Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A8 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A12 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocimiento de las metodologías de análisis microeconómico mediante modelos matemáticos y análisis gráfico. |
A1 A2 A3 A4 A8 A12 A13
|
|
C3 C6 C8
|
Capacidad de aplicación a un amplio rango de problemas y decisiones económicas de los distintos tipos de agentes económicos. |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Parte I: Interacción Estratégica |
1. Introducción
2. Enfoque estático
3. Enfoque dinámico
4. Diferenciación de productos |
Parte II: Fallos de mercado |
1. Introducción
2. La información
3. Externalidades y bienes públicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
10 |
20 |
30 |
Estudo de casos |
10 |
14 |
24 |
Discusión dirixida |
5 |
5 |
10 |
Proba mixta |
2 |
18 |
20 |
Seminario |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
11 |
0 |
11 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición de profesor de carácter oral y complementada con medios audiovisuales y con la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de facilitar el aprendizaje y de transmitir conocimientos. |
Solución de problemas |
Cuestiones prácticas y aplicadas para resolver en sesiones interactivas |
Estudo de casos |
Se planteará al alumno un problema concreto o caso que describe una situación real o supuesta. Deberá ser capaz de analizarla adecuadamente y de plantear soluciones o decisiones. |
Discusión dirixida |
Cuestiones teóricas y prácticas para comentar y discutir en sesiones interactivas. |
Proba mixta |
Prueba escrita que puede combinar preguntas breves, de desarrollo y ejercicios |
Seminario |
Clases en grupos reducidos de 15 alumnos para el análisis detallado de problemas concretos del temario |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Discusión dirixida |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Durante el desarrollo de las sesiones interactivas se atenderá de forma individualizada a los alumnos, haciendo un seguimiento de los problemas que se les puedan presentar ante las cuestiones propuestas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
Se valorarán las respuestas propuestas y el análisis desarrollado por los alumnos para la resolución de los casos planteados. |
15 |
Solución de problemas |
Se valorarán las respuestas y soluciones ofrecidas por los alumnos a las cuestiones prácticas planteadas en clase. |
15 |
Proba mixta |
Además de las pruebas de junio y julio, se podrán realizar pruebas parciales durante el curso que podrán servir al alumno para liberar parte de la materia de la asignatura |
70 |
|
Observacións avaliación |
Para superar la asignatura será necesario alcanzar una calificación de 5 puntos sobre 10, de los cuales al menos 3 deberán ser obtenidos en la prueba mixta. Se podrá realizar una prueba parcial para cada una de las dos partes de la asignatura. Cada una de estas pruebas tendrá una puntuación máxima de 3,5 y para que resulte liberatoria, el alumno deberá alcanzar al menos una puntuación de 1,5. A los efectos de la evaluación, la valoración de las soluciones propuestas por el alumno, tanto en el estudio de casos, como en la solución de problemas, se realizará exclusivamente en las horas de clase destinadas a tales efectos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Varian, H. (1998). Análisis microeconómico (3ª ed.). Antoni Bosch
Fdez. de Castro, J. y Duch, N. (2003). Economía Industrial: Un enfoque estratégico. McGraw-Hill
Tirole, J. (1990). Teoría de la organización industrial. Ariel |
|
Bibliografía complementaria
|
Motta, M. (2004). Competition policy: Theory and practice. Cambridge University Press
Kreps, D.M. (). Curso de Teoría Microeconómica. McGraw Hill
Usategui, J.M. (2000). Economía de la información. Servicio Editorial de la UPV
Gravelle, H. y Rees, R. (2006). Microeconomía. Pearson
Villar, A. (2006). Microeconomía. McGraw Hill
Carrasco, A. y otros (2003). Microeconomía Intermedia: Problemas y cuestiones. McGraw Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Principios de Microeconomía/611G01001 | Matemáticas I/611G01009 | Matemáticas II/611G01010 | Microeconomía e Mercados/611G01012 |
|
|