Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A5 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
A6 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
A7 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural. |
A8 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A12 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B2 |
Demostrar un compromiso ético contra as desigualdades. |
B3 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B8 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Familiarizarse cos novos enfoques teóricos e críticos nos estudos literarios e culturais: estudos de xénero, feminismos, 'queer studies;' o multiculturalismo e a etnocrítica; os estudos postcoloniales, e a ecocrítica. |
AM1 AM2 AM6
|
BM1 BM2
|
CM1 CM2
|
Ser capaz de aplicar as teorías estudadas a un texto concreto. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM6 AM7 AM8 AM10 AM13
|
BM1 BM3 BM4 BM5 BM6 BM8 BM9
|
CM1 CM2 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Poder expoñer as interpretacións propias de xeito ordenado e riguroso, tanto oralmente como por escrito, segundo se espera dun contexto académico. |
AM3 AM4 AM5 AM13
|
BM4 BM5 BM6 BM8 BM9
|
CM1 CM2 CM4
|
Ser capaz de debatir e discutir, de xeito académico e ordenado, as propias ideas fronte ás de outras persoas, e de recoñecer e expoñer os méritos e deméritos das diversas posturas e opinións. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM12
|
BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM1 CM2 CM4 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Estudos de xénero.
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
7 |
14 |
21 |
Traballos tutelados |
0 |
25 |
25 |
Presentación oral |
2 |
3 |
5 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
2 |
2 |
4 |
Discusión dirixida |
10 |
10 |
20 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Descripción e análise dos novos enfoques teóricos e críticos nos estudios literarios e culturais |
Traballos tutelados |
Traballos escritos sobre fontes primarias ou secundarias utilizando os enfoques teóricos estudiados (2.000 palabras aprox.) |
Presentación oral |
Presentación de análises de textos con diferentes perspectivas críticas |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia con aproveitamento a eventos científicos ou divulgativos relacionados coa asignatura |
Discusión dirixida |
Participación das/dos estudiantes nas discusións suscitadas sobre os temas propostos. Esto implicará un labor previo de lectura dos textos asignados de certa envergadura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Asignación de traballos e orientacións sobre o rigor no desenvolvemento dos mesmos e nas perspectivas críticas utilizadas.
Orientación sobre a corrección lingüística e as características dos traballos académicos para a súa presentación en reunións científicas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
Participación na clase |
45 |
Traballos tutelados |
Investigación individual tutelada pola profesora sobre un tema ou unha fonte primaria ou secundaria. Avaliarase a estructura do traballo, o desenvolvemento das ideas, o uso adecuado de exemplos para demostrar as ideas, a adecuación do traballo a o estilo de redacción e citación da Modern Language Association (MLA), así como o uso dun rexistro académico na redacción. |
25 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia e informe da actividade. De non houber ocasión de asistir a unha actividade axeitada para os contidos do curso, esta porcentaxe sumarase á de traballos tutelados. |
5 |
Presentación oral |
Valorarase a exposición estructurada e claramente dirixida ao resto da clase dos contidos do traballo. |
25 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Halley, Janet (2007). After Sex? On writing after Queer Theory. Durham, N.C: Duke UP
Garrard, Greg (2004). Ecocriticism. London: Routledge
Eagleton, Mary (1986). Feminist Literary Theory. A Reader. Oxford: Blackwell
United Nations (2001). Important Concepts Undelying Gender Mainstreaming. www.un.org/womemwatch/osagi/pdf/factsheet2.pdf
Wisker, Gina (2007). Key Concepts in Postcolonial Literature . London: Palgrave Macmillan
Lovaas, Karen et al. (2006). LGTB Studies and Queer Theory: New Conflicts, Collaboration, and Contested Terrain. New York: Harrington Park P
Gibaldi, Joseph (2003). MLA handbook for writers of research papers . New YorK: MLA
Huggan, Graham (2009). Postcolonial Ecocriticism. New York: Routledge
Moi, Toril (1985). Sexual/Textual Politics.Feminist Literary Theory. Teoría Literaria Feminista. Madrid: Cátedra, 1998
Showalter, Elaine ed. (1985). The New Feminist Criticism. Essays on Women, Literature and Theory. London: Virago
McLeod, John (2007). The Routledge Companion to Postcolonial Studies. London: Routledge
de Beauvoir, Simone (1949). The Second Sex. Introd. "Woman as Other". http://www.marxists.org/reference/subject/ethics/de-beauvoir/2nd-sex/introduction.htm |
|
Bibliografía complementaria
|
Leitch, Vincent B. Gen. ed. (2010). Achebe, Chinua. ‘An Image of Africa: Racism in Conrad’s Heart of Darkness’, Norton Anthology of Theory and Criticism. New York: Norton
Marzec, Robert P (2007). An Ecological and Postcolonial Study of Literature. From Daniel Defoe to Salman Rushdie. London: Palgrave Macmillan
Love, Glen A. (2003). Practical Ecocriticism: Literature, Biology and the Environment. Charlottesville: U of Virginia P
Lazarus, Neil, ed. (2004). The Cambridge Companion to Postcolonial Literature Studies. New York CUP
Gilbert, Sandra and Susan Gubar (1979). The Madwoman in the Attic. New Haven: Yale UP |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Literatura. cultura e xénero /613484019 | Muller e literatura inglesa /613484021 | Espazos de multiculturalidade na literatura norteamericana/613484023 | Culturas e literaturas das diásporas africana e asiática/613484024 | Literaturas en lingua inglesa no contexto poscolonial 1/613484025 | Literaturas en lingua inglesa no contexto poscolonial 2 /613484026 | Literatura e cultura galegas no século XXI /613484030 | Os discursos críticos nas literaturas e nas culturas en lingua galega e portuguesa /613484031 | Temas e liñas de investigación en literatura e cultura brasileiras /613484033 | Temas e liñas de investigación en literaturas e culturas africanas de lingua portuguesa /613484034 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|