Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A3 |
Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A7 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A9 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e comprender os conceptos fundamentais da Análise de Datos e da Estatistica Descriptiva |
A4 A5 A7 A9 A11 A13
|
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e comprender o manexo das tecnicas básicas da Análise de Datos e da Estatistica Descriptiva. |
A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13
|
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e comprender os conceptos fundamentais do Cálculo de Probabilidades.
|
A3 A4 A5 A7 A9 A11 A13
|
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexar os conceptos fundamentais do Cálculo de Probabilidades. |
A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13
|
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
0.- Introduccion |
0.1 Qué é a Estatística? |
1.- Probabilidade
|
1.1 Introduccion ao Cálculo de Probabilidade |
2.- Análise Unidimensional
|
2.1 Análise Descritiva.
2.2 Variable Aleatoria Discreta.
2.3 Variable Aleatoria Continua.
|
3.- Análise Bidimensional. Relación entre Variables |
3.1.- Análise Descritiva
3.2.- Variables Aleatorias (discretas e continuas)
3.3.- Regresión e Correlación
3.4.- Relación entre Variables Cualitativas |
4.- Distribucións de Variables Aleatorias. Converxencia |
4.1 Principais distribucións dunha variable aleatoria.
4.2 Converxencia e teorema central do límite. |
5.- Números Índices |
5.1 Números Índices |
6.- Series de Tempo |
6.1 Series de Tempo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
17 |
34 |
51 |
Obradoiro |
14 |
28 |
42 |
Prácticas a través de TIC |
5 |
15 |
20 |
Lecturas |
0 |
5 |
5 |
Proba mixta |
2 |
4 |
6 |
Aprendizaxe colaborativa |
2 |
2 |
4 |
Traballos tutelados |
3 |
9 |
12 |
Seminario |
4 |
0 |
4 |
Solución de problemas |
1 |
4 |
5 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia ...). O profesor pode contar co apoio de medios audiovisuais e informáticos e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes. O obxectivo é introducir ao alumnado nos conceptos da materia, transmitirase así a base de coñecemento que o alumnado necesita para comezar o seu traballo e iniciar a súa aprendizaxe. |
Obradoiro |
Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado: proposición e resolución de aplicacións da teoría, proposición e supervisión de traballos dirixidos, problemas, exercicios, presentación, exposición, debate ou comentario de traballos, aclaración de dúbidas sobre teoría, etc.. Sen embargo tamén é posible que o profesor expoña algúns conceptos, exposición orientada principalmente a deixar clara a súa aplicación ou en todo caso como simple complemento das sesións maxistrais.
Dentro destas aulas realizaranse actividades de avaliación, xa sexa mediante exercicios individuais ou exercicios realizados en grupo. |
Prácticas a través de TIC |
Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado. Traballarase con apoio do ordenador, e reservarase para temas ou conceptos nos que a intensidade dos cálculos o recomenda. De xeito trasversal tamén se introducirá ao alumnado no traballo en estatística con medios informáticos. |
Lecturas |
Lectura de textos propostos relacionados coa Materia, e que complementan o explicado na aula. |
Proba mixta |
Realizarase unha proba mixta, que se corresponderá co exame final. Esta proba considerarase fundamental na avaliación, polo que será necesario obter nela un mínimo do 40% da nota para computar as outras actividades que se avalían.
Como alternativa a esta proba mixta final e co obxectivo de motivar o traballo continuado e repartido do alumnado, o profesor propoñerá probas mixtas intermedias, organizadas ao longo do período docente. Superar o conxunto destas probas intermedias será equivalente a supeperar a proba final.
Dado que que o obxectivo destas probas intermedias é motivar o traballo continuado, para poder realizalas será necesario obter un nivel mínimo nas actividades de avaliación que estean relacionadas coa matería avaliada na proba mixta.
|
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo conxunto do alumnado, organizado en grupos, na resolución de tarefas asignadas polo profesor para optimizar tanto a súa propia aprendizaxe como a dos restantes membros do grupo. Antes da entrega do traballo ou de boletíns de exercicios en grupo, adicaranse varias clases a que os alumnos expoñan as súas dúbidas e/ou dificultades atopadas. Deste xeito créase un debate entre eles, os seus compañeiros e o profesor que fomenta a interrelación no traballo e o espírito critico.
Realizaranse traballos en grupo nos que os alumnos deberán resolver distintas cuestións teórico-prácticas relativas aos temas implicados; ao seu remate, o grupo deberá amosar o realizado, con diferentes posibilidades exposición (oral ou escrita), valoración informática; a elección do método dependerá da evolución da docencia. |
Traballos tutelados |
En combinación coa aprendizaxe colaborativa e baixo a tutela do profesor o alumnado realizará traballos en grupo, enfocados na aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
O profesor realizará o seguemento desta aprendizaxe de cara a valorar a adquisición dos coñecementos propostos para esta categoría. |
Seminario |
Organizarase cada grupo de clase en dous subgrupos (a metade dos alumnos en cada un),
Realizaranse 4 horas de Seminario para cada un destes subgrupos, Neles atenderanse dúbidas e discutirase sobre as diferentes partes da materia, así como as actividades e traballos propostos a realizar sobre esa materia. |
Solución de problemas |
Atencion persoalizada ao alumno para a resolucion das dúbidas que puidesen aparecer, non só na resolucion de exercicios se non en calquera outra fase do proceso de aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Atencion persoalizada ao alumno para a resolucion das dúbidas que puidesen aparecer, non só na resolucion de exercicios se non en calquera outra fase do proceso de aprendizaxe. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado: proposición e resolución de aplicacións da teoría, proposición e supervisión de traballos dirixidos, problemas, exercicios, presentación, exposición, debate ou comentario de traballos, aclaración de dúbidas sobre teoría, etc.. Sen embargo tamén é posible que o profesor expoña algúns conceptos, exposición orientada principalmente a deixar clara a súa aplicación ou en todo caso como simple complemento das sesións maxistrais.
Dentro destas aulas realizaranse actividades de avaliación, xa sexa mediante exercicios individuais ou exercicios realizados en grupo. |
35 |
Proba mixta |
Realizarase unha proba mixta, que se corresponderá co exame final. Esta proba considerarase fundamental na avaliación, polo que será necesario obter nela un mínimo do 40% da nota para computar as outras actividades que se avalían.
Como alternativa a esta proba mixta final e co obxectivo de motivar o traballo continuado e repartido do alumnado, o profesor propoñerá probas mixtas intermedias, organizadas ao longo do período docente. Superar o conxunto destas probas intermedias será equivalente a superar a proba final.
|
50 |
Traballos tutelados |
En combinación coa aprendizaxe colaborativa e baixo a tutela do profesor o alumnado realizará varios traballos en grupo, enfocados na aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
O profesor realizará o seguemento desta aprendizaxe de cara a valorar a adquisición dos coñecementos propostos para esta categoría. |
15 |
|
Observacións avaliación |
A proba mixta considerarase fundamental na avaliación, polo que será necesario obter nela un minimo do 40% da nota para computar as outras actividades que se avalían.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Casas Sánchez, J. M. y otros (2006). Ejercicios de estadística descriptiva y probabilidad para economía y administración de empresas. Madrid, Pirámide
Montiel, A. M., Rius, F. y Barón, F. J. (1997). Elementos básicos de Estadística Económica y Empresarial. Prentice Hall
Arnaldos García, F. y otros (2002). Estadística Descriptiva para Economía y Administración de Empresas. Madrid, Thomson, A. C.,
Castillo, I. y Guijarro, M (2006). Estadística descriptiva y cálculo deprobabilidades. adrid, Pearson Prentice Hall
Esteban García, J. y otros (2006). Estadística Descriptiva y nociones de Probabilidad,. Madrid, Thomson
Martín-Pliego, F. J. y Ruiz-Maya, L. (2006). Fundamentos de Probabilidad. Madrid, Thomson,
Martín-Pliego, F. J. (2004). Introducción a la Estadística Económica y Empresarial. Teoría y Práctica,. Madrid, Thomson
Martín-Pliego, F. J., Montero, J. M. y Ruiz-Maya, L.: (2006). Problemas de Probabilidad. Madrid, Thomson A.C. |
- Peña, D. y Romo, J. (1997) Introducción a la estadística para las ciencias sociales, Madrid, McGraw-Hill.
|
Bibliografía complementaria
|
Cao Abad, R. y otros (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Madrid, Pirámide
Gonick, L. y Smith, W. (2001). A Estatística¡en caricaturas!,. SGAPEIO y Harper Collins
García-Carro Peña, B., Sánchez Sellero, M. C. y Martínez Filgueira, X. M. (2003). Curso Práctico de Probabilidad con Aplicaciones Económicas. Universidade da Coruña
Cao Abad, R. y otros (1998). Estadística básica aplicada. Santiago de Compostela, Tórculo
Newbold, P (1997). Estadística para los Negocios y la Economía. Madrid, Prentice Hall
Peña, D. y Romo, J. (1997). Introducción a la estadística para las ciencias sociales. Madrid, McGraw-Hill
Canavos, G. C (1988). Probabilidad y estadística. Aplicaciones y métodos. México, McGraw-Hill |
Pérez Suárez, R. (coord.) (1993) Análisis de datos económicos: Métodos descriptivos, Madrid, Pirámide, . Sanz, J. A., Bedate, A., Rivas, A. y González, J. (1996) Problemas de Estadística Descriptiva Empresarial, Barcelona, Ariel. Uriel, E. y Muñiz, M. (1988) Estadística económica y empresarial, Madrid, A.C.,. PÉREZ, C. (2002) Estadística aplicada a través de Excel. Pearson Educación, Madrid. Charte Ojeda, F. (2008) Calculos Estadísticos con Excel. Anaya Multimedia, Madrid. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|