Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Teoría do Investimento Código 611G02020
Titulación
Grao en Administración e Dirección de Empresas
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Economía Financeira e Contabilidade
Coordinación
Fernandez Castro, Angel Santiago
Correo electrónico
angel.fernandez.castro@udc.es
Profesorado
Alvarez Garcia, Begoña
Fernandez Castro, Angel Santiago
Lagoa Varela, Maria Dolores
Llano Paz, Fernando de
Piñeiro Sanchez, Carlos
Correo electrónico
begona.alvarez@udc.es
angel.fernandez.castro@udc.es
dolores.lagoa@udc.es
fdellano@udc.es
carlos.psanchez@udc.es
Web
Descrición xeral A materia pretende que os alumnos desenvolvan as habilidades precisas para avaliar proxectos e carteiras de investimento non financeiro.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Afondar na comprensión da lóxica financeira A1
C6
C8
Comprende-la fundamentación da análise de proxectos de investimento A1
A3
A10
C2
C4
Saber avaliar un investimento non financeiro A2
A4
A5
A6
A8
A11
Saber desenvolver modelos e aplicar ferramentas informáticas A5
A9
C3
Saber formular e defender un proxecto financeiro A11
A12
C1
C8

Contidos
Temas Subtemas
Introdución O concepto de investimento na Economía da Empresa
Interpretación do obxectivo financeiro dende o punto de vista da selección de investimentos, e integración coa problemática das decisións de financiamento
Fundamentos do modelo de avaliación
Avaliación de proxectos individuais, en certeza Fases na xestión de proxectos
Payback e IR
O valor actual neto
A taxa interna de rendemento
Avaliación de proxectos individuais, en risco ¿Como incorpora-lo risco á avaliación?
Análise de sensibilidade
Análise das decisións de investimento dende o punto de vista da teoría de xogos
O risco e os seus efectos intertemporais: o modelo de Hillier
A simulación
Decisións de investimento con racionamento de capital Modelos de programación matemática para a selección de investimentos: da rendibilidade absoluta á relativa.
O modelo de Lorie e Savage.
O modelo de Weingartner.
Enfoques de decisión multicriterio AHP
Goal Programming.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 18 36 54
Estudo de casos 15 37.5 52.5
Prácticas a través de TIC 9 18 27
Seminario 4 8 12
Proba mixta 1 2 3
 
Atención personalizada 1.5 0 1.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación dos aspectos xerais do tema.
Estudo de casos Análise crítica e reflexiva de problemas e casos de estudo
Prácticas a través de TIC Desenvolvemento e aplicación de modelos de análise mediante folla de cálculo e/ou software ad hoc
Seminario Sesión desenvolvidas en grupo reducido orientada á aclaración dos aspectos do temario que o precisen.
Proba mixta Proba de avaliación escrita, de contido teórico - práctico

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Estudo de casos
Prácticas a través de TIC
Descrición
As actividades prácticas desenvolveranse nas aulas e como extensión delas, o cal require, pola súa propia natureza, unha supervisión por parte dos docentes.
Programaranse 4 horas de seminarios (titorías en grupos reducidos) nas que se poderán atender dúbidas individuais. Ademáis, o alumnado ten á súa disposición o horario de tutorías publicado polo profesorado para a atención personalizada.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas. 70
Estudo de casos Valorarase o progreso das competencias e habilidades do alumnado observado a través da súa participación nas actividades prácticas programadas nas aulas. 20
Prácticas a través de TIC As TIC teñen nesta materia un papel instrumental. En consecuencia, aínda que non se valorará directamente a seu dominio, nalgúns casos prácticos avaliados poderían utilizarse ferramentas informáticas. 10
 
Observacións avaliación

Os criterios de avaliación sinalados son aplicables con total uniformidade nas "oportunidades" de Xuño e Xullo.


O conxunto das actividades prácticas pondera un 30% na avaliación, sendo meramente estimativo o reparto asignado ás realizadas a través de TIC ou sen elas (10% e 20%). Pola súa mesma natureza, as tarefas inseridas nas actividades de aula só poderán ser valoradas cando sexan realizadas de acordo coa súa programación, no momento previsto no grupo correspondente.


De acordo coa normativa aplicable, os exámes deberán realizarse nas datas oficias establecidas, agás nos casos excepcionais expresamente previstos. Asimesmo, a cualificación de "non presentado" outorgarase nos termos previstos na normativa académica.


Fontes de información
Bibliografía básica Doldán, F. (2003). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Santiago: Tórculo
Fernández, A.; Iglesias, S. (2000). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Casos prácticos. Santiago: Tórculo

Bibliografía complementaria Suárez, A. (2005). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. Madrid: Pirámide
Piñeiro, C.; de Llano, P. (2006). Dirección Financiera: modelos avanzados de decisión con Excel. Madrid: Delta
Piñeiro, C.; de Llano, P. (2010). Dirección Financiera: un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid: Delta
Boedo Vilabella, Lucía (2010). Evaluación de un proyecto de inversión en entornos de certeza, riesgo e incertidumbre. Editorial Reprografía del Noroeste, A Coruña
Pindado García, J. (2012). Finanzas Empresariales. Madrid: Paraninfo


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Teoría do Financiamento/611G02021
Planificación Financeira/611G02034

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Análise das Operacións Financeiras/611G02004
Estatística I/611G02006
Matemáticas II/611G02010
Contabilidade Financeira I/611G02013

Observacións

O único dispositivo electrónico permitido nas aulas (a excepción, lóxicamente, das desenvolvidas mediante TICs) é a calculadora científica non programable, que nos exames poderá permitirse o non, segundo se indique no momento da súa realización.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías