Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Análise e toma de decisións en materia de riscos financeiros e de investimento. |
A2 |
Explotación da información dispoñible para a planificación e a toma de decisións. |
A3 |
Utilización de técnicas estatísticas e econométricas para a resolución de problemas específicos no ámbito das finanzas e a banca. |
A4 |
Comprensión do concepto de valor temporal do diñeiro e aprendizaxe dos instrumentos de matemáticas financeiras que o utilizan para resolver distintos problemas no ámbito das finanzas. |
A5 |
Adquisición da capacidade necesaria para analizar a situación financeira da empresa nun intre determinado, establecemento das correccións axeitadas e planeamento do seu futuro. |
A6 |
Elaboración de diagnósticos acerca do entorno económico e financeiro, para fundamentar a toma de decisións financeiras. |
A7 |
Estudo da solvencia das empresas e das entidades financeiras. |
A8 |
Coñecemento da normativa contable relevante para entidades e instrumentos financeiros. |
A9 |
Explicación dos coñecementos instrumentais máis importantes de control dos riscos de mercado, de crédito e operacionais. |
A10 |
Coñecemento das funcións e compoñentes dos sistemas de información empresariais. |
B1 |
Habilidades lingüísticas básicas. |
B2 |
Planificación para a resolución de problemas. |
B3 |
Uso adecuado dos medios e sistemas de información dispoñibles. |
B4 |
Habilidades informáticas. |
B5 |
Habilidades de presentación oral e escrita. |
B6 |
Pensamento crítico e avaliación das accións propias e alleas. |
B7 |
Habilidade para traballar de forma autónoma e tomar decisións. |
B8 |
Capacidade de organizar e planificar, saber administrar o tempo. |
B9 |
Capacidade para traballar baixo presión. |
B10 |
Habilidades interpersonais, saber relacionarse con outros. |
B11 |
Curiosidade, habilidades de búsqueda e xestión da información. |
B12 |
Preocupación pola calidade, por facer as cousas ben. |
B13 |
Capacidade para adaptarse a novas situacións, flexibilidade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocer los fundamentos y justificación de la teoría de inversión |
AP1 AP2 AP4
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7
|
CM1 CM3 CM6
|
Dominar el procedimiento de elaboración de los flujos de caja, la determinación del Valor actual neto y la tasa de rendimiento interna. |
AP1 AP2 AP4
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6
|
CM1 CM3 CM6
|
Aprender a utilizar los principales modelos de análisis y selección de inversiones, tanto en un contexto de certeza como de riesgo e incertidumbre. |
AP1 AP3 AP4 AP5
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6
|
CM1 CM3 CM6
|
Estructurar el proceso de selección de inversiones teniendo en cuenta tanto los modelos cuantitativos como la información de tipo cualitativo. |
AP1 AP2
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7
|
CM1 CM3 CM6
|
Identificar el contexto decisional y los modelos de ayuda a la decisión adecuados al mismo |
AP1 AP2
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6
|
CM1 CM3 CM4 CM6 CM7
|
Conocer los fundamentos y justificación teórica práctica de la Función Financiera, del Análisis Economico Financiero, desde la perspectiva financiera |
AP1 AP2 AP7 AP8
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP12
|
CM1 CM2 CM6
|
Ordenar, determinar y aplicar los modelos de valoración de empresa a distintos ámbitos. Discernir el concepto de valor. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8 BP9 BP10 BP11 BP12 BP13
|
CM1 CM2 CM3 CM6 CM7
|
Deteminar los objetivos financieros, y el concepto de valor de empresa. |
AP1 AP2 AP5 AP9 AP10
|
BP1 BP2 BP3 BP6 BP8 BP9
|
CM1 CM2 CM3 CM6
|
Los intangibles, su localización, su importancia, su valoración, su implicación en la función financiera. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP6 BP7 BP8 BP11 BP12
|
CM1 CM2 CM3 CM6 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Selección de inversiones. |
Determinación de la estructura de ingresos y gastos ligados a un proceso de inversión. Presupuestación. Cuantificación y determinación de las variables del modelo.
Delimitación del entorno de certeza: DCF y no DCF, evaluación e interpretación. |
Tema 2. Riesgo e incertidumbre. |
La aleatoriedad. Definición, captación y ajuste del riesgo. Análisis de sensibilidad de un proyecto de inversión |
Tema 3. Modelos multicriterio aplicados a la toma de decisiones de inversión. |
Análisis de los modelos de decisión multicriterio más difundidos: Electre, Promethe, AHP. |
Tema 4: El objetivo financiero de la empresa |
La función financiera en la empresa. Concepto y objetivo financiero. |
Tema 5: El valor; especificación y contenido. |
Descuento de flujos y coste de capital. |
Tema 6: Valoración de empresas. |
¿Por qué preocuparse del valor de la empresa? Valor económico y valor financiero. El enfoque de valor completo. Métodos de valoración de empresas. |
Tema 7: Valoración de intangibles. |
¿Qué es un factor intangible de valor? Variables determinantes del valor incremental de la empresa. Intangibles, opcionalidad y crecimiento. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
4 |
4 |
8 |
Proba mixta |
4 |
4 |
8 |
Prácticas a través de TIC |
6 |
6 |
12 |
Solución de problemas |
28 |
0 |
28 |
Sesión maxistral |
16 |
0 |
16 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Presentación dun caso particular por grupos, previa a sua discusión. |
Proba mixta |
Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico. |
Prácticas a través de TIC |
Actividades a desenvolver diante do ordenador: busca de información, desenvolvemento de modelos, etc. |
Solución de problemas |
Traballo práctico do alumno baseado en exercicios, casos e/ou problemas. |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
Presentación oral |
|
Descrición |
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario e condicións que sinale cada profesor (PPH), conforme a normativa vixente na facultade..
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
Tratase de que o estudante, de forma individual ou en grupo desenrole casos, problemas e traballos, a presentar no tempo e forma na que indicarase durante o curso. |
30 |
Proba mixta |
Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios para o cómputo da cualificación son aplicables con
total uniformidade nas "oportunidades" de Xuño e Xullo. Nesta
última tamén son puntuables, coa ponderación sinalada, as actividades
persoais dos alumnos. As tarefas deben entregarse nas datas, polos procedementos, e
cos requisitos de contido que se sinalen en cada caso; puntuaranse como cero
cando se incumpran estas condicións, e tamén cando sexan desenvolvidas en
fraude. O plaxio total ou parcial terá a interpretación de fraude, coas
consecuencias académicas que se deriven. Salvo autorización expresa por parte dos profesores, os móbiles,
ordenadores e aparellos electrónicos similares permanecerán en todo momento
fóra da vista, e durante os exames deberán ademais estar apagados. O
incumprimento destas normas ou o uso indebido destes aparellos serán causas
de expulsión. O exame versa sobre os obxectivos didácticos, competencias e
contidos da materia, de acordo con esta guía e coas indicacións que se
realicen durante o curso, e de conformidade cos tempos de traballo presencial
e autónomo que deben render os alumnos. Caso de se considerar conveniente
publicarase un documento de “normas de exame” cunha antelación mínima dunha
semana natural á data de realización da proba. A efecto de realiza-los exames, os alumnos poderán servirse
dunha calculadora non programable. As normas de exame poderán preve-la posibilidade
de que os alumnos usen tamén determinado material de apoio, sempre de forma
voluntaria. En ningún caso se permitirá o uso de documentos en formato
electrónico nin de material que vulnere a lexislación sobre propiedade
intelectual, en particular de libros fotocopiados. Cualificarase a tódolos alumnos que accedan á aula de exame. A efecto de reforza-la igualdade, os exames serán avaliados de
forma transversal; por tanto cada profesor cualificará unha parte do exame de
cada alumno. Para libera-la materia é preciso que a cualificación do exame
sexa igual ou superior a tres puntos sobre un total de sete. Os alumnos que
non cumpran esta condición terán unha cualificación global igual á do exame. A comisión de fraude na realización das prácticas, dos exames,
ou de calquera outra actividade da materia poderá implicar que o alumno deba
examinarse de forma oral, sen perzuixo de outras consecuencias académicas que
se poidan derivar. A cualificación "non presentado" outorgarase seguindo
as directrices xerais da Facultade: “corresponde
ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha
ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da
cualificación acadada”.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piñeiro, de Llano, Álvarez (2006). Dirección Financiera; modelos avanzados de decisión con Excel. Madrid, Delta
Piñeiro, de Llano (2009). Dirección financiera; un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid, Delta
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
de Llano, P., Piñeiro, C. (2007). Modelos de Gestión Financiera. Madrid, McGraw Hill
Piñeiro, de Llano (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Santiago, Tórculo ediciones |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|