Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer o contexto socio-histórico e cultural das diásporas africanas e asiáticas. |
AM2 AM9 AM12
|
BM1 BM3 BM5
|
CM2 CM4 CM6
|
Coñecer as literaturas en lingua inglesa de autores/as de orixe asiático e africano, especialmente das minorías asio- e afro-americana. |
AM1 AM6 AM8 AM12
|
BM2 BM3
|
CM2 CM4 CM6
|
Coñecer e aplicar os métodos de análise literaria e cultural, especialmente os máis axeitados para contextos multiétnicos e diaspóricos. |
AM1 AM4 AM5 AM6 AM7 AM8 AM10 AM12
|
BM3 BM4
|
CM2 CM4 CM6
|
Elaborar documentos escritos (ensaio/comentarios de texto) en lingua inglesa, e levar a cabo exposicións e intervencións en lingua inglesa, con corrección, orixinalidade e coherencia. |
AM3 AM4 AM5 AM6 AM9 AM10 AM12 AM13
|
BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM2 CM3 CM4 CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Theorizing Diaspora. |
1.1. Historical introduction to Diaspora Studies.
1.2. Key Concepts in Diaspora Studies and Ethnic Studies. |
2. African Diaspora. |
2.1. Approaching the historical, social and literary (con)texts of the African diaspora, with special emphasis on African American communities.
2.2. Analysis of cultural phenomena and literary texts by authors from the African diaspora (Aidoo, Danticat, Darko, Ngozi, Nwapa, etc.) |
3. Asian Diasporas. |
3.1. Approaching the historical, social and literary (con)texts of the Asian diasporas, with special emphasis on Asian American communities.
3.2. Analysis of cultural phenomena and literary texts by authors from the Asian diasporas (Kingston, Tan, Mukherjee, Jen, Lahiri, Divakaruni, Yamashita, Adiga, Bobis, Hwant, Hongo, Li, etc.) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
10 |
0 |
10 |
Traballos tutelados |
0 |
22 |
22 |
Presentación oral |
2 |
2 |
4 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
2 |
0 |
2 |
Lecturas |
0 |
20 |
20 |
Discusión dirixida |
7 |
7 |
14 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Neste tipo de sesións a docente explicará o contexto socio-histórico e cultural no que se inscriben os textos a analizar, exploraranse os conceptos teóricos más relevantes nos estudos poscoloniais e proporcionaranse pautas de análise textual. |
Traballos tutelados |
Cada estudante realizará un traballo escrito de extensión breve en torno a un tema ou aspecto a elixir, traballo que resumirá para a súa exposición oral. |
Presentación oral |
Esta exposición oral complementa os traballos tutelados. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Se propiciará a asistencia a conferencias, debates, actuacións ou actividades audiovisuais que complementen as explicacións, favorezan a comprensión da materia ou aporten ideias e ferramentas para as discusións dirixidas. |
Lecturas |
Cada estudante deberá levar a cabo a lectura das fontes primarias (textos literarios), maioritariamente, e tamén, en menor medida, de fontes secundarias de extensión reducida (artigos, capítulos…). |
Discusión dirixida |
Nesta actividade, partindo dos textos e das explicacións da docente, se animará ao alumnado a participar, por medio de preguntas ou temas de debate, na análise e interpretación de textos, fenomenos culturais e máis conceptos relevantes na crítica literaria e cultural. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Cada estudante precisará dunha orientación persoalizada para a correcta realización dos traballos tutelados e a presentación oral, ademáis de para resolver dúbidas ou problemas puntuais na materia.
Para la presentación oral, se informará del tiempo que disponen y se les orientará sobre los modos de organizar el material, iniciar la presentación, proporcionar ejemplos relevantes, mantener la atención de la audiencia, utilizar medios audio-visuales (pros y contras), comparar con otros textos/autores con los que están familiarizados, y finalmente, cómo concluir y presentar un breve resumen de los puntos expuestos que consideran más importantes. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A discusión dirixida levarase a cabo en sesións de carácter práctico e con dinámica de grupo. Valorarase a participación activa de cada estudante no debate ou discusión, ademáis da calidade do resultado. |
40 |
Traballos tutelados |
Valoraranse os coñecementos adquiridos, a orixinalidade dos enfoques e das aportacións, e a corrección da expresión escrita. |
40 |
Presentación oral |
Como complemento do traballo tutelado, neste caso, ademáis dos contidos e a orixinalidade do traballo, valorarase a corrección lingüística e o manexo de distintas ferramentas para a exposición oral. |
10 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Cada estudante amosará o seu grado de comprensión e aproveitamento das conferencias e outros eventos científicos ou divulgativos programados para a materia, por medio dun comentario-recensión (escrito/oral). |
10 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da materia levarase a cabo de forma continua. Nela terase en conta: (1) os coñecementos adquiridos e a súa aplicación práctica (2) as competencias amosadas nas actividades avaliables encomendadas, especialmente a competencia lingüistica e argumentativa (3) o traballo continuado que desenvolva o/a estudante, a asistencia e participación nas sesións presenciais e a súa contribución activa. O peso das probas escritas non será superior ao 50% da calificación final. As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará a alumnado afectado no inicio do curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hwang, David Henry (). M Butterfly: A Play.
Nwapa, Flora (). Never Again: A Novel.
Aidoo, Ama Ata (). Our Sister Killjoy / Changes: A Love Story.
VVAA (Aidoo, Danticat, Ngozi, etc.) (). Selección de relatos.
VVAA (Adiga, Bobis, Divakaruni, Hongo, Li, etc.) (). Selección de relatos e poemas.
Kingston, Maxine Hong (). The Woman Warrior: Memoirs of a Girlhood Among Ghosts. |
|
Bibliografía complementaria
|
Alpers, Edward (). African diaspora : a global perspective.
Thomas, Sheree R. (). Dark matter : a century of speculative fiction from the African diaspora .
Fludernik, Monika (). Diaspora and multiculturalism common traditions and new developments.
Anderson, Wanni W. and Robert G. Lee (). Displacements and diasporas : Asians in the Americas.
Ma, Sheng-mei (). Immigrant subjectivities in Asian American and Asian diaspora literatures.
Chuh, Kandice and Karen Shimakawa (). Orientations mapping studies in the Asian diaspora.
Nelson, Emmanuel (). Reworlding : the literature of the Indian diaspora.
Booker, Keith (). The African novel in English : an introduction .
Gilroy, Paul (). The Black Atlantic.
Gourdin, Angeletta K.M. (). The difference place makes : gender, sexuality, and diaspora identity.
Braziel, Jana Evans and Anita Mannur (). Theorizing diaspora: A reader.
Simal, Begoña and Elisabetta Marino (). Transnational, national, and personal voices : new perspectives on Asian American and Asian diasporic women writers.
Nelson, Emmanuel (). Writers of the Indian diaspora.
Chow, Rey (). Writing diaspora tactics of intervention in contemporary cultural studies. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Espazos de multiculturalidade na literatura norteamericana/613484023 | Literaturas en lingua inglesa no contexto poscolonial 2 /613484026 | Traballo Fin de Mestrado/613484035 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Espazos de multiculturalidade na literatura norteamericana/613484023 | Literaturas en lingua inglesa no contexto poscolonial 1/613484025 | Literaturas en lingua inglesa no contexto poscolonial 2 /613484026 |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría e crítica nos estudios literarios/613484001 | Novos enfoques nos estudos literarios e culturais/613484002 | Métodos e técnicas para a elaboración e presentación de traballos de investigación/613484005 | Recursos para a investigación da literatura/613484007 | Literatura. cultura e xénero /613484019 | Literatura. cultura e diversidade/613484020 |
|
|