Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer o contexto socio-histórico e cultural das comunidades anglófonas de fóra de Europa, con especial atención ás literaturas dos continentes americano e asiático.
|
AM2 AM6 AM7 AM10 AM12
|
BM3 BM8
|
CM3 CM4
|
Coñecer e reflexionar acerca das literaturas en lingua inglesa dos países de América e Asia. |
AM1 AM6 AM8 AM12
|
BM2 BM3
|
CM8
|
Coñecer e aplicar os métodos de análise literaria, prestando especial atención ao enfoque da teoría e crítica poscoloniais. |
AM1 AM4 AM12
|
BM3 BM4
|
CM2 CM4 CM6
|
Elaborar documentos escritos (ensaio/comentarios de texto) en lingua inglesa, e levar a cabo exposicións e intervencións en lingua inglesa, con corrección, orixinalidade e coherencia. |
AM3 AM4 AM5 AM9 AM12 AM13
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9
|
CM2 CM3 CM4 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introduction to postcolonial Asia and America. |
1.1. Postcolonial Asia and America: a socio-historical introduction.
1.2. Key concepts in Postcolonial Theory and Diaspora Studies. |
2. Postcolonial literatures in English: American continent. |
2.1. Multi-ethnic literatures in North America and the Caribbean.
2.2. Canadian literature: Atwood, King, Munro. |
3. Postcolonial literatures in English: Asian continent. |
3.1. Literature in Asia and the Asian diaspora.
3.2. South Asian literature in English: Adiga, Desai, Rushdie. |
4. Final Project: comparative study. |
4.1. Study of a specific topic or formal aspect in different literary texts (choice). |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
1 |
1 |
2 |
Discusión dirixida |
5 |
5 |
10 |
Traballos tutelados |
0 |
18 |
18 |
Presentación oral |
2 |
1 |
3 |
Lecturas |
0 |
20 |
20 |
Análise de fontes documentais |
5 |
5 |
10 |
Sesión maxistral |
8 |
0 |
8 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Descrición dos obxectivos e contidos da materia, a súa metodoloxía e a súa avaliación. Brainstorming sobre os temas da materia. Pescuda e volcado de información. |
Discusión dirixida |
Nesta actividade, partindo dos textos, de fontes secundarias relevantes e das explicacións da docente, se animará ao alumnado a participar, por medio de preguntas ou temas de debate, no análise e interpretación de textos e doutros fenomenos culturais. |
Traballos tutelados |
Cada estudante realizará un traballo escrito de extensión breve (2500-3000 words), en torno a un tema ou aspecto a elixir (interpretación dun texto literario ou fílmico, ou estudo comparativo), traballo que resumirá para a súa exposición oral. |
Presentación oral |
Esta exposición oral complementa os traballos tutelados. |
Lecturas |
Cada estudante deberá levar a cabo a lectura das fontes primarias (textos literarios), maioritariamente, e tamén, en menor medida, de fontes secundarias de extensión reducida (artigos, capítulos…). Só se levarán a cabo lecturas en clase cando se trate de textos breves. |
Análise de fontes documentais |
Nas sesións sinaladas na planificación os alumnos analizarán tanto as fontes primarias (textos literarios) como fontes secundarias que interpreten os textos ou que exploren conceptos relevantes para a materia. |
Sesión maxistral |
Neste tipo de sesións a docente explicará o contexto socio-histórico e cultural no que se inscriben os textos a analizar, exploraranse os conceptos teóricos más relevantes nos estudos poscoloniais e proporcionaranse pautas de análise textual. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
Cada estudante precisará dunha orientación persoalizada na selección de temas e na investigación necesaria para executar este traballo (research essay) e a presentación oral que o complemente, ademáis de certa axuda para resolver outras dúbidas ou problemas puntuais na materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A discusión dirixida levarase a cabo en sesións de carácter práctico e con dinámica de grupo. Valorarase a participación activa de cada estudante no debate ou discusión, ademáis da calidade do resultado. |
30 |
Traballos tutelados |
Valoraranse os coñecementos adquiridos, a orixinalidade dos enfoques e das aportacións, e a corrección da expresión escrita. |
40 |
Presentación oral |
Como complemento do traballo tutelado, neste caso, ademáis dos contidos e a orixinalidade do traballo e a corrección lingüística, valorarase o manexo de distintas ferramentas para a exposición oral. |
10 |
Análise de fontes documentais |
Nas sesións sinaladas na planificación os alumnos analizarán tanto as fontes primarias como fontes secundarias que interpreten os textos ou que exploren conceptos relevantes para a materia. A calidade do devandito análise computará a efectos de avaliación. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da materia levarase a cabo de forma continua. Nela terase en conta: (1) os coñecementos adquiridos e a súa aplicación práctica (2) as competencias amosadas nas actividades avaliables encomendadas, especialmente a competencia lingüistica e argumentativa (3) o traballo continuado que desenvolva o/a estudante, a asistencia e participación nas sesións presenciais e a súa contribución activa. ESTUDANTES CON DISPENSA: a/o estudante que teña concedida unha dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da materia ao principio de curso para planificar os axustes necesarios no proceso de aprendizaxe-avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rushdie, Salman (1980). Extractos de Midnight's Children.
Desai, Anita (). Selección de relatos.
King, Thomas (). Selección de relatos.
Munro, Alice (). Selección de relatos.
Atwood, Margaret (). Selección de relatos e poemas.
Adiga, Aravind (2008). White Tiger. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Ashcroft,
B., G. Griffiths and H. Tiffin (1989/2002). The Empire Writes Back. Theory and
Practice in Post-Colonial Literatures. 2nd ed. . Routledge Boehmer, Elleke (1995/2005). Colonial and
Postcolonial Literature. Oxford UP Childs, Peter, and Patrick Williams (1997).
Introduction to Post-Colonial Theory. Prentice Keown, Michelle; David Murphy and James
Procter, eds. (2009). Comparing Postcolonial Diaspora. . Macmillan Wisker, G. (2007). Key Concepts in
Postcolonial Literature. Macmillan |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Culturas e literaturas das diásporas africana e asiática/613484024 | Literaturas en lingua inglesa no contexto poscolonial 1/613484025 | Traballo Fin de Mestrado/613484035 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Espazos de multiculturalidade na literatura norteamericana/613484023 | Culturas e literaturas das diásporas africana e asiática/613484024 | Literaturas en lingua inglesa no contexto poscolonial 1/613484025 |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría e crítica nos estudios literarios/613484001 | Novos enfoques nos estudos literarios e culturais/613484002 | Métodos e técnicas para a elaboración e presentación de traballos de investigación/613484005 | Recursos para a investigación da literatura/613484007 | Literatura. cultura e xénero /613484019 | Literatura. cultura e diversidade/613484020 |
|
Observacións |
Aínda que o calendario detallado de lectura darase a coñecer na primeira clase da materia, a docente recomenda encarecidamente ás/aos estudantes que comecen ler os textos longos de obrigada lectura antes do comezo da materia. Existen algunhas copias destes libros nas bibliotecas da UDC, e tamén se poden atopar ou reservar en librerías tradicionais ou dixitais. En clase so se levará a cabo a lectura de textos cando estes sexan breves; por tanto, cada estudante deberá levar a cabo a lectura das fontes primarias (textos literarios), maioritariamente, e tamén, en menor medida, de fontes secundarias de extensión reducida (artigos, capítulos…) ANTES DA SESIÓN na que se analicen as correspondentes fontes documentais. |
|