Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Contidos para Páxinas Web e Bibliotecas Dixitais Código 613445008
Titulación
Mestrado Universitario en Lingua e Usos Profesionais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Saavedra Places, María de los Angeles
Correo electrónico
angeles.saavedra.places@udc.es
Profesorado
Lopez Poza, Maria Sagrario
Saavedra Places, María de los Angeles
Correo electrónico
sagrario.lopez.poza@udc.es
angeles.saavedra.places@udc.es
Web http://docencia.lbd.udc.es/MLUP/contidos
Descrición xeral - Planificación e desenvolvemento de contidos en formato electrónico para páxinas web e bibliotecas dixitais.
- Edición e publicación electrónica.
- Servizos de valor engadido en bibliotecas dixitais.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Entender a tecnoloxía básica de Internet. AP4
BP1
CM3
Entender conceptualmente como se crea e publica unha páxina web. AP4
AP6
AP8
BP1
BP4
BP5
BP9
CM3
CM5
CM7
CM8
Coñecer ferramentas de creación de páxinas web. AP4
AP6
AP8
BP1
BP5
BP9
CM3
CM5
CM7
CM8
Saber deseñar, crear e publicar unha páxina web básica. AP1
AP2
AP3
AP4
AP6
AP7
AP8
AP10
BP1
BP4
BP5
BP9
CM3
CM5
CM7
CM8
Entender a revolución que supoñen as Bibliotecas Dixitais para a divulgación da información. AP1
AP2
AP3
AP4
BP1
BP5
BP6
BP7
BP8
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Coñecer os conceptos básicos de Bibliotecas Dixitais AP4
BP3
BP5
BP9
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Coñecer os conceptos dos dereitos de autor e copyright. AP3
AP4
AP8
BP3
BP5
BP7
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Introdución Redes de computadores, Internet
Protocolos de redes: TCP/IP e HTTP
Servidores de Nomes de Dominio
Acceso a recursos a través de Internet

Deseño e publicación de páxinas Web e Bibliotecas Dixitais Proceso de deseño
Planificación
Linguaxes para o Web: HTML e CSS
Ferramentas de creación de páxinas Web
Publicación de páxinas Web
Deseño de contidos para páxinas Web Diferenzas entre a presentación en papel e en liña
Regras fundamentais para a redacción de contidos web.
As Bibliotecas dixitais Concepto de biblioteca dixital.
Pasado, presente e futuro das bibliotecas dixitais.
Principais bibliotecas dixitais españolas, europeas e americanas.
Deseño de contidos para Bibliotecas Dixitais Creación, mantemento e uso das Bibliotecas Dixitais.
Proceso: selección, catalogación, dixitalización, administración, publicación
Dereitos de autoría e copyright Conceptos
Evolución
Aplicación

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 10 20 30
Prácticas a través de TIC 5 10 15
Proba mixta 2 0 2
Traballos tutelados 1 25 26
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Impartiranse clases nas que se presentarán contidos teóricos en combinación con exercicios prácticos.
Prácticas a través de TIC Impartiránse clases de prácticas, nas que se usarán os ordenadores das aulas de informática da facultade.
Proba mixta Realizarase un exame escrito que conterá preguntas curtas, preguntas test e exercicios sobre os contidos das clases de teoría, prácticas e o aprendido na elaboración dos traballos obrigatorios.
Traballos tutelados Proporanse traballos para levar a cabo de forma individual polo alumno e que serán obrigatorios para superar a materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
Prevese que entre o alumnado haberá diferenzas salientábeis tanto en canto á súa familiarización con conceptos e termos informáticos, como en canto ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. É por iso que se planifica desenvolver unha atención personalizada.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Avaliarase o progreso, a participación e a actitude de cada alumno nas aulas. 5
Prácticas a través de TIC Avaliarase o progreso, a participación e a actitude de cada alumno nas aulas. 5
Proba mixta Avaliarase o grao en que foron aprendidos os contidos traballados nas clases e o coñecemento adquirido a través do traballo persoal. 50
Traballos tutelados Avaliarase a orixinalidade, a corrección e a calidade dos traballos desenvolvidos, así como a súa presentación. 40
 
Observacións avaliación

Para superar a materia será necesario acadar o 50% da puntuación máxima tanto do exame (proba mixta) como do traballo (traballos tutelados). De non acadar esta puntuación mínima nalgunha das probas, a cualificación que aparecerá nas actas será, como máximo, un 4.0.

Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.

As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar o traballo tutelado e realizar a proba mixta nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará ao alumnado publicándoos na web da materia a principio de curso. Para este alumnado, o traballo tutelado suporá o 50% da cualificación final, en vez do 40%.


Fontes de información
Bibliografía básica
Arms, William Y., Digital Libraries (Digital Libraries and Electronic Publishing) , Cambridge, Mass. MIT Press, 2001

Burrows, Toby, Preserving the Past, Conceptualising the Future: Research Libraries and Digital Preservation.: An article from: Australian Academic & Research Libraries , 2005

Canet, José Luis, “Bibliotecas digitales españolas a texto completo”, en SYNTAGMA.Revista del Instituto de historia del libro y de la lectura, vol. 1 (2005), pp. 149-159

Chowdhury, G. G. & Chowdhury, S. Introduction to digital libraries. London, Facets Publishing, 2003.

Dewitt, Donald L., Going Digital: Strategies for Access, Preservation, and Conversion of Collections to a Digital Format , 1998.

Keefer, A. y N. Gallart, La preservación de recursos digitales: el reto para las bibliotecas del siglo XXI, Barcelona, Editorial UOC, 2007. Volumen 78 de Manuales. Documentación.

Lesk, M., Understanding digital libraries, 2nd ed. Boston, Elsevier, 2005.

Martínez Equihua, Saúl M. Biblioteca Digital : conceptos, recursos y estándares. Buenos Aires: Alfagrama, 2007.

Morris, Mary E.S. & Hinrichs, Randy J. Web page design: a different multimedia. Prentice Hall, 1996.

Nielsen, Jakob. Usabilidad : diseño de sitios web. Prentice Hall, 2000.

Powell, Thomas A. HTML 4 : manual de referencia. McGraw-Hill, 2001.

Powell, Thomas A. Diseño de sitios web: manual de referencia. Osborne McGraw-Hill, 2001.

Proceedings of the Second Annual Conference on the Theory and Practice of Digital Libraries , 1995.

Rydberg-Cox, J. A., Digital libraries and the challenges of digital humanities. Oxford, Chandos Publishing, 2005.

Tennant, R., Managing the digital library. New York, Reed Press, 2004.

The Whole Digital Library Handbook by Diane Kresh (Hardcover - April 30, 2007)

Theng, Y. L. & Foo, S., eds., Design and usability of digital libraries: case studies in the Asia-Pacific. Hershey, PA, Idea Group Publishing, 2004.

Witten , I. H. & Bainbridge, D., How to build a digital library. Amsterdam & London, Morgan Kaufmann, 2003.


RECURSOS ELECTRÓNICOS:

Consorcio W3C - Oficina española. http://www.w3c-es.org/

W3C Consortium: Validación automática de documentos HTML. http://validator.w3.org/

Generador online de esquemas de colores. http://www.colorschemer.com/online.html

Wikipedia: Colores en la web. http://en.wikipedia.org/wiki/Web_colors

Portais desenvolvemento web: webestilo.com. http://www.webestilo.com/

Portais desenvolvemento web: webexperto.com. http://www.webexperto.com/

Referencia sobre follas de estilos (moi completo, en español). http://www.htmlhelp.com/es/reference/css/

Tutorial sobre css en webEstilo.com. http://www.webestilo.com/css/

Usabilidade: Páxina web de Jakob Nielsen. http://www.useit.com/

Usabilidade: técnicas de validación. http://www.sidar.org/recur/desdi/traduc/es/visitable/Herramientas.htm

Akeroyd, John. The Management of Change in Electronic Libraries . "IFLA Council and General Conference". vol. 66 (2000), pp. http://www.ifla.org/IV/ifla66/papers/037-110e.htm

Akeroyd, John. The Management of Change in Electronic Libraries . "IFLA journal". vol. 27, n. 2 (2001), pp. 70-73. http://www.ifla.org/V/iflaj/art2702.pdf

Allard, Suzie. Digital libraries and organizations for international collaboration and knowledge creation . "Electronic library". vol. 20, n. 5 (2002), pp. 369-381. http://konstanza.emeraldinsight.com/vl=6808277/cl=48/nw=1/fm=docpdf/rpsv/cw/mcb/02640473/v20n5/s1/p369

Bia, A. and Sánchez, M. XML para Bibliotecas Digitales, Editoriales e Investigadores . "Jornadas de Bibliotecas Digitales". vol. 4, n. 2003), pp. http://imhotep.unizar.es/jbidi/jbidi2003/03_2003.pdf

Biagini, Barbara. Diritto d'autore : la proprietà intellettuale tra biblioteche di carta e biblioteche digitali . "Biblioteche oggi". vol. 20, n. 4 (2002), pp. 75. http://www.bibliotecheoggi.it/2002/20020407501.pdf

Bollen, Johan and Luce, Rick. Evaluation of Digital Library Impact and User Communities by Analysis of Usage Patterns . "D-Lib Magazine". vol. 8, n. 6 (2002), pp. http://mirrored.ukoln.ac.uk/lis-journals/dlib/dlib/dlib/june02/bollen/06bollen.html

Borgman, Christine L. From Gutenberg to the global information infrastructure . "Ariadne". vol. 27 (2001), pp. http://www.ariadne.ac.uk/issue27/review/

Boyack, Kevin W., Wylie, Brian N., and Davidson, George S. A Call to Researchers: Digital Libraries Need Collaboration Across Disciplines. "D-Lib Magazine". vol. 7, n. 10 (2001), pp. http://mirrored.ukoln.ac.uk/lis-journals/dlib/dlib/dlib/october01/boyack/10boyack.html

Brisaboa, Nieves R., Paramá, José R., Penabad, Miguel R., Places, Ángeles S., and Rodríguez, Francisco J. BVG: la Biblioteca Virtual Gallega . "Jornadas de Bibliotecas Digitales". vol. 3, n. 2002), pp. http://mariachi.dsic.upv.es/jbidi/jbidi2002/Camera-ready/Sesion4/S4-4.pdf
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías