Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Estudios comparatistas e tradicións literarias Código 613484004
Titulación
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Rodriguez Gonzalez, Olivia
Correo electrónico
olivia.rodriguez.gonzalez@udc.es
Profesorado
Rodriguez Gonzalez, Olivia
Vallin Blanco, Gema
Correo electrónico
olivia.rodriguez.gonzalez@udc.es
g.vallin@udc.es
Web
Descrición xeral Conceptos, recursos y métodos en la investigación en literatura comparada, con especial atención a las literaturas hispánicas, anglófonas, gallegas y de la lusofonía.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma.
A3 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais.
A4 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos.
A5 Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos.
A8 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais.
A9 Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais.
B1 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos.
B3 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade.
B5 Integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
B7 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico.
B8 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Saber entender los cambios literarios y culturales; saber aplicar una idea o enfoque personal a la elaboración de un trabajo; saber analizar textos literarios de distintas tradiciones; saber manejar bases de datos y bases bibliográficas. AM2
AM3
AM4
AM5
AM8
AM9
BM1
BM3
BM5
BM7
BM8
CM3
CM4
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Conceptos, recursos e métodos na investigación en literatura comparada. 1.2.Os precursores.Escola francesa.
1.3.Escola alemá.
1.4.Escola norteamericana.
1.5.O comparatismo na encrucillada global.
2. Estudo de casos, con especial atención
ás literaturas anglófonas, galegas e da lusofonía, así como ás literaturas hispánicas (ibéricas) e ás súas relacións co mundo románico e extrarrománico:
2.1. A corrente poética trobadoresca.
2.2. A lírica en Italia.
2.3. A poesía cancioneril na Península Ibérica.


2.1.1. Os trobadores provenzais. Os trouvères e a escola poética galego-portuguesa.

2.2.1.Os sicilianos. Stilnovistas e Dante. Petrarca.

2.3.1.O corpus galego-castelán. O Cancionero de Baena.

3. Estudo de casos, con especial atención ás literaturas anglófonas, galegas e da lusofonía, así como ás literaturas hispánicas (ibéricas) e as súas relacións co mundo románico e extrarrománico:
3.1.O celtismo literario.
3.2. O tratamento do celtismo desde o Prerromanticismo ata as literaturas finiseculares.
3.3. O tratamento do celtismo na literatura actual.
3.1.1. Que se entende por celtismo na literatura.
3.1.2. Fontes medievais do repertorio céltico.

3.2.3. Ossianismo. Wagnerismo. Prerrafaelismo.

3.3.1. Estudo dos textos e os autores máis significativos.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Esquemas 1 6 7
Lecturas 0 3 3
Resumo 0 10 10
Obradoiro 1 4 5
Sesión maxistral 20 5 25
Traballos tutelados 0 20 20
Actividades iniciais 1 2 3
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Esquemas Organizar los textos sobre los que se va a trabajar con esquemas sobre el contenido, las fechas, los autores y las formas métricas.
Lecturas Lecturas individuales sobre estudios y textos literarios que se verán en el curso.
Resumo Cada alumno realizará un resumen del corpus o los textos sobre los que tendrá que basar su trabajo final.
Obradoiro Se pondrán en común y se analizarán los problemas que entrañen los textos que serán objeto de estudio.
Sesión maxistral Se realizarán las clases de forma teórica y práctica a un tiempo, con el análisis y lectura de textos.
Traballos tutelados Es importante que el alumno realice comentarios y lecturas de los textos con el seguimiento y el apoyo del profesor.
Actividades iniciais Búsquedas bibliográficas y prácticas para el manejo de las herramientas que se han de utilizar para acceder a los textos y a los corpus poéticos sobre los que se va a trabajar en el curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Resumo
Traballos tutelados
Descrición
En los tres casos es necesario el apoyo continuado y personalizado del alumno por parte del profesor.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Resumo Se presentarán dos resúmenes sobre alguno de los contenidos del temario. 20
Traballos tutelados Cada alumno ha de realizar dos breves trabajos finales, cuyo tema se le dará al comienzo del curso, así como las pautas para su realización y la bibliografía pertinente. 80
 
Observacións avaliación

As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará a alumnado afectado no inicio do curso.


Fontes de información
Bibliografía básica Dutton, B. y González Cuenca, J. (1993). Cancionero de Juan Alfonso de Baena. Edición y estudio.. Madrid, Visor Libros
Bec, Pierre (1992). Ecrits sur les troubadours et la lyrique médiévale. Caen, Paradigme
Riquer, M. de, Valverde, J. M. (2007). Historia de la literatura universal. " vols.. Madrid: Gredos
Dronke, Peter (1995). La lírica en la Edad Media. Barcelona, Ariel
Alvar, C., Gómez Moreno, A. (1987). La poesía lírica medieval. Madrid, Taurus
Jeanroy, A. (1934). La poésie lyrique des troubadours. Privat-Didier, Toulouse-Paris
Le Gentil, P. (1949-1953). La poésie lyrique espagnole et portugaise à la fin du Moyen Âge. Rennes (reimpr. Slatkine, 1981)
Riquer, M. de (1975). Los trovadores. Historia literaria y textos. Barcelona, Planeta
Contini, Gianfranco (1960). Poeti del Duecento. Nápoles, Ricciardi

Bibliografía complementaria Zumthor, Paul (1972). Essai de poétique médiévale. París, Éditions du Seuil
Pasero, Nicolò (1973). Guglielmo IX, poesie. Módena, Mucchi
Roubaud, J. (1986). La fleur inverse. Essai sur l´art formel des troubadours. París, Ramsay
Vallín, Gema (1996). Las cantigas de Pay Soarez de Taveirós. Alcalá de Henares, Universidad de Alcalá de Henares
Wallensköld, A. (1925). Les chansons de Thibaut de Champagne, roi de Navarre. Paris, Champion


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Estudios comparatistas e tradicións literarias/613484004

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías