. Profundará naquelas cuestións que poidan suscitar dúbidas no alumnado e fomentará unha acaída comprensión dos temas expostos. |
Presentación oral |
O alumnado fará exposicións, de xeito individual, a partir de textos que desenvolven cuestións relacionadas co temario da materia. Estes textos poderán ser indicados polo profesorado e esixirán traballo persoal de análise ao alumnado. |
Resumo |
A partir dun/s texto/s proporcionado/s polos docentes, o estudantado, de xeito individual, terá que desenvolver comentario/s crítico/s deste/s demostrando o dominio dos conceptos esenciais da materia e as relacións existentes entre eles. |
Seminario |
Concíbense como ámbitos de posta en común, debate e discusión sobre os contidos da materia. Normalmente seguirán ás presentacións orais e aos resumos. |
Prácticas a través de TIC |
Acudirase á aula de informática para que o alumnado poida facer procuras de fontes de información relevantes sobre a economía galega. |
Proba de resposta múltiple |
Consistirá en probas tipo test sobre aspectos teóricos ou prácticos vinculados ao temario. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
Os docentes estarán ao servizo dos estudantes para facer un seguimento e resolver cantas dúbidas puidesen xurdir, especialmente, na elaboración da presentación oral e dos temas que esta aborde. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
Valorarase o dominio e a comprensión do tema exposto e tamén a capacidade na comunicación oral do mesmo. De tratarse dun tema libre, ademáis do anterior, valorarase a adecuación do tema exposto á materia e o seu grado de dificultade. |
30 |
Sesión maxistral |
Este item de avaliación refírese á asistencia participativa ás sesións presenciais. |
5 |
Proba de resposta múltiple |
Realizarase no período de exames e comprenderá preguntas sobre os contidos da materia. |
35 |
Resumo |
Valorarase o dominio e a comprensión do tema, ademáis das capacidades de síntese e expresión escrita. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada. Condiciones de realización da avaliación final. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
LAGO, I.; LAGO, S. (2006). 25 anos e autonomía en Galicia: mudanzas políticas e económicas. Santiago de Compostela. EGAP
YÁÑEZ, R. (2000). As relacións banca-industria en Galicia. Ed. Laiovento, Santiago.
DÍAZ, C. (Coord.) (2010). Autonomía e modernidade en Galicia: unha análise dos cambios económicos e sociais entre 1981-2009. Vigo. Galaxia
ALVAREZ CORBACHO, X. e PRADA, A (2007). Chaves da economía pública galega. Vigo. Editorial Galaxia
PRADA BLANCO, A. (2004). Economía de Galicia: situación actual y perspectivas. Santiago. TresCres
FERNÁNDEZ LEICEAGA, X. e LÓPEZ IGLESIAS, E. (2000). Estrutura Económica de Galiza. Santiago. Laiovento
PRADA BLANCO, A.; LAGO PEÑAS, S. (2009). Galicia: unha economía europea. Vigo. Galaxia
ÁLVAREZ POUSA, L. (2010). Informe Galicia 2010. Santiago de Compostela. Atlántica de Información
Consello Económico e Social (varios anos). Informes e informes Opinión. Santiago. CES
CIEF- FUNDACION CAIXAGALICIA (varios anos). Inofme ..... A Coruña
MEIXIDE, A.(Coord.) (2010). La internacionalización de la economía gallega. Santiago de Compostela. CIEF
BEIRAS TORRADO, X.M. (1973). O atraso económico de Galicia. Vigo. Editorial Galaxia
GONZÁLEZ LAXE, F (1996). Os desafíos económicos de Galicia.. Santiago. Fundación Luis Tilve
BARREIRO GIL, M.J. (2008). Revista Galega de Economía, vol. 17, número monográfico “Política rexional comunitaria”. Santiago de Compostela
DÍAZ, P., FERNÁNDEZ, A. e RODRÍGUEZ, X.A. (2000). Revista Galega de Economía, vol. 9, nº 1, número monográfico “A economía galega ante o século XXI”. Santiago de Compostela |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
E importante a lectura de prensa e de revistas económicas. Estarán ao dispor do estudantado materiais varios na fotocopiadora e/ou no moodle da materia. |
|