Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
|
|
|
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
|
|
|
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución: |
Definicións e precisións terminolóxicas “cultura,” “diversidade”, “xénero”. |
1. Cultura e diversidade:
|
1.1 O reto da diversidade: clase, etnia, raza, relixión, idade, e xénero. Estereotipos, prexuizos, racismo, clasismo, sexismo, discriminación.
1.2 A(s) cultura(s) da diversidade: Cultura, culturas, sub-cultura, cultura popular, as guerras da cultura, aculturación, multiculturalismo. |
2. Diversidade e xénero:
|
2.1 Debates en torno a la representación do xénero. Xénero e diversidade.
2.2 As aportacións do feminismo, os feminismos, e os estudos de xénero. |
3. Cultura, diversidade y xénero:
|
3.1 Representar a cultura, a diversidade e o xénero: Cuestións temáticas e formais. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
7 |
28 |
35 |
Discusión dirixida |
4 |
8 |
12 |
Presentación oral |
4 |
8 |
12 |
Sesión maxistral |
4 |
0 |
4 |
Análise de fontes documentais |
4 |
8 |
12 |
|
Atención personalizada |
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Traballo persoal e colectivo cos textos de lectura |
Discusión dirixida |
Debate en torno aos temas tratados nas sesións |
Presentación oral |
Presentación dun tema elexido polo estudante |
Sesión maxistral |
Presentación das principais correntes e liñas de investigación |
Análise de fontes documentais |
Interpretación dos materiais útiles para o desenrolo do curso |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
Axuda no relativo á presentación que fará o estudante ao término do curso |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A estudante amosará nas sesións presenciais ter feito as lecturas obrigatorias |
30 |
Presentación oral |
Teranse en conta a idoneidade do tema e o dominio do estudante sobre o mesmo |
30 |
Discusión dirixida |
Valorarase a participación dos estudantes nos debates |
30 |
Análise de fontes documentais |
Valorarase o manexo das fontes primarias e secundarias e a capacidade de relacionar as mesmas |
10 |
|
Observacións avaliación |
As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará a alumnado afectado no inicio do curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
LECTURAS OBLIGATORIAS: Sally
Morgan, My Place (1987) Jamaica Kincaid, The Autobiography of My Mother (1995) Monica Ali,
Brick Lane (2003) PELÍCULAS OBLIGATORIAS: Bend It Like Beckham. Dir. Gurinder
Chadha (2002) Spanglish. Dir. James
L. Brooks (2004) Crash. Dir. Paul Haggis (2004) |
Bibliografía complementaria
|
|
Eagleton, Terry. The Idea of Culture. Oxford: Blackwell, 2000. Fludernik, Monika, ed.
Diaspora and Multiculturalism: Common
Traditions and New Developments (Cross/Cultures). New York: Rodopi, 2003. Gordon, Avery and
Christopher Newfield, eds. Mapping
Multiculturalism (Theory and History of Literature). University of Minnesota
Press, 1996. Gurung, Regan A. R. and
Lorreto R. Prieto, eds. Getting Culture:
Incorporating Diversity across the Curriculum. Sterling, Virginia:
Stylus Publishing LLC, 2009. Miller, Suzanne M. and
Barbara McCaskil, eds. Multicultural
Literature and Literacies: Making Space for Difference. N.Y.: State University
of New York
Press, 1993. Nemoianu, Virgil. Postmodernism and Cultural Identities:
Conflicts and Coexistence. The Catholic
University of America Press,
2010. Parvis, Leo. Understanding Cultural Diversity in Today’s
Complex World. Lulu Press, 2005. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Novos enfoques nos estudos literarios e culturais/613484002 | Literatura. cultura e diversidade/613484020 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|