Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Tipoloxía Textual Código 613445023
Titulación
Mestrado Universitario en Lingua e Usos Profesionais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 2
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Galego-Portugués, Francés e Lingüística
Coordinación
Vazquez Veiga, Nancy
Correo electrónico
nancy.vazquez.veiga@udc.es
Profesorado
Vazquez Veiga, Nancy
Correo electrónico
nancy.vazquez.veiga@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo contrastivo dos diversos tipos textuais no seu contexto, atendendo —entre outros— criterios de adecuación e eficacia. Detección, comprensión e solución dos problemas ligados ao uso contemporáneo de distintas formas textuais en contextos profesionais e con propósitos diversos. Técnicas e ferramentas para a creación e transformación das diferentes formas textuais (orais, escritas…).

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer e analizar contrastivamente os distintos tipos textuais e as súas posibilidades, nomeadamente os utilizados en contornos profesionais, así como algunhas técnicas e ferramentas para o seu manexo. AP1
AP2
AP7
AP9
AP10
AP12
AP13
AP14
AP15
BP1
BP3
BP5
BP9
CM1
CM3
CM4
CM6
CM7
Diagnosticar e comprender os problemas ligados ao uso das formas textuais en situacións profesionais específicas, e deseñar e aplicar as solucións pertinentes tendo en conta as distintas variables: prácticas contemporáneas, situación de partida, medios humanos e materiais dispoñibles, destinatario/s, efecto/s pretendido/s, propósito… AP1
AP2
AP3
AP4
AP7
AP9
AP10
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
CM1
CM3
CM5
CM6
CM7
Seguir e integrar na práctica profesional diaria as novidades teóricas e tecnolóxicas que se produzan, cun espíritu crítico e práctico e adaptándoa ás novas tendencias. Integrarse nos equipos profesionais de traballo con actitude colaborativa, atendendo as demandas do noso contorno e, á vez, detectando carencias ou eivas non diagnosticadas. Deseñar, construír e aplicar solucións de forma eficiente. AP1
AP2
AP3
AP7
AP10
AP12
AP14
BP1
BP2
BP4
BP5
BP7
BP8
BP9
CM4
CM5
CM7
CM8
Procurar un desempeño profesional creativo, eficiente e guiado pola ética profesional, contribuíndo á mellora do noso contorno profesional e ao avance social. AP14
BP2
BP3
BP5
BP7
BP9
CM4
CM5
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Reflexións teóricas sobre os tipos textuais: principais propostas e problemas plantexados.
2. Os tipos textuais na/s práctica/s profesional/es contemporánea/s.
3. Estudos de caso e resolución de problemas.
4. Consideracións finais sobre as competencias lingüísticas no desenvolvemento de textos orais e escritos na práctica profesional.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida 2 2 4
Sesión maxistral 2 2 4
Lecturas 0 10 10
Solución de problemas 2 4 6
Estudo de casos 2 4 6
Traballos tutelados 0 10 10
Portafolios do alumno 0 1 1
Obradoiro 1 0 1
Aprendizaxe colaborativa 2 4 6
Análise de fontes documentais 1 0 1
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida É importante que o alumno participe nas discusións ou debates que o profesor ou calquera compañeiro de aula plantexe: deste xeito, estará a aplicar os coñecementos e técnicas adquiridos, axudará a crear ou resolver dúbidas dos demais, e aprenderá a traballar de xeito colaborativo. A actitude, argumentos e formas comunicativas que manteña o alumno deben ser as esperadas nun contexto académico universitario.
Sesión maxistral A docencia maxistral terá unha escasa duración, xa que case todos os contidos teóricos figuran nas lecturas propostas, e o obxectivo fundamental desta materia é aprender a aplicar os coñecementos de tipoloxía textual do estudante. En todo caso, estará mesturada co debate de contidos en grupo, co estudo de casos e co plantexamento e resolución de problemas concretos, e vincularase estreitamente a estes.
Lecturas O alumno deberá ler os textos propostos polo profesor previamente á celebración das sesións presenciais. A lectura principal será a obra "Afilar el lapicero. Guía de redacción para profesionales", de Daniel Cassany [modificarase esta proposta de aconsellalo as circunstancias.] Na aula resolveranse as dúbidas que os alumnos poidan ter sobre estas lecturas e, de consideralo necesario, proporánselle outras complementarias.
Solución de problemas Na aula, plantexaranse algúns problemas relacionados co desenvolvemento práctico de tipos textuais. Estes problemas serán analizados e debatidos, e proporanse solucións para eles cando for posible.
Estudo de casos Na aula, plantexaranse casos prácticos concretos que serán analizados criticamente en grupo. O deseño e construción de solucións farase de xeito colaborativo, pondo en común as reflexións, ideas e dúbidas xurdidas.
Traballos tutelados O alumno deberá desenvolver varias actividades avaliables. O profesor prestaralle axuda no momento en que o precise e demande. Unha parte importante (se non a maior) das actividades terán carácter grupal, co fin de desenvolver a capacidade de traballar en grupo de xeito colaborativo.
Hai un traballo tutelado individual que terá o maior peso porcentual na avaliación do alumnado: resolver unha serie de preguntas e problemas a propósito da lectura obrigatoria do curso.
Portafolios do alumno O alumno deberá completar todas as actividades que se lle encomenden. Todas elas serán obxecto de avaliación. Consistirán en (i) contestar unha listaxe de preguntas sobre unha obra de lectura, (ii) aplicar os coñecementos adquiridos a certos problemas e estudos de caso, e (iii) desenvolver propostas de texto feitas polos profesores.
Obradoiro Constituirá a metodoloxía básica de traballo nas sesións presenciais e non presenciais. No obradoiro combinaremos distintas metodoloxías (estudos de caso, solución de problemas, discusións dirixidas, ) nas que desenvolveremos tarefas eminentemente prácticas co apoio e supervisión do profesor, que nos permitan asentar os contidos aprendidos mediante a súa aplicación. Os distintos materiais producidos formarán parte do portafolio do estudante.
Aprendizaxe colaborativa Prestarase especial atención ao traballo en equipo, á colaboración en grupo. O plantexamento e dinámica da aula baséase na aprendizaxe colaborativa pero, ademais, avaliarase ao alumno pola súa forma de traballar cos compañeiros, xa que é esencial para un bo desempeño profesional.
Análise de fontes documentais O estudante terá que facer algunhas lecturas obrigatorias previamente ás sesións presenciais pero, ademais, analizaremos distintas fontes documentais de diversa extensión para aclarar certos contidos, introducir outros, articular teses, promover o debate crítico... Tamén se lle proporcionará ao estudante unha listaxe de lecturas complementarias e obras de referencia que poida consultar cando o precisar.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Solución de problemas
Estudo de casos
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada será unha constante nas actividades nas que primen o traballo colaborativo e a aplicación dos coñecementos adquiridos. Cando a actividade encomendada ou o desempeño do alumno o aconsellen, a profesora poderá atendelo puntualmente. O estudante debe resolver coa profesora calquera dúbida que se lle plantexe sobre os procedementos de traballo, obxectivo das actividades, contidos...
Poden consultar o horario de titorías da profesora no taboleiro principal de información académica do centro. Poden concertar entrevistas individualizadas ou en grupo con el enviándolle un correo electrónico a nancy.vazquez.veiga@udc.es. O gabinete da profesora é o 112, e o seu teléfono o 981 16 70 00, extensión 1772.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Obradoiro Baixo esta etiqueta recóllense todas as actividades e probas avaliables de carácter esencialmente práctico (análises, solución de problemas, estudos de caso, exercicios, ...) que deberá realizar o estudante. Lea atentamente o apartado de observacións. 40
Aprendizaxe colaborativa Esta porcentaxe corresponde á asistencia, participación e desempeño do alumno ao longo do curso. Lea atentamente o apartado de observacións. 10
Traballos tutelados Todas as actividades do curso serán tuteladas (solución de problemas, estudo de casos...), pero referímonos con esta etiqueta a unha serie de preguntas e problemas que se lle plantexarán ao estudante a propósito da lectura obrigatoria do curso, e que contestará por escrito de forma individualizada. Lea atentamente o apartado de observacións. 50
 
Observacións avaliación

Por esixencia do deseño da aplicación coa que se elabora esta guía docente, as etiquetas das metodoloxías que se recollen arriba non responden adecuadamente ao concepto polo que se outorga cada porcentaxe. Lea atentamente a información que segue. 1. Á hora de avaliar ao alumno, valoraranse: (i) os coñecementos adquiridos e a súa aplicación a casos prácticos; (ii) a competencia, creatividade e eficiencia amosadas nas actividades avaliables encomendadas; e (iii) o traballo continuado que desenvolva, a asistencia e participación nas sesións presenciais, a realización de calquera tarefa encomendada e a súa contribución activa aos debates plantexados. 2. A cualificación final do alumno responderá ao seguinte reparto porcentual: 2.1. Un 50% da nota valorará un/s traballo/s final, no que o alumno demostrará os coñecementos e competencias adquiridos no desenvolvemento do curso. Proporcionaráselle ao estudante unha listaxe de preguntas e/ou exercicios a desenvolver baseados fundamentalmente na obra obrigatoria de lectura: Daniel Cassany (2007). Afilar el lapicero. Guía de redacción para profesionales (= Argumentos; 367). Barcelona: Anagrama. Pode modificarse a lectura obrigatoria escollida se así o aconsellan as circunstancias. 2.2. Un 40% da nota valorará as restantes actividades (presenciais e non presenciais), que o alumno realizará individualmente ou en grupo (estudos de caso, solución de problemas, análise de fontes documentais, elaboración e conversión de textos, análise de propostas online, debates, traballos prácticos…). 2.3. Un 10% da nota valorará a asistencia, participación e desempeño do alumno ao longo do curso. 3. No caso de non acadar o aprobado ou non presentarse, os alumnos contan cunha segunda oportunidade en xullo de 2012. Nela deberán completar as actividades e/ou traballos avaliables encomendados e non entregados, ou realizar outros novos seguindo as indicacións do profesor. O reparto porcentual será idéntico ao da primeira oportunidade.


Fontes de información
Bibliografía básica

OBRAS FUNDAMENTAIS

Albaladejo, Tomás et al. (eds.) (1987). Lingüística de texto (compilación de textos e bibliografía de Enrique Bernárdez). Madrid: Arco/Libros.

Álvarez, Miriam (1993). Tipos de escrito I: Narración y descripción (=Cuadernos de lengua). Madrid: Arco/Libros

Álvarez, Miriam (1993). Tipos de escrito II: Exposición y argumentación (=Cuadernos de lengua). Madrid: Arco/Libros.

Álvarez, Miriam (1995). Tipos de escrito III: Epistolar, administrativo y jurídico (=Cuadernos de lengua). Madrid: Arco/Libros.

Álvarez, Miriam (1997). Tipos de escrito IV: Escritos comerciales (=Cuadernos de lengua). Madrid: Arco/Libros.

Beaugrande, Robert Alain de & Wolfgang Ulrich Dressler (1997). Introducción a la lingüística del texto. Barcelona: Ariel. [Orix.: Einführung in die Textlinguistik. Ed. en inglés: Introduction to Text Linguistics. London: Longman, 1981.]

Bernárdez, Enrique (1995). Teoría y epistemología del texto. Madrid: Cátedra.

Cassany, Daniel (1989). Describir el escribir: cómo se aprende a escribir (= Paidós Comunicación; 37). Barcelona: Paidós.

Cassany, Daniel (1995). La cocina de la escritura. Barcelona: Anagrama.

Cassany, Daniel (2007). Afilar el lapicero. Guía de redacción para profesionales (= Argumentos; 367). Barcelona: Anagrama.

Ciapuscio, Guiomar et al. (eds.) (2006). Sincronía y diacronía de tradiciones discursivas en Latinoamérica. Madrid: Iberoamericana / Frankfurt am Main: Vervuert.

Cuenca, Maria Josep (2010). Gramática del texto (= Cuadernos de lengua española; 108). Madrid: Arco/Libros.

Dijk, Teun. A. van (1980). Texto y contexto. Semántica y pragmática del discurso. Madrid: Cátedra.

Dijk, Teun. A. van (1996). La ciencia del texto. Madrid: Paidós.

Escandell Vidal, Mª Victoria (20062). Introducción a la pragmática (= Ariel Lingüística). Barcelona: Ariel.

Ferraz Martínez, Antonio (1996). El lenguaje de la publicidad. Madrid: Arco/Libros.

Fuentes Rodríguez, Catalina (1998). El comentario lingüístico-textual. Madrid: Arco/Libros.

Gallardo Paúls, Beatriz (1998). Comentario de textos conversacionales I. De la teoría al comentario. Madrid: Arco/Libros.

Herrero Blanco, Ángel (2005). "Lenguaje y texto". En Ángel López García & Beatriz Gallardo Paúls (eds.). Conocimiento y lenguaje (= Educació. Materials; 80). València: Universitat de València, 289-324.

Loureda Lamas, Óscar (2003). Introducción a la tipología textual. Madrid, Arco/Libros.

Yus, Francisco (2001). Ciberpragmática. El uso del lenguaje en Internet. Barcelona: Ariel.


OBRAS PRÁCTICAS

Blanch, Margarita & Patrícia Lázaro (2010). Aula de locución (= Signo e imagen; 128). Madrid: Cátedra.

Cassany, Daniel (2006). Taller de textos. Leer, escribir y comentar en al aula. Barcelona: Graó, 2006.

Cassany, Daniel (2006). Tras las líneas: sobre la lectura contemporánea (= Argumentos; 341). Barcelona: Anagrama.

Cassany, Daniel (2007). Oficina de textos. Porto Alegre: Artmed Editora.

Cattani, Adelino (2004). Los usos de la retórica (= Alianza Ensayo; 208). Madrid: Alianza.

de Santiago Guervós, Javier (2008). Comentarios de textos persuasivos (= Comentario de textos; 2008). Madrid: Arco/Libros.

Elbow, Peter (19982, 19811). Writing with Power: Techniques for Mastering the Writing Process. New York & Oxford: Oxford University Press.

Hernández Guerrero, José Antonio & María del Carmen García Tejera (2004). El arte de hablar. Manual de retórica práctica y de oratoria moderna. Barcelona: Ariel.

Hicks, Wynford, Sally Adams & Harriett Gilbert (1999). Writing for Journalists (= Media Skills). London & New York: Routledge.

Huckin, Thomas N. & Leslie A. Olsen (19912). Technical Writing and Professional Communication for Nonnative Speakers of English. New York: McGraw-Hill. [É a 2ª edición revisada de English for Science and Technology, 1983.]

Joule, Robert-Vincent & Jean-Léon Beauvois (2008). Pequeño tratado de manipulación para gente de bien. Madrid: Pirámide. [Orix. francés: Petit traité de manipulation à l'usage des honnëtes gens. Grenoble: Presses Universitaires de Grenoble, 2002.]

Morales Alonso, Carlos Javier (20072). Guía para hablar en público. Método completo y práctico para las más diversas situaciones (= El libro de bolsillo. Cine y comunicación; LP 7018). Madrid: Alianza Editorial.

Sansavini, Cesare (2008). Saber falar em público. Lisboa: Editorial Presença.

Vasile, Albert J. (200810). Speak with Confidence: A Practical Guide. Boston & New York: Pearson.

Weston, Anthony (20049, 1994). Las claves de la argumentación. Barcelona: Ariel.

Williams, Joseph M. (20058). Style: Ten Lessons in Clarity and Grace. New York & London: Pearson Longman.

Bibliografía complementaria

ALGUNHAS OBRAS DE REFERENCIA

Briz, Antonio (coord.), Marta Albelda Marco, Mª José Fernández Colomer, Antonio Hidalgo Navarro, Raquel Pinilla & Salvador Pons Bordería (2008). Saber hablar. Madrid: Aguilar.

Gómez Torrego, Leonardo (2006). Hablar y escribir correctamente. Gramática normativa del español actual. Vol. I: Acentuación, puntuación, ortografía, pronunciación, léxico, estilo. Vol. II: Morfología y sintaxis. Madrid: Arco/Libros.

Grijelmo, Álex (200816, 19971). El estilo del periodista. Madrid: Taurus.

Martín García, Mª Elena, Gonzalo Martín Vivaldi & Arsenio Sánchez Pérez (200733). Curso de redacción: teoría y práctica de la composición y del estilo. Madrid: Thomson / Paraninfo.

Martínez de Sousa, José (1999). Diccionario de ortografía técnica (= Biblioteca del Libro; 16). Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez & Ediciones Pirámide.

Martínez de Sousa, José (2001). Diccionario de edición, tipografía y artes gráficas (= Biblioteconomía y administración cultural; 46). Gijón: Trea.

Martínez de Sousa, José (2008, 20041). Ortografía y ortotipografía del español actual (= Biblioteconomía y administración cultural; 95). Gijón: Ediciones Trea.

Martínez de Sousa, José (20073). Manual de estilo de la lengua española (MELE 3). Gijón: Trea.

Onieva Morales, Juan Luis (1995). Curso superior de redacción. Madrid: Verbum.

Reyes, Graciela (1998). Cómo escribir en español: manual de redacción. Madrid: Arco/Libros.

Sánchez Lobato, Jesús (coord.), Ángel Cervera Rodríguez, Guillermo Hernández García, Coronada Pichardo Niño & Instituto Cervantes (2006). Saber escribir. Madrid: Aguilar.

de Santiago Guervós, Javier (2008). Comentarios de textos persuasivos (= Comentario de textos; 2008). Madrid: Arco/Libros.

Existen, ademais, varios libros de estilo de prensa: o máis recoñecido e útil é o do diario El País, que publica a editorial Aguilar.


OUTRAS OBRAS

Bernárdez, Enrique (1982). Introducción a la lingüística del texto. Madrid: Espasa-Calpe.

Blommaert, Jan (2005). Discourse: A critical introduction (= Key Topics in Sociolinguistics). Cambridge: Cambridge University Press.

Brown, Gillian & George Yule (1993). Análisis del discurso. Madrid: Visor. [Orix.: Discourse Analysis. Cambridge: Cambridge University Press, 1983.]

Calsamiglia Blancafort, Helena & Amparo Tusón Valls (20072). Las cosas del decir: manual de análisis del discurso (= Ariel Lingüística). Barcelona: Ariel.

Campo Vidal, Manuel (2008). ¿Por qué los españoles comunicamos tan mal? Barcelona: Random House Mondadori - Plaza & Janés.

Cockcroft, Robert & Susan Cockcroft (20052, 1992). Persuading People: An Introduction to Rhetoric. New York: Palgrave MacMillan.

Cros, Anna (2003). Convencer en clase: argumentación y discurso docente (= Ariel Lingüística). Barcelona: Ariel.

de Santiago Guervós, Javier (2005). Principios de comunicación persuasiva (= Cuadernos de Lengua Española; 86). Madrid: Arco/Libros.

Eisenhuth, Susie & Willa McDonald (eds.) (2007). The Writer's Reader: Understanding Journalism and Non-Fiction. Cambridge: Cambridge University Press.

Fitch, Kristine L. & Robert E. Sanders (eds.) (2005). Handbook of Language and Social Interaction. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

François, Jullien (2007). Conferencia sobre la eficacia (= Difusión). Buenos Aires: Katz Editores.

Fuentes Rodríguez, Catalina & Esperanza R. Alcaide Lara (2002). Mecanismos lingüísticos de la persuasión: cómo convencer con palabras (= Bibliotheca Philologica). Madrid: Arco/Libros.

Graham, Stephen (ed.) (2004). The Cybercities Reader (= The Routledge Urban Reader Series). London & New York: Routledge.

Jaworski, Adam & Nikolas Coupland (eds.) (1999). The Discourse Reader. London & New York: Routledge.

Kirton, Bill & Kathleen McMillan (2007). Just Write: An Easy-to-use guide to writing at university (= Routledge Study Guides). London & New York: Routledge.

López Alonso, Covadonga & Arlette Séré (eds.) (2003). Nuevos géneros discursivos: los textos electrónicos. Madrid: Biblioteca Nueva.

Metcalfe, Mike (2006). Reading Critically at University (= Sage Study Skills). London & Thousand Oaks, CA: Sage Publications.

Mortara Garavelli, Bice (1991). Manual de retórica. Madrid: Cátedra. [Orix.: Manuale di retorica. Milano: Fabbri, Bompiani, Sonzogno, Etas, 1988.]

Mucchielli, Alex (1998). Psicología de la comunicación (= Paidós Comunicación; 83). Barcelona: Paidós.

Mucchielli, Alex (2002). El arte de influir: análisis de las técnicas de manipulación (= Signo e imagen; 69). Madrid: Cátedra.

Petöfi János, S. y García Berrio, A. (1979). Lingüística del texto y crítica literaria. Madrid: Alberto Corazón-Comunicaciones.

Pons Rodríguez, Lola (ed.) (2006). Historia de la lengua y crítica textual (= Lingüística Iberoamericana; 29). Madrid: Iberoamericana/Vervuert.

Pujante, David (2003). Manual de retórica (= Castalia Universidad; 1). Madrid: Castalia.

Rampin, Matteo (2008). Vender la moto: trucos de la manipulación del lenguaje (= Libro de bolsillo Ciencias Sociales; 3622). Madrid: Alianza. [Orix.: Al gusto di cioccolato. Milano: Ponte alle Grazie srl, 2005.]

Schiffrin, Deborah, Deborah Tannen & Heidi E. Hamilton (eds.) (2001). The Handbook of Discourse Analysis (= Blackwell Handbooks in Linguistics). Oxford: Blackwell.

Simpson, Paul (2004). Stylistics: A Resource Book for Students (= Routledge English Language Introductions). London & New York: Routledge.

van Dijk, Teun A. (2003). Ideología y discurso: una introducción multidisciplinaria (= Ariel Lingüística). Barcelona: Ariel.

van Eemeren, Frans H., Rob Grootendorst & Francisca Snoeck Henkemans (2006). Argumentación: análisis, evaluación, presentación (= Ciencias del lenguaje). Buenos Aires: Editorial Biblos. [Orix.: Argumentation: Analysis, Evaluation, Presentation. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 2002.]

Vega Reñón, Luis (2003). Si de argumentar se trata (= Biblioteca de Divulgación Temática; 76). Barcelona: Montesinos.


PUBLICIDADE

Bassat, Luis (2001, 19931). El libro rojo de la publicidad (ideas que mueven montañas) (= Debolsillo). Barcelona: Mondadori.

Burtenshaw, Ken, Nik Mahon & Caroline Barfoot (2006). The Fundamentals of Creative Advertising. Lausanne: AVA Publishing.

Kilbourne, Jean (1999). Can’t Buy my Love: How Advertising Changes the Way We Think and Feel. New York, NY: Touchstone.

Ogilvy, David (2007, 1983). Ogilvy on Advertising. London: Prion.

Pricken, Mario (2007, 2002). Creative Advertising: Ideas and Techniques from the World’s Best Campaigns. London & New York: Thames & Hudson.


PROPOSTAS ÚTILES E CURIOSAS

Camilleri, Andrea (2002). La desaparición de Patò (= Áncora y Delfín; 963). Barcelona: Destino. [Orix. italiano: La scomparsa di Patò. Milano: Arnoldo Mondadori Editore S.p.A., 2000.]

Carroll, Lewis (2009). Alimentar la mente. Madrid: Gadir Editorial.


RECURSOS EN LIÑA

A. Centro de redacción

http://parles.upf.es/cr/index.html

B. Consultoría lingüística

http://www.qcs-sl.com/

http://www.astil.es/

http://www.uv.es/avales/

http://www.noucat.com/


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Retórica Aplicada/613421121
Análise do Discurso/613421122

Observacións
O alumno deberá realizar unha autocrítica do seu labor, e o profesor proporcionaralle directrices para a súa mellora e recuperación. É moi importante que o alumno consulte co profesor as súas dúbidas, e atenda as orientacións que se lle proporcionaren e as correccións que se lle fixeren. É fundamental para isto asistir ás titorías colectivas e individuais, e revisar as actividades e traballos, unha vez corrixidos e avaliados. O alumno xa traballou ou coñece moitos dos contidos teóricos desta materia, ou ten doado acceso a materiais e recursos con que adquirilos e/ou recordalos. Nesta materia preténdese que os alumnos apliquen eses coñecementos, poidan analizar criticamente as aplicacións que eles ou outros fan, e sexan conscientes das súas consecuencias e implicacións (lingüístico-técnicas, corporativas, legais e éticas). Nesta materia deberán fixarse ante todo na eficacia das técnicas utilizadas para conseguir o propósito perseguido, e deberán asimilar a idea de que é importante a formación continua e estar aberto a calquera ámbito e novidade discursivos para ser competentes no seu desempeño profesional.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías