Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Que saiban utilizar as técnicas específicas de xestión e organización da información. |
A3 |
Que saiban xestionar e organizar documentación. |
A8 |
Que poidan crear contidos culturais. |
B2 |
Que teñan capacidade para ser orixinais no desenvolvemento e aplicación de ideas. |
B3 |
Que saiban aplicar os coñecementos adquiridos. |
B4 |
Que teñan capacidade de resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos nun contexto multidisciplinar. |
B5 |
Que sexan capaces de integrar coñecementos diversos. |
B6 |
Que saiban formular xuízos a partir dunha información que pode ser incompleta ou limitada. |
B7 |
Que saiban realizar reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B9 |
Que posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando e aprendendo dun modo autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Entender as diferenzas entre unha base de datos e outros sistemas de almacenamento da información. |
AP1 AP3 AP8
|
BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP9
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Entender as funcionalidades dun sistema de xestión de bases de datos. |
AP1 AP3 AP8
|
BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP9
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer os conceptos básicos dos Sistemas Xestores de Bases de Datos Relacionais. |
AP1 AP3 AP8
|
BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP9
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Entender a utilidade do modelado conceptual de datos. |
AP1 AP3 AP8
|
BP2 BP3 BP5 BP6 BP7 BP9
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer o modelo Entidade-Relación. |
AP1 AP3 AP8
|
BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP9
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Saber realizar deseños de modelos conceptuais usando o modelo E-R. |
AP1 AP3 AP8
|
BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP9
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer os elementos básicos da linguaxe de consulta SQL. |
AP1 AP3 AP8
|
BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP9
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Saber usar basicamente e de xeito interactivo un Sistema Xestor de Bases de Datos sinxelo como Access. |
AP1 AP3 AP8
|
BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP9
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Entender a complexidade de modelos de bases de datos textuais e multimedia con capacidade de almacenamento de datos semiestruturados. |
AP1 AP3 AP8
|
BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP9
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
|
As Bases de Datos Relacionais |
|
Modelo conceptual: Introdución ao modelo E-R |
|
Modelo relacional |
|
Linguaxe de consulta de bases de datos: SQL |
|
Creación e explotación de bases de datos nun SXBD: Microsoft Access |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
11 |
25 |
36 |
Prácticas a través de TIC |
11 |
25 |
36 |
Proba mixta |
2 |
0 |
2 |
Traballos tutelados |
0 |
25 |
25 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Impartiranse aulas nas que se presentarán contidos teóricos en combinación con exercicios prácticos. |
Prácticas a través de TIC |
Impartiranse aulas de prácticas, nas que se traballará cos computadores das aulas de informática. |
Proba mixta |
Realizarase un exame escrito que conterá preguntas curtas, preguntas test e exercicios sobre os contidos das aulas de teoría, das aulas de prácticas e do aprendido durante o desenvolvemento do traballo persoal. |
Traballos tutelados |
O alumnado deberá realizar unha serie de exercicios que lle serán propostos nas aulas de prácticas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Prevese que entre o alumnado haberá diferenzas salientábeis tanto en canto á súa familiarización con conceptos e termos informáticos, como en canto ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas.
É por iso que se planifica desenvolver unha atención personalizada para as prácticas na aula. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Avaliarase o progreso, a participación e a actitude de cada alumno/a nas aulas. |
5 |
Prácticas a través de TIC |
Avaliarase o progreso, a participación e a actitude de cada alumno/a nas aulas. |
5 |
Proba mixta |
Avaliarase o grao en que foron aprendidos os contidos traballados nas aulas e o coñecemento adquirido a través de traballo persoal. |
60 |
Traballos tutelados |
Avaliarase a corrección e a calidade das respostas aos exercicios que se lles proporán e que teñen que realizar de forma individual. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Ademais da asistencia e participación activa nas clases e a habilidade demostrada no manexo de ferramentas informáticas nas clases de laboratorio, valorarase o traballo e o exame de contidos finais. Para superar a materia será necesario acadar o 50% da puntuación máxima tanto do exame (proba mixta) como do traballo (traballos tutelados). De non acadar esta puntuación mínima nalgunha das probas, a cualificación que aparecerá nas actas será, como máximo, un 4.0. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada. As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar o traballo tutelado e realizar a proba mixta nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará ao alumnado publicándoos na web da materia a principio de curso. Para este alumnado, o traballo tutelado suporá o 40% da cualificación final, en vez do 30%.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
De Miguel, A.; Martínez, P.; Castro, E.; Cavero, M.; Cuadra, D.; Iglesias, A.M.; Nieto, C. (2001). Diseño de bases de datos. Problemas resueltos. Ed. Ra-ma
Silberschatz, A.; Korth, H.; Sudarshan, S. (2002). Fundamentos de bases de datos. 4ª Edición. Ed. McGraw Hill
Elmasri, R.; Navathe, S. (2002). Fundamentos de Sistemas de Bases de Datos. 3ª Edición. Ed. Addison-Wesley
De Miguel, A.; Piattini, M. (1999). Fundamentos y modelos de bases de datos. 2º Edición. Ed. Ra-ma
Date, C.J. (2001). Introducción a los sistemas de datos. Ed. Prentice Hall
Rivero, E.; Martínez, L.; Reina, L.; Benavides, J.; Olaizola, J. (2002). Introducción al SQL para usuarios y programadores. Ed. Thomson |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|