Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Literatura. cultura e xénero Código 613484019
Titulación
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Estévez Saá, José Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.estevez.saa@udc.es
Profesorado
Estévez Saá, José Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.estevez.saa@udc.es
Web
Descrición xeral Estudio do impacto do factor “xénero” nos estudios culturais e literarios. Análise e comprensión de distintos textos literarios e manifestacións culturais do mundo anglófono desde estos marcos teóricos: O feminismo e as súas correntes, Os estudios de xénero, As novas tendencias.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos.
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos.
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos.

Contidos
Temas Subtemas
Introdución: Definicións e precisións terminolóxicas “cultura,” “diversidade”, “xénero”.
1. Cultura e diversidade:

1.1 O reto da diversidade: clase, etnia, raza, relixión, idade, e xénero. Estereotipos, prexuizos, racismo, clasismo, sexismo, discriminación.
1.2 A(s) cultura(s) da diversidade: Cultura, culturas, sub-cultura, cultura popular, as guerras da cultura, aculturación, multiculturalismo.
2. Diversidade e xénero:

2.1 Debates en torno a la representación do xénero. Xénero e diversidade.
2.2 As aportacións do feminismo, os feminismos, e os estudos de xénero.
3. Cultura, diversidade y xénero:

3.1 Representar a cultura, a diversidade e o xénero: Cuestións temáticas e formais.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas 7 28 35
Discusión dirixida 4 8 12
Presentación oral 4 8 12
Sesión maxistral 4 0 4
Análise de fontes documentais 4 8 12
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Traballo persoal e colectivo cos textos de lectura
Discusión dirixida Debate en torno aos temas tratados nas sesións
Presentación oral Presentación dun tema elexido polo estudante
Sesión maxistral Presentación das principais correntes e liñas de investigación
Análise de fontes documentais Interpretación dos materiais útiles para o desenrolo do curso

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Descrición
Axuda no relativo á presentación que fará o estudante ao término do curso

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Lecturas A estudante amosará nas sesións presenciais ter feito as lecturas obrigatorias 30
Presentación oral Teranse en conta a idoneidade do tema e o dominio do estudante sobre o mesmo 30
Discusión dirixida Valorarase a participación dos estudantes nos debates 30
Análise de fontes documentais Valorarase o manexo das fontes primarias e secundarias e a capacidade de relacionar as mesmas 10
 
Observacións avaliación

As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará a alumnado afectado no inicio do curso.


Fontes de información
Bibliografía básica

LECTURAS OBLIGATORIAS:

Sally Morgan, My Place (1987)

Jamaica Kincaid, The Autobiography of My Mother (1995)

Monica Ali, Brick Lane (2003)

PELÍCULAS OBLIGATORIAS:

Bend It Like Beckham. Dir. Gurinder Chadha (2002)

Spanglish. Dir. James L. Brooks (2004)

Crash. Dir. Paul Haggis (2004)

Bibliografía complementaria

Eagleton, Terry. The Idea of Culture. Oxford: Blackwell, 2000.

Fludernik, Monika, ed. Diaspora and Multiculturalism: Common Traditions and New Developments (Cross/Cultures). New York: Rodopi, 2003.

Gordon, Avery and Christopher Newfield, eds. Mapping Multiculturalism (Theory and History of Literature). University of Minnesota Press, 1996.

Gurung, Regan A. R. and Lorreto R. Prieto, eds. Getting Culture: Incorporating Diversity across the Curriculum. Sterling, Virginia: Stylus Publishing LLC, 2009.

Miller, Suzanne M. and Barbara McCaskil, eds. Multicultural Literature and Literacies: Making Space for Difference. N.Y.: State University of New York Press, 1993.

Nemoianu, Virgil. Postmodernism and Cultural Identities: Conflicts and Coexistence. The Catholic University of America Press, 2010.

Parvis, Leo. Understanding Cultural Diversity in Today’s Complex World. Lulu Press, 2005.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Novos enfoques nos estudos literarios e culturais/613484002
Literatura. cultura e diversidade/613484020

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías