Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A11 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
|
AM1 AM2 AM3 AM10 AM11 AM13
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM9
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. La materialidad del libro |
1.1. La transmisión textual manuscrita e impresa
1.2. Del libro medieval al libro electrónico |
Tema 2. La edición de textos |
2.1. Diferentes tipos de edición
2.2. Procesos en la edición de textos
2.3. Los complementos (Introducción, aparato crítico, notas, material adicional) |
Tema 3. Aplicaciones bibliográficas |
3.1. La descripción normalizada del manuscrito y el libro antiguo
3.2. Análisis bibliográfico |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
10 |
0 |
10 |
Estudo de casos |
7 |
5 |
12 |
Traballos tutelados |
0 |
24 |
24 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
2 |
0 |
2 |
Lecturas |
0 |
10 |
10 |
Recensión bilbiográfica |
0 |
6 |
6 |
Proba mixta |
2 |
5 |
7 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición teórica, visualización dos principais exemplos, resolución de dúbidas e presentacion de casos prácticos, secuencias de pequenos debates dirixidos. |
Estudo de casos |
estudo de casos concretos que ilustran a teoría exposta |
Traballos tutelados |
Traballo tutelado polo profesor da materia para promover a aprendizaxe autónoma. Desenvolverase de acordo coas pautas establecidas, as características formais e entregarase na data fixada. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a conferencias, seminarios, etc. pertinentes para a materia / Visita a centros especializados... |
Lecturas |
Os profesores indicarán cales son as lecturas obrigatorias ou recomendadas para a asimilación correcta dos contidos da materia. O alumno ha de realizar con aproveitamento as lecturas e demostrarlo na proba mixta. |
Recensión bilbiográfica |
Lectura dos traballos publicados que indique a profesora, síntesis de su contenido e valoración crítica (por escrito). |
Proba mixta |
Al final do curso, o alumno realizará una proba dedicada a verificar a adquisición das competencias específicas da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Revisión dos esquemas de traballo e seguimento da súa progresión. Atención por grupos ou individualizada: presencial, a través do correo electrónico ou da plataforma Moodle. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Valorarase a participación activa na clase e a actitude de cada alumno, a achega de información e suxestións. |
5 |
Proba mixta |
Avaliarase o grao de coñecemento dos contidos da materia adquiridos nas clases e a través das lecturas e traballo persoal do alumno. Na proba terase en conta, ademais, o seguinte:
- claridade expositiva
- corrección lingüística
- capacidade de síntese
|
40 |
Traballos tutelados |
Terase en conta a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), aplicación dos coñecementos adquiridos, coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, iniciativas, resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no prazo establecido.
|
40 |
Recensión bilbiográfica |
Terase en conta a cabal comprensión do contido, a capacidade de síntese, a corrección expresiva e a capacidade crítica. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é necesario obter, cando menos, o 50% da cualificación máxima en todas as actividades avaliadas. As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa
académica deberán entregar as actividades avaliábeis nas condicións e nos
prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que a profesora
comunicará a alumnado afectado no inicio do curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MOLL, Jaime (1982). "El libro en el Siglo de Oro", Edad de Oro, I (1982), 43-54. Madrid: Universidad Autónoma de Madrid
MOLL, Jaime (1979). "Problemas bibliográficos del libro del siglo de Oro", Boletín de . Madrid: RAE
MOLL, Jaime (1994). De la imprenta al lector. Estudios sobre el libro español de los siglos XVI al XVIII. Madrid: Arco Libros
ORDUNA, Germán (2000). Ecdótica. problemática de la edición de textos. Kassel: Reichenberger
PEDRAZA GRACIA, Manuel José (2003). El libro antiguo. Madrid: Síntesis
REYES GÓMEZ, Fermín de los (2000). El libro en España y América legislación y censura: (siglos XV-XVIII). Madrid: Arco Libros
DÍAZ, José Simón (1983). El libro español antiguo: análisis de su estructura. Kassel: Reichenberger
FRADEJAS RUEDA, José Manuel (1981). Introducción a la edición de textos medievales castellanos. Madrid: UNED
PÉREZ PRIEGO, Miguel Ángel (2001). Introducción general a la edición del texto literario. MADRID: UNED
BLECUA, Alberto (1983). Manual de crítica textual. Madrid: Castalia
MARTÍNEZ DE SOUSA, José (1987). Pequeña historia del libro. Barcelona: Labor |
Durante o curso proporcionarase mais bibliografía específica |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|