Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
|
AM1 AM3 AM5 AM6 AM7 AM8
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I: POBREZA E EXCLUSIÓN SOCIAL |
1. Introducción: bienestar social, pobreza e desigualdade.
2. Concepto de Pobreza, medición e factores explicativos.
3. Pobreza e exclusión social.
4. Exclusión múltiple. |
PARTE II: POLITICAS CONTRA A POBREZA E POLÍTICAS DE INCLUSIÓN |
1. O papel dos organismos internacionais: O Banco Mundial e Nacións Unidas.
2. Políticas contra a pobreza e políticas de inclusión.
3. Plans de inclusión |
PARTE III: TRABALLO INDIVIDUAL (escribir un artígo) DE INICIACIÓN Á INVESTIGACIÓN NO ÁMBITO DA POBREZA E A EXCLUSIÓN SOCIAL |
1. A metodoloxía básica dun traballo de iniciación á investigación
2. Elaboración dun traballo individual e a súa presentación e defensa |
PARTE IV: OBRADOIROS E ACTIVIDADES INTERACTIVAS |
Realizaranse obradoiros e actividades interactivas, onde os estudantes terán a oportunidade de contrastar os seus coñecementos con profesionais que expliquen propostas e situacións sociais e económicas da realidade actual. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
6 |
6 |
12 |
Estudo de casos |
0 |
2 |
2 |
Discusión dirixida |
1 |
2 |
3 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
2 |
0 |
2 |
Obradoiro |
6 |
12 |
18 |
Proba de resposta múltiple |
0 |
2 |
2 |
Traballos tutelados |
6 |
20 |
26 |
|
Atención personalizada |
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos temas propostos no progama, co obxectivo de expor os contidos que o alumnado debe preparar para o axeitado desenvolvemento do resto das actividades. |
Estudo de casos |
Presentación e análise de experiencias ou casos reais do entorno socio-económico nacional e internacional. |
Discusión dirixida |
Exposición de diferentes puntos de vista dos estudiantes sobre unha temática plantexada, na que deberán aportar opinións fundamentadas nos coñecementos adquiridos, que sosteñan a súa postura e defendan a súa proposta diante doutras posibles alternativas plantexadas por outros estudiantes ou pola profesora. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a conferencias ou actividades socio-culturais vencelladas ós temas inclusivos o de pobreza que se plantexen no entorno do curso. |
Obradoiro |
Trataránse temas monográficos de actualidade sobre pobreza e exclusión social, intentarase, na medida do posible, contar coa colaboración de expertos nas materias a analizar. |
Proba de resposta múltiple |
Preguntas de resposta múltiple, que poden ser on line a través da plataforma moodle |
Traballos tutelados |
Resolución de traballos prácticos polo alumno coa supervisión e seguimento do profesor |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
Tanto os traballos de iniciación á investigación teórica e aplicada, como os relativos ao desenvolvemento de casos que se poidan plantexar profesionalmente contarán co seguimento, asesoría e supervisión do profesor
Os esdudiantes contarán co asesoramento do profesor para a preparación dos temas obxecto de discusión, para a preparación dos traballos e calquera outra dubida que puidera xurdir |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Elaboración e exposición dun traballo sobre inclusión. |
40 |
Estudo de casos |
Os estudantes deben analizar os casos propostos pola profesora e ofrecer unha resposta fundamentada e razoada. |
5 |
Discusión dirixida |
Exposición e defensa da opinión do estudiante, debidamente fundamentada, en base a os coñecementos adquirisos, no contexto dun debate na aula. |
5 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia e participación activa nas actividades académicas ou socio-culturais propostas no ámbito do curso. |
5 |
Obradoiro |
Asistencia e participación activa nos obradoiros organizados. |
20 |
Proba de resposta múltiple |
Deberanse responder a preguntas sobre os contidos teóricos, prácticos, e demais actividades desenvolvidas ao longo de curso.
Son preguntas tipo test con resposta múltiple que se desenvolverán en entornos virtuais. |
25 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Gimeno Ullastres, Juan Antonio (2003). Exclusión social y estado de bienestar. Ed. Centro de Estudios Ramón Areces
Subirats, Joan (director). Clara Riva, Laura Giménez, Anna Obradors, María Giménez, Díadac Queralt, (2004). Pobreza y exclusión social: Un análisis de la realidad española y europea.. Ed. Fundación “la Caixa”. Colección Estudios sociales núm 16
United Nations ( 2009). Rethinking Poverty. Report on the World Social Situation 2010. Department of Economic and Social Affairs. New York
Wagle, Udaya ( 2002). Rethinking poverty: definition and measurement . International Social Science Journal Volume 54 Issue 171, March, Pg. 155-165
Sen, Amartya, (1992). Sobre conceptos y medidas de pobreza. Comercio exterior, vol. 42, nº 4. México
Renes Ayala, Victor (coordinador) (2008). VI Informe sobre exclusión y desarrollo social en España 2008. Fundación FOESSA (Fundación de estudios sociales y de sociología aplicada) y Cáritas. |
|
Bibliografía complementaria
|
Villalón Ogáyar, Juan José (2006). Identidades sociales y exclusión. Ed. Fundación Foessa, Cáritas.
Consejo Económico y Social España (2008). Informe sobre el borrador del V Plan Nacional de Acción para la Inclusión Social, 2008-2010. (03/2008).. Consejo Económico
Annesley Claire (2007). Lisbon and social Europe: towards a European 'adult worker model' welfare system . Journal of European Social Policy.2007; 17: 195-205
Muñoz, M., Carmelo Vázquez, Juan José Vázquez (2003). Los límites de la exclusión. Ed. Témpora.
Atkinson, A.B. (1987). On the measurement of powerty. Econometrica, Vol. 55, No. 4 (July, 1987), 749-764
Silver & Wlñinson (1995). Policies to combat social exclusion: french-british comparison. International Institute For Labour Studies. Geneva
Rowntree (1908). Powerty: A study of town life. Macmillan & Co. London |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Asistir as clases con regularidade e empezar o traballo de investigación dende oprincipio del curso, seguindo as indicacións da profesora |
|