Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Valoración financeira Código 611448012
Titulación
Mestrado Universitario en Banca e Finanzas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Economía Financeira e Contabilidade
Coordinación
Llano Monelos, Pablo de
Correo electrónico
pablo.de.llano@udc.es
Profesorado
Llano Monelos, Pablo de
Piñeiro Sanchez, Carlos
Correo electrónico
pablo.de.llano@udc.es
carlos.psanchez@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle
Descrición xeral La materia pretende proporcionar un conocimiento preciso de la fundamentación teórica del proceso de valoración financiera, tanto en lo relativo a proyectos de inversión como a empresas, y desarrollar las capacidades para aplicar con éxito estos conocimientos en situaciones reales.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento.
A2 Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións.
A3 Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca.
A4 Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas.
A5 Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun intre determinado, establecemento das correccións axeitadas e planeamento do seu futuro.
A6 Elaboración de diagnósticos acerca do entorno económico e financeiro, para fundamentar a toma de decisións financeiras.
A7 Estudo da solvencia das empresas e das entidades financeiras.
A8 Coñecemento da normativa contable relevante para entidades e instrumentos financeiros.
A9 Explicación dos coñecementos instrumentais máis importantes de control dos riscos de mercado, de crédito e operacionais.
A10 Coñecemento das funcións e compoñentes dos sistemas de información empresariais.
B1 Habilidades lingüísticas básicas.
B2 Planificación para a resolución de problemas.
B3 Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles.
B4 Habilidades informáticas.
B5 Habilidades de presentación oral e escrita.
B6 Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas.
B7 Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións.
B8 Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo.
B9 Capacidade para traballar baixo presión.
B10 Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros.
B11 Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información.
B12 Preocupación pola calidade, por facer as cousas ben.
B13 Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer los fundamentos y justificación de la teoría de inversión AP1
AP2
AP4
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
CM1
CM3
CM6
Dominar el procedimiento de elaboración de los flujos de caja, la determinación del Valor actual neto y la tasa de rendimiento interna. AP1
AP2
AP4
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
CM1
CM3
CM6
Aprender a utilizar los principales modelos de análisis y selección de inversiones, tanto en un contexto de certeza como de riesgo e incertidumbre. AP1
AP3
AP4
AP5
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
CM1
CM3
CM6
Estructurar el proceso de selección de inversiones teniendo en cuenta tanto los modelos cuantitativos como la información de tipo cualitativo. AP1
AP2
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
CM1
CM3
CM6
Identificar el contexto decisional y los modelos de ayuda a la decisión adecuados al mismo AP1
AP2
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
CM1
CM3
CM4
CM6
CM7
Conocer los fundamentos y justificación teórica práctica de la Función Financiera, del Análisis Economico Financiero, desde la perspectiva financiera AP1
AP2
AP7
AP8
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP12
CM1
CM2
CM6
Ordenar, determinar y aplicar los modelos de valoración de empresa a distintos ámbitos. Discernir el concepto de valor. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
BP11
BP12
BP13
CM1
CM2
CM3
CM6
CM7
Deteminar los objetivos financieros, y el concepto de valor de empresa. AP1
AP2
AP5
AP9
AP10
BP1
BP2
BP3
BP6
BP8
BP9
CM1
CM2
CM3
CM6
Los intangibles, su localización, su importancia, su valoración, su implicación en la función financiera. AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AP6
BP1
BP2
BP3
BP4
BP6
BP7
BP8
BP11
BP12
CM1
CM2
CM3
CM6
CM7

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Selección de inversiones. Determinación de la estructura de ingresos y gastos ligados a un proceso de inversión. Presupuestación. Cuantificación y determinación de las variables del modelo.
Delimitación del entorno de certeza: DCF y no DCF, evaluación e interpretación.
Tema 2. Riesgo e incertidumbre. La aleatoriedad. Definición, captación y ajuste del riesgo. Análisis de sensibilidad de un proyecto de inversión
Tema 3. Modelos multicriterio aplicados a la toma de decisiones de inversión. Análisis de los modelos de decisión multicriterio más difundidos: Electre, Promethe, AHP.
Tema 4: El objetivo financiero de la empresa La función financiera en la empresa. Concepto y objetivo financiero.
Tema 5: El valor; especificación y contenido. Descuento de flujos y coste de capital.
Tema 6: Valoración de empresas. ¿Por qué preocuparse del valor de la empresa? Valor económico y valor financiero. El enfoque de valor completo. Métodos de valoración de empresas.
Tema 7: Valoración de intangibles. ¿Qué es un factor intangible de valor? Variables determinantes del valor incremental de la empresa. Intangibles, opcionalidad y crecimiento.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral 4 4 8
Proba mixta 4 4 8
Prácticas a través de TIC 6 6 12
Solución de problemas 28 0 28
Sesión maxistral 16 0 16
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Presentación dun caso particular por grupos, previa a sua discusión.
Proba mixta Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico.
Prácticas a través de TIC Actividades a desenvolver diante do ordenador: busca de información, desenvolvemento de modelos, etc.
Solución de problemas Traballo práctico do alumno baseado en exercicios, casos e/ou problemas.
Sesión maxistral Presentación dos aspectos básicos dos capítulos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Solución de problemas
Presentación oral
Descrición
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario e condicións que sinale cada profesor (PPH), conforme a normativa vixente na facultade..


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC Tratase de que o estudante, de forma individual ou en grupo desenrole casos, problemas e traballos, a presentar no tempo e forma na que indicarase durante o curso. 30
Proba mixta Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais. 70
 
Observacións avaliación

Os criterios para o cómputo da cualificación son aplicables con
total uniformidade nas "oportunidades" de Xuño e Xullo. Nesta
última tamén son puntuables, coa ponderación sinalada, as actividades
persoais dos alumnos.

As tarefas deben entregarse nas datas, polos procedementos, e
cos requisitos de contido que se sinalen en cada caso; puntuaranse como cero
cando se incumpran estas condicións, e tamén cando sexan desenvolvidas en
fraude. O plaxio total ou parcial terá a interpretación de fraude, coas
consecuencias académicas que se deriven.

Salvo autorización expresa por parte dos profesores, os móbiles,
ordenadores e aparellos electrónicos similares permanecerán en todo momento
fóra da vista, e durante os exames deberán ademais estar apagados. O
incumprimento destas normas ou o uso indebido destes aparellos serán causas
de expulsión.

O exame versa sobre os obxectivos didácticos, competencias e
contidos da materia, de acordo con esta guía e coas indicacións que se
realicen durante o curso, e de conformidade cos tempos de traballo presencial
e autónomo que deben render os alumnos. Caso de se considerar conveniente
publicarase un documento de “normas de exame” cunha antelación mínima dunha
semana natural á data de realización da proba.

A efecto de realiza-los exames, os alumnos poderán servirse
dunha calculadora non programable. As normas de exame poderán preve-la posibilidade
de que os alumnos usen tamén determinado material de apoio, sempre de forma
voluntaria. En ningún caso se permitirá o uso de documentos en formato
electrónico nin de material que vulnere a lexislación sobre propiedade
intelectual, en particular de libros fotocopiados.

Cualificarase a tódolos alumnos que accedan á aula de exame.

A efecto de reforza-la igualdade, os exames serán avaliados de
forma transversal; por tanto cada profesor cualificará unha parte do exame de
cada alumno.

Para libera-la materia é preciso que a cualificación do exame
sexa igual ou superior a tres puntos sobre un total de sete. Os alumnos que
non cumpran esta condición terán unha cualificación global igual á do exame.

A comisión de fraude na realización das prácticas, dos exames,
ou de calquera outra actividade da materia poderá implicar que o alumno deba
examinarse de forma oral, sen perzuixo de outras consecuencias académicas que
se poidan derivar.

A cualificación "non presentado" outorgarase seguindo
as directrices xerais da Facultade: “corresponde
ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha
ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da
cualificación acadada
”.


Fontes de información
Bibliografía básica Piñeiro, de Llano, Álvarez (2006). Dirección Financiera; modelos avanzados de decisión con Excel. Madrid, Delta
Piñeiro, de Llano (2009). Dirección financiera; un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid, Delta
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
de Llano, P., Piñeiro, C. (2007). Modelos de Gestión Financiera. Madrid, McGraw Hill
Piñeiro, de Llano (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Santiago, Tórculo ediciones

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías