Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A7 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A11 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B8 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
|
AM1 AM2 AM3 AM4 AM10
|
BM1 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM1 CM3 CM6
|
|
AM4 AM7 AM10 AM11 AM13
|
BM4 BM5 BM7 BM8 BM9
|
CM1 CM2
|
|
|
|
CM4 CM5 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución |
1.1. A literatura en relación coas outras artes
1.2. Establecemento de parámetros do estudo
|
Tema 2. Interacción dos discursos artísticos |
2.1. Literatura e artes plásticas
2.1. Literatura e música
|
Tema 3. Literatura e Arte: paradigmas culturais subxacentes e impulsores
|
3.1. A política e a relixión como impulsoras das artes
3.2. Eixos temporais e ideolóxicos predominantes en Europa
|
Tema 4. Análise de motivos especialmente recorrentes |
4.1. A anécdota histórica
4.2. Filosofía moral: virtudes e vicios
4.3. Motivos bíblicos
4.4. Motivos mitolóxicos
4.5. O amor como motivo de inspiración artística universal
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
10 |
0 |
10 |
Discusión dirixida |
2 |
3 |
5 |
Traballos tutelados |
0 |
24 |
24 |
Presentación oral |
7 |
3 |
10 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
2 |
2 |
4 |
Lecturas |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Ofrecerase un achegamento teórico aos temas principais, con indicacións de recursos para adquirir os contidos e poder realizar os exercicios prácticos. |
Discusión dirixida |
Exporanse con antelación temas de discusión que serán dirixidos pola profesora e na que a participación dos alumnos é obrigada |
Traballos tutelados |
O alumno ha de realizar varios traballos de distinta entidade, ao longo do curso, para superar a materia. O de maior profundidade, que haberá de defender en público, será tutelado pola profesora. Na avaliación deste traballo teranse en conta os seguintes criterios:
- orixinalidade
- estructuración
- claridade expostitiva
- calidade expresiva
- profundidade de análise
- logro dos obxectivos propostos
|
Presentación oral |
O alumno haberá de presentar en público o traballo tutelado realizado e ser capaz de responder a cantas preguntas fáganselle respecto de obxectivos, estrutura, metodoloxía e fontes. Para a súa cualificación teranse en conta os seguintes aspesctos:
- claridade e fluidez expositiva
- emprego de recursos de apoio
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a conferencias programadas como complemento da materia |
Lecturas |
A profesora indicará cales son as lecturas obrigatorias ou recomendadas para a asimilación correcta dos contidos da materia. O alumno ha de realizar con aproveitamento as lecturas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Prevese que entre o alumnado haberá diferenzas salientábeis tanto en canto á súa formación de inicio como a familiarización con conceptos culturais e habilidades. É por iso polo que se planifica desenvolver unha atención personalizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
O alumno, como parte do seu traballo autónomo, haberá de ler algúns textos facilitados pola profesora, tanto para o seu traballo tutelado como para algunhas das actividades propostas. Neste caso, a lectura terá que estar realizada con anterioridade á actividade. Dunha das lecturas propostas, o alumno haberá de realizar unha recensión bibliográfica que entregará á profesora na data indicada. Neste traballo cualificaranse os seguintes aspectos:
- claridade expositiva
- calidade lingüística
- capacidade crítica
- capacidade de síntese |
20 |
Presentación oral |
O alumno haberá de presentar en público o traballo tutelado realizado e ser capaz de responder a cantas preguntas fáganselle respecto de obxectivos, estrutura, metodoloxía e fontes. Para a súa cualificación teranse en conta os seguintes aspesctos:
- claridade e fluidez expositiva
- emprego de recursos de apoio
|
20 |
Traballos tutelados |
O alumno haberá de mostrar que foi capaz de asimilar correctamente os contidos da materia e plasmalos no traballo persoal. Avaliarase a orixinalidade, correcta estructuración de contidos, corrección expositiva, calidade e profundidade da análise así como a súa correcta presentación e logro dos obxectivos propostos. |
50 |
Sesión maxistral |
Avaliarase o progreso, a participación e a actitude de cada alumno nas aulas |
10 |
|
Observacións avaliación |
As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que a profesora comunicará a alumnado afectado no inicio do curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Vega Ramos, María José (1999). ”La teoría musical humanista y la poética del Renacimiento” Humanismo y literatura en tiempos de Juan del Encina / coord. por Javier Guijarro Ceballos, págs. 217-240.
Alciato, Andrea (1985). Emblemas. Ed. Santiago Sebastián. Madrid: Akal
Ripa, Cesare (1987). Iconologia... traducida por Juan y Yago Barja, Rosa Mª Mariño, Fernando García y prólogo de Adita Allo. Madrid: Akal
Praz, Mario (1989). Imágenes del Barroco (estudios de emblemática). Madrid: Siruela
Souriau, Etienne (1969). La Correspondance des arts. Eléments d'esthétique comparée. Paris: Flammarion
Egido, Aurora (1990). La página y el lienzo: Sobre las relaciones entre poesía y pintura en el Barroco, Zaragoza, 1989, incluido en Fronteras de la poesía en el Barroco. Barcelona: Crítica
Daly, Peter M. (1979). Literature in the Light of the Emblem. Structural Parallels between the Emblem and Literature in the Sixteenth and Seventeenth Centuries. Toronto, University of Toronto Press
Praz, Mario (2007(1971)). Mnemosyne. El paralelismo entre la literatura y las artes visuales. Madird: Taurus
BROWN, Calvin (1963). Music and Literature. A Comparison of the Arts. Athens: The University of Georgia Press
Dumanoir, Virginie (coord.) (2003). Música y literatura en la España de la Edad Media y del Renacimiento. Madrid: Casa de Velázquez
Vega Ramos, María José (2006). Poesía y música en el Quinientos: la fantasía aristocrática, Res Publica Litterarum: Documentos de trabajo del Grupo de Investigación "Nomos", nº 3.
Gállego, Julián (1972). Visión y símbolos en la pintura española del Siglo de Oro. Madrid: Cátedra
Vega Ramos, María José (2007). “La unión de poesía y música en el Renacimiento: breve historia de una idea”, Doce calas en el Renacimiento y un epílogo, María Dolores Rincón González (aut.), págs. 269-316.
Vega Ramos, María José (2003). “Música retórica y música poética en el Renacimiento tardío”, Edad de Oro, vol. 22, págs. 425-450 . |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|