Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Literaturas en lingua inglesa no contexto poscolonial 1 Código 613484025
Titulación
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Cabarcos Traseira, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.jesus.cabarcos@udc.es
Profesorado
Alonso Giraldez, Jose Miguel
Cabarcos Traseira, Maria Jesus
Correo electrónico
miguel.giraldez@udc.es
maria.jesus.cabarcos@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes.
A2 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma.
A3 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais.
A4 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos.
A5 Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos.
A6 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural.
A12 Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués.
B1 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos.
B2 Demostrar un compromiso ético contra as desigualdades.
B3 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade.
B4 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador.
B5 Integrar coñecementos de campos de estudo diversos.
B7 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico.
B9 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AM2
AM6
AM12
BM1
BM2
BM3
BM9
CM2
AM4
AM6
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM9
CM2
CM4
AM1
AM2
AM3
AM4
AM5
AM6
BM1
BM4
BM5
BM9
CM2
CM4
AM3
BM2
BM4
BM7
CM2
CM4
AM4
BM4
BM5
BM9
CM2
CM3
CM4

Contidos
Temas Subtemas
1. Teorías de lo poscolonial. O discurso do poder.
Política e globalización cultural.
Homi K. Bhabha e Edward W. Said: a negociación das diferencias culturais.
Dinámicas de hibridación, asimilación e resistencia. A dimensión política da contracultura.
2.Diáspora, identidade e postcolonialismo. O poscolonial. A multiculturalidade. Concepto de identide e nación. Concepto de mestizaxe cultural. Políticas de resistencia.
Conceptos de cultura, etnia e raza. Identidade en espazos urbanos. Identidade transnacional, transculturación.
3.Postcolonial London. (O Londres poscolonial) 3.1.- V.S. Naipaul y Doris Lessing.
3.2.- Hanif Kureishi y Salman Rushdie
3.3.- Zadie Smith y Monica Ali
3.4.- Fred D'Aguiar y Bernardine Evaristo.
4.- O postcolonialismo e a identidade irlandesa. 4.1. Teatro irlandés e poscolonialismo.
4.2. Poesía irlandesa e a visión poscolonial.
4.3. A autobiografía como xénero fundamental dentro do poscolonialismo irlandés.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 8 0 8
Lecturas 0 34 34
Discusión dirixida 9 5 14
Presentación oral 2 3 5
Traballos tutelados 0 10 10
Eventos científicos e/ou divulgativos 2 1 3
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral
Lecturas
Discusión dirixida
Presentación oral
Traballos tutelados
Eventos científicos e/ou divulgativos

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Discusión dirixida 45
Traballos tutelados 25
Presentación oral 25
Eventos científicos e/ou divulgativos 5
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Brah, Avtar (1996). Cartographies of Diaspora: Contesting Identities.. London: Routledge
Said, Edward (1994). Culture and Imperialism. New York: Vintage Books
J. M. Coetzee. (2000). Disgrace. London: Vintage
Smith, A.M. (1994). New Right Discourse on Race and Sexuality Britain,. Cambridge: CUP
McLeod, John (2004). Potcolonial London, Rewriting the metropolis. London and NY: Routledge
David Malouf. (1994). Remembering Babylon.. London: Vintage
Kureishi, Hanif (1990). The Buddha of Suburbia. London: Faber and Faber.
Webby, Elizabeth, ed. (2000). The CambridgeCompanion to Australian Literature. Cambridge: CUP
Ashcroft Bill, Gareth Griffiths, and Helen Tiffin (1989). The Empire Writes Back: Theory and Practice in Post-Colonial Literatures. London and New York: Routledge
Bennett, Bruce and Jennifer Strauss, eds. (1998). The OxfordLiterary History of Australia.. Oxford: OUP
Smith, Zadie (2000). White Teeth. Vintage International: New York, NY.
Attridge, Derek and Rosemary Jolly,eds. (1998). Writing South Africa: Literature, Apartheid, and Democracy, 1970-1995. New York: CUP
Kossew, Sue. (2004). Writing Woman, Writing Place: Contemporary Australian and South African Fiction. London: Routledge

Do resto de autores (Carey, Naipaul, Rushdie, Lessing, D'Aguiar, etc) , os alumnos recibirán fotocopias dos capítulos concretos que se traballarán na clase, e por iso non están incluidos na bibliografía xeral.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías