Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer o método contable e o seu output: os estados financeiros |
A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9
|
|
C3
|
Rexistrar contablemente, presentar e interpretar calquera transacción económica básica. |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A9
|
|
C7 C8
|
Capacidade para aprender de xeito autónomo, buscando a solución a novos problemas a través da aplicación dos coñecementos adquiridos. |
A6 A9 A10 A11
|
|
C5 C6 C7 C8
|
Capacidade para traballar en equipo de maneira consultiva. |
A12
|
|
C4 C6
|
Habilidade para presentar, discutir e defender puntos de vista diferentes. |
A12
|
|
C1 C3 C4 C6
|
Ter un comportamento ético nos negocios. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Primeira parte: Fundamentos básicos da contabilidade. |
|
Tema 1: Introdución á contabilidade.
|
1.1. Actividade económica e necesidade de información.
1.2. Concepto de contabilidade.
1.3. Divisións da contabilidade.
|
Tema 2: A información financeira. |
2.1. Usos e usuarios da información financeira.
2.2. Características básicas da información financeira.
2.3. Normativa para á elaboración da información financeira. |
Tema 3: O balance de situación. |
3.1. O patrimonio da empresa.
3.2. Principio de dualidade.
3.3. Elementos patrimoniais: activos, pasivos e neto. |
Tema 4: A conta de resultados e o estado de fluxos de efectivo. |
4.1. Criterio do devengo.
4.2. Resultado do período: ingresos e gastos.
4.3. Fluxo de efectivo: cobros e pagos. |
Tema 5: O método contable. |
5.1. Transaccións económicas e feitos contables.
5.2. A conta.
5.3. Tecnicismos das contas. |
Tema 6: Rexistros contables. |
6.1. Anotacións no libro diario.
6.2. Traspaso do libro diario ó libro maior.
6.3. Balance de comprobación e estados financeiros. |
Tema 7: O ciclo contable |
7.1. Apertura da contabilidade.
7.2. Rexistro das operacións realizadas no período.
7.3. Determinación do resultado e peche da contabilidade. |
Segunda parte: Introducción ao rexistro, presentación e interpretación de transaccións básicas. |
|
Tema 8: Transaccións de existencias comerciais. |
8.1. Compras de existencias.
8.2. Ventas de existencias.
8.3. Custe de ventas e existencias finais.
8.4. Perdas de valor de existencias. |
Tema 9: Valoración das saídas de existencias. |
9.1. Seguimento individualizado.
9.2. Asuncións acerca do fluxo de custo: FIFO, LIFO, PMP.
9.3. Efecto da asunción do fluxo de custo sobre os estados financeiros. |
Tema 10: Dereitos e obrigadas derivados de operacións comerciais. |
10.1. Compra-venda de existencias realizada a crédito.
10.2. Gastos e ingresos pendentes de pago/cobro.
10.3. Gastos e ingresos pagados/cobrados por anticipado.
10.4. Perdas de valor de dereitos derivados de operacións comerciais. |
Tema 11: Inmobilizado e activos financeiros. |
11.1. Adquisicións de inmobilizado.
11.2. Perdas de valor de inmobilizado.
11.3. Vendas de inmobilizado.
11.4. Operacións con activos financeiros. |
Tema 12: Captación de recursos financeiros. |
12.1. Achegas dos accionistas.
12.2. Préstamos e outras débedas.
12.3. Remuneración de accionistas e prestamistas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
17 |
34 |
51 |
Discusión dirixida |
7 |
21 |
28 |
Obradoiro |
18 |
36 |
54 |
Proba de resposta múltiple |
1 |
2 |
3 |
Proba obxectiva |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición feita polo profesor dos conceptos básicos necesarios para que os alumnos poidan buscar solución ós problemas contables tratados no programa. |
Discusión dirixida |
Preparación dos temas propostos polo profesor e participación na discusión dos mesmos na aula. |
Obradoiro |
Resolución de exercicios e casos prácticos en grupo, tanto na aula coma fora dela, con apoio do profesor. |
Proba de resposta múltiple |
Durante o curso realizarase una proba tipo test sen previo aviso. |
Proba obxectiva |
Exame final sobre aspectos teóricos e prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de resposta múltiple |
Obradoiro |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
Os problemas contables propostos para a súa resolución na aula teñen por obxecto afianzar a comprensión dos conceptos e da técnica contable. Para isto, o alumno será guiado polo profesor de xeito que poda chegar á solución ou solucións dos problemas que se lle propoñen. Adicionalmente, por medio das titorías, o profesor guiará a preparación das cuestións propostas para discutir na aula e a resolución das tarefas deseñadas para realizar fora da aula. Por último, as titorías en grupo (4 horas ó longo do cuadrimestre) destinaranse a discutir a proba tipo test e as probas escritas (exercicios) que serán valoradas para a cualificación final. Aqueles alumnos que demostren nestas discusión un maior grado de aprendizaxe que o reflectido na proba que se discute, verán incrementada a súa cualificación, co límite da valoración máxima que corresponde a dita proba. Os grupos dividiranse en dous (15 alumnos aprox.) para as titorías en grupo. O profesor tratará de fixar as horas para as mesmas, se hai dispoñibilidade de aulas, na franxa horaria inmediatamente anterior ou posterior a aquela na que o grupo teña asignada a súa docencia. Tamén se utilizarán para as titorías en grupo as horas asignadas para a docencia desta materia dentro do período lectivo que excedan das 14 semanas de docencia presencial (isto é, semanas 15 e 16 do cuadrimestre). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
Durante o curso realizarase unha proba tipo test. O alumno que, por calquera razón, non realice a proba terá a cualificación de cero na mesma. |
10 |
Proba obxectiva |
A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, realizarase un exame dos contidos teóricos e prácticos. |
30 |
Obradoiro |
Valorarase, a través de pequenas probas escritas individuais realizadas na aula, a aprendizaxe fora da aula baseada na resolución dos exercicios e casos prácticos propostos polo profesor. |
40 |
Discusión dirixida |
Valórase, tanto o rigor nos argumentos utilizados, consecuencia da súa preparación previa, como a habilidade para presentar e defender o seu punto de vista fronte ó dos seus compañeiros. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A metodoloxía proposta persigue dous obxectivos básicos: i) incentivar ó alumno para que traballe de xeito continuado ó longo do curso e ii) fomentar a autonomía do alumno no proceso de aprendizaxe. Con este fin, ó alumno pídeselle que:
a) Prepare, individualmente ou en grupo, as cuestións indicadas polo profesor para á súa discusión na aula.
b) Semanalmente realice os exercicios e casos prácticos propostos polo profesor. Recoméndase o traballo en equipo para discutir as posible solucións. Ó inicio dunha das dúas sesións de cada semana o profesor presentará ós alumnos un pequeno exercicio, similar ós propostos para realizar fora da aula, que cada alumno deberá resolver de xeito individual no tempo marcado polo profesor. Estes exercicios recolleranse e de todos eles o profesor valorará catro, elixidos aleatoriamente ó rematar o cuadrimestre.
En canto ó exame final e á cualificación na acta, lémbranse os seguintes acordos da Comisión Permanente da Facultade de Economía e Empresa do 6 de xullo de 2011:
Cualificación de non presentado. Corresponde ó alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ó 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.
Condicións de realización do exame final. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información.
Avaliación da oportunidade de xullo. Esta debe realizarse cos mesmos criterios que os utilizados, no seu caso, na avaliación do primeiro ou do segundo cuadrimestre.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sutton, Tim (2004). Corporate Financial Accounting and Reporting. Prentice Hall
Phillips, F., Libby, R. y Libby, P.A. (2006). Fundamentals of Financial Accounting. McGraw Hill
Muñoz Merchante, Ángel (2008). Fundamentos de Contabilidad. Ramón Areces
Larrán Jorge, Manuel (Coord.) (2009). Fundamentos de Contabilidad Financiera. Pirámide
Solà Tey, Magda y Vilardell Riera, Inmaculada (2009). Introducción a la Contabilidad General. McGraw Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
Horngren, C.T.; Harrison, W.T y Bamber, L. S. (2003). Contabilidad. Pearson
Muñoz Jiménez, José (Coord.) (2008). Contabilidad Financiera. Pearson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financeira II/611G02018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Análise das Operacións Financeiras/611G02004 | Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008 |
|
|