Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Principios de Microeconomía Código 611G02001
Titulación
Grao en Administración e Dirección de Empresas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
Garcia Lorenzo, Antonio
Correo electrónico
antonio.garcia.lorenzo@udc.es
Profesorado
Barreiro Viñan, Jose Manuel
Couñago Garrido, Celia
Garcia Lorenzo, Antonio
Novo Corti, Maria Isabel
Sanchez De Paz, Elena
Correo electrónico
jose.barreiro.vinan@udc.es
c.counago@udc.es
antonio.garcia.lorenzo@udc.es
isabel.novo.corti@udc.es
elena.sanchez@udc.es
Web
Descrición xeral Se trata de tener una visión del funcionamiento de los mercados en el marco de la Teoría Económica. Así mismo, se explicará la metodología económica, básicamente microeconómica. El análisis se desarrolla utilizando modelos matemáticos sencillos y con apoyo gráfico.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A4 Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados.
A6 Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido.
A7 Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía.
A8 Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
A10 Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés.
A11 Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos.
A12 Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer los conceptos y relaciones básicas de la Microeconomía A4
A6
A7
A8
A10
A11
A12
C1
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Bloque 1: Introducción

Block 1: Introduction
Tema 1: Naturaleza, objeto y método de la Microeconomía
Tema 2: Teoría elemental de la Oferta y la Demanda

Lesson 1: Nature, purpose and method of Microeconomics
Lesson 2: Elemental Theory of Surplly and Demand
Bloque 2: Consumo

Block 2: Consumer Behavior
Tema 3: Teorías de la Conducta del Consumidor

Lesson 3: Theories of Consumer Behavior
Bloque 3: Teoría de la Empresa

Block 3: The theory of the firm
Tema 4: Teoría de la Producción
Tema 5: Teoría de los Costes

Lesson 4: The Theory of Production
Lesson 5: The Theory of the Costs
Bloque 4: Mercados

Block 4: The markets
Tema 6: La Competencia Perfecta
Tema 7: El poder de mercado

Lesson 6: The Perfect Competition
Lesson 7: The Market Power

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva 2 18 20
Sesión maxistral 17 34 51
Estudo de casos 10 10 20
Discusión dirixida 10 14 24
Seminario 4 0 4
Solución de problemas 5 15 20
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Prueba escrita que puede combinar preguntas de respuesta múltiple, de ordenación, de respuesta breve y/o de discriminación
Sesión maxistral Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes con la finaliddad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje
Estudo de casos El alumno se sitúa ante un problema concreto (caso) que le describe una situación real o supuesta de la vida profesional y debe ser capaz de analizarlo y resolverlo
Discusión dirixida Cuestiones teóricas y prácticas para resolver en sesiones ineteractivas
Seminario Titoría de Grupo: 2 subgrupos de 15 alumnos de catro horas cada unha e que se organizarán durante o curso
Solución de problemas Cuestiones prácticas para resolver en sesiones ineteractivas

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Estudo de casos
Discusión dirixida
Seminario
Descrición
En las sesiones interactivas se atiende individualmente a los alumnos haciendo un seguimiento de las diferentes cuestiones planteadas

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Solución de problemas Se valorarán las respuestas ofrecidas por los alumnos a las cuestiones prácticas planteadas en las sesiones ineteractivas 10
Proba obxectiva Durante el período lectivo se realizarán pruebas escritas que computarán para el cálculo de la calificación. Para superar la materia el alumno deberá obtener 3,5 de los 7 puntos que como máximo podrá obtener en la prueba objetiva. 70
Estudo de casos Se valorarán las soluciones propuestas por los alumnos a la resolución de los casos planteados 10
Discusión dirixida Se valorarán las respuestas ofrecidas por los alumnos a las cuestiones prácticas y teóricas planteadas en las sesiones ineteractivas 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Blanco Sánchez, Juan Manuel (2008). Economía. Teoría y práctica. Madrid. Mc Graw-Hill
Pindyck, R.S. y Rubinfeld, D.L. (2009). Microeconomía. Madrid. Pearson
Barreiro, J., Couñago, C. y García, A. (2004). Prácticas de Microeconomía para un curso de Introducción. A Coruña. Universidade da Coruña
García, A y Barreiro, J. (2010). Principios de Microeconomía: manual para las clases prácticas. A Coruña. Repografía Noroeste, S.L.

Bilbiografía Complementaria:

Case, K.E. y Fair, R.C. (2008) Principios de Microeconomía. 8ª Edición. Pearson.

Frank, R.H. (2005) Microeconomía y Conducta. 5ª Edición. McGraw-Hill.

Krugman, P. y Wells, R. (2006) Introducción a la Economía. Microeconomía. Edición Original. Editorial Reverté.

 

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Asistencia a las clases con el mayor grado de participación posible. Utilización de la bibliografía recomendada en el programa. Resolver siempre todas las dudas que surjan durante el desarrollo de las sesiones, recurriendo a la atención personalizada cuando fuese necesario.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías