Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Adquirir a capacidade de coñecer, manexar e ter unha actitude crítica cara as ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
AM11 AM13
|
|
|
Coñecer as relacións actuais entre cultura, literatura e sociedade.
|
AM1
|
|
|
Valorar os recursos existentes para a integración da investigación cultural e literaria nunha aproximación interdisciplinar. |
AM3 AM6
|
|
|
Coñecer a relación da literatura e a cultura coas TICS e os medios audiovisuais e electrónicos actuais |
AM7 AM10
|
|
|
Aplicar os recursos existentes para a investigación literaria ás técnicas de análise cultural. |
AM5
|
|
|
Adquirir competencia investigadora de xeito interdisciplinar e en entornos diversos. |
|
BM1
|
|
Comprender a importancia da investigación e desenvolver a capacidade de deseñar e producir proxectos de investigación con rigor académico. |
|
BM6 BM7
|
|
Acadar suficiencia de xestión da información no ámbito académico de investigación |
|
BM8
|
|
Estar capacitado/a para anticipar, organizar e planificar con eficiencia a resolución de problemas |
|
BM9
|
|
Manexar con solvencia as ferramentas propias das TICs necesarias para o exercicio da súa función investigadora e ser capaz de entender--e aplicar--a súa relevancia no contexto social propio |
|
|
CM3 CM6
|
Fomentar a relevancia máxima da investigación, a innovación e o desenvolvemento como engranaxe fundamental no mecanismo socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Literatura, cultura, investigación e coñecemento científico |
Concepto e natureza d literatura e cultura
Características de literatura e cultura
Evolución da investigación en literatura e cultura: Estudos Culturais, escolas de teoría e función das universidades no contexto socio-cultural
Visións da cultura.
Situación actual da investigación no ámbito científico da literatura e a cultura.
Clasificacións e taxonomías culturais: bibliotecas, museos e centros culturais como artefactos.
|
Organización de contidos, grupos e mecanismos de aprendizaxe da investigación |
Recursos para a investigación da literatura en biblioteca
Recursos para a investigación da cultura en biblioteca
Recursos para a investigación da literatura (medios audiovisuais e software)
Recursos para a investigación da cultura (medios audiovisuais e software)
Recursos para a investigación da literatura en Internet
Recursos para a investigación da cultura en Internet |
Recursos para a investigación da literatura e da cultura en biblioteca. |
Obxectivos
Contextualización
Discusión teórica e antecedentes culturais
Relacións biblioteca-literatura
Aplicacións prácticas e optimización dos recursos no ámbito da investigación
Traballo de campo |
Recursos para a investigación da literatura e da cultura (medios audiovisuais e software) |
Obxectivos
Contextualización
Discusión teórica e antecedentes culturais
Relacións TICs-literatura
Aplicacións prácticas e optimización dos recursos no ámbito da investigación
Traballo de campo
O futuro da investigación da literatura en relación co software e os recursos audiovisuais |
Recursos para a investigación da literatura e da cultura en Internet. A biblioteca virtual. |
Obxectivos
Contextualización
Discusión teórica e antecedentes culturais
Relacións Internet-literatura
Aplicacións prácticas e optimización dos recursos no ámbito da investigación
Traballo de campo
O futuro da investigación da literatura en relación con Internet |
O proceso de investigación (con énfasis nos recursos) |
Estructuración preliminar e organización
Tratamento dos recursos e da información
Recursos para documentación e referencias
Como se clasifican e organizan as referencias. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
9 |
7 |
16 |
Aprendizaxe colaborativa |
0 |
8 |
8 |
Discusión dirixida |
3 |
0 |
3 |
Estudo de casos |
3 |
3 |
6 |
Lecturas |
0 |
10 |
10 |
Portafolios do alumno |
0 |
8 |
8 |
Traballos tutelados |
0 |
12 |
12 |
Sesión maxistral |
4 |
6 |
10 |
Actividades iniciais |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
O alumnado deberá consultar, analizar e criticar: a) diferentes estudos sobre o emprego dos diferentes recursos existentes na investigación da literatura e a cultura; b) exemplos de textos documentados axeitadamente ou defectuosamente |
Aprendizaxe colaborativa |
O grupo estará dividido en grupos. Cada membro terá asignada unha función na producción dun artigo crítico simulado (esa función irá rotando en cada sesión). Ao rematar, establecerase unha discusión entre os diferentes grupos en torno ás dificultades atopadas e aos recursos empregados por cada grupo para resolver situacións comprometidas. |
Discusión dirixida |
Cada sesión se iniciará e rematará cunha discusión dirixida sobre os temas correspondentes, coas que se valorará unha evaluación inicial e unha evaluación final como acto autoreferencial e reflexivo por parte do alumnado. |
Estudo de casos |
O alumnado se someterá a actuacións concretas de casos específicos. Por un lado, se lle presentará o caso dun proceso de documentación para un artigo académico dirixido a unha revista internacional en inglés, e por outro lado o caso dunha participación nun congreso internacional. O alumnado deberá explorar, discutir e decidir sobre os compoñentes académicos (investigación, contidos, etc) e sociais (cultura, diversidade, etc) a ter en conta. |
Lecturas |
Os contidos do curso van apoiados por unha seri de lecturas recomendadas nunha bibliografía xeral e específica para a materia, así como por asignacións puntuais para cada sesión. |
Portafolios do alumno |
O alumnado deberá manter en todo momento un portafolio da asignatura, que deberá incluir: notas de clases, traballos de investigación, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Traballos tutelados |
Nesta materia o alumnado terá un protagonismo nuclear na súa aprendizaxe. Deberá realizar dous traballos independentes sobre: 1) Os principais recursos para a investigación da literatura (ou a cultura), e 2) Ventaxas e desventaxas dos recursos electrónicos na actualidad: estudo pormenorizado dun caso concreto. |
Sesión maxistral |
Explicación teórica do profesor sobre a utilización dos diferentes recursos para a literatura, con exemplos prácticos. |
Actividades iniciais |
Haberá unha evaluación inicial consistente nunha sección escrita, na que o alumnado respostará a preguntas concretas sobre a materia, e unha sección oral na que se debatirán as principais liñas de actuación no curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumnado terá á súa disposición unha atención continuada por parte do profesorado a través da plataforma virtual Moodle, a través de correo electrónico e nos horarios de titorías do curso académico.
Dentro da aula haberá actividades nas que o alumnado será dividido en grupos e os profesores do curso irán tutorizando cada unha das accións e diálogos que se poidan ir xerando en cada un deles. Os traballos en grupo, así como as saídas de campo e o estudo de casos recibirán un seguimento personalizado por parte dos profesores. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
O grupo estará dividido en grupos. Cada membro terá asignada unha función na producción dun artigo crítico simulado (esa función irá rotando en cada sesión). Ao rematar, establecerase unha discusión entre os diferentes grupos en torno ás dificultades atopadas e aos recursos empregados por cada grupo para resolver situacións comprometidas. |
10 |
Portafolios do alumno |
O alumnado deberá manter en todo momento un portafolio da asignatura, que deberá incluir: notas de clases, traballos de investigación, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc.
Ao final do curso este portafolio deberá ser entregado (encuadernado) aos profesores para a súa evaluación |
50 |
Traballos tutelados |
1 traballo de investigación final |
40 |
|
Observacións avaliación |
As persoas matriculadas a tempo parcial e que
solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades
avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal
efecto e que o/a profesor/a comunicará a alumnado afectado no inicio do
curso
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Muñoz Razo, Carlos (2011). Cómo elaborar y asesorar una investigación de tesis. México: Prentice Hall
VV.AA. (1978-2011). Cuadernos para investigación de la literatura hispánica. Madrid: Fundación Universitaria Española
Belmonte, Manuel (2011). Enseñar a investigar. Bilbao: Mensajero
Enkvist, Inger (2003). Ética y estética en la investigación literaria. Recurso electrónico. En Espéculo. Revista de estudios literarios. Universidad Complutense de Madrid . http://www.ucm.es/info/especulo/numero24/inv_lite.html
Colomer, Teresa (1996). La didáctica de la Literatura, temas y líneas de investigación e innovación. En La educación lingüística y literaria en la enseñanza secundaria / coord. por Carlos Lomas. Barcelona: Universitat de Barcelona
López Yepes, José (2002). Manual de ciencias de la documentación . Madrid, Pirámide
Jauralde, Pablo (1981). Manual de investigación literaria. Guía bibliográfica para el estudio de la Literatura Española. Madrid: Gredos, pp. 66-87. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
ACOSTA HOYOS, Luis E.: Guía práctica para la investigación y redacción de informes. Buenos Aires: Paidós, 1978.
ALCINA FRANCH, J.: Aprender a investigar: métodos de trabajo para la redacción de tesis doctorales. Madrid: Compañía Literaria, 1994.
COROMINA, E, CASACUBERTA, X. y QUINTANA, D: El treball de recerca. Próces d’elaboració, memoria escrita, exposició oral i recursos. Vic: Eumo Editorial, 2000.
FORTANET, Inmaculada (coord). Cómo escribir un artículo de investigación en inglés. Madrid: Alianza Editorial. 2002 (2011)
GARZA MERCADO, Ario: Manual de técnicas de investigación para estudiantes de ciencias sociales. México: Colegio de México, 1988.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|