Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Literaturas en lingua inglesa no contexto poscolonial 2 Código 613484026
Titulación
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Simal Gonzalez, Begoña
Correo electrónico
begona.simal@udc.es
Profesorado
Simal Gonzalez, Begoña
Correo electrónico
begona.simal@udc.es
Web
Descrición xeral A literatura en lingua inglesa no contexto postcolonial (América e Asia). Interpretación de textos literarios de escritores/as multiétnicos/as da América anglófona, da literatura en lengua inglesa no continente americano e no continente asiático..

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer o contexto socio-histórico e cultural das comunidades anglófonas de fóra de Europa, con especial atención ás literaturas dos continentes americano e asiático. AM2
AM6
AM7
AM10
AM12
BM3
BM8
CM3
CM4
Coñecer e reflexionar acerca das literaturas en lingua inglesa dos países de América e Asia. AM1
AM6
AM8
AM12
BM2
BM3
CM8
Coñecer e aplicar os métodos de análise literaria, prestando especial atención ao enfoque da teoría e crítica poscoloniais. AM1
AM4
AM12
BM3
BM4
CM2
CM4
CM6
Elaborar documentos escritos (ensaio/comentarios de texto) en lingua inglesa, e levar a cabo exposicións e intervencións en lingua inglesa, con corrección, orixinalidade e coherencia. AM3
AM4
AM5
AM9
AM12
AM13
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
CM2
CM3
CM4
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Introduction to postcolonial Asia and America. 1.1. Postcolonial Asia and America: a socio-historical introduction.
1.2. Key concepts in Postcolonial Theory and Diaspora Studies.
2. Postcolonial literatures in English: American continent. 2.1. Multi-ethnic literatures in North America and the Caribbean.
2.2. Canadian literature: Atwood, King, Munro.
3. Postcolonial literatures in English: Asian continent. 3.1. Literature in Asia and the Asian diaspora.
3.2. South Asian literature in English: Adiga, Desai, Rushdie.
4. Final Project: comparative study. 4.1. Study of a specific topic or formal aspect in different literary texts (choice).

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 1 1 2
Discusión dirixida 5 5 10
Traballos tutelados 0 18 18
Presentación oral 2 1 3
Lecturas 0 20 20
Análise de fontes documentais 5 5 10
Sesión maxistral 8 0 8
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Descrición dos obxectivos e contidos da materia, a súa metodoloxía e a súa avaliación. Brainstorming sobre os temas da materia. Pescuda e volcado de información.
Discusión dirixida Nesta actividade, partindo dos textos, de fontes secundarias relevantes e das explicacións da docente, se animará ao alumnado a participar, por medio de preguntas ou temas de debate, no análise e interpretación de textos e doutros fenomenos culturais.
Traballos tutelados Cada estudante realizará un traballo escrito de extensión breve (2500-3000 words), en torno a un tema ou aspecto a elixir (interpretación dun texto literario ou fílmico, ou estudo comparativo), traballo que resumirá para a súa exposición oral.
Presentación oral Esta exposición oral complementa os traballos tutelados.
Lecturas Cada estudante deberá levar a cabo a lectura das fontes primarias (textos literarios), maioritariamente, e tamén, en menor medida, de fontes secundarias de extensión reducida (artigos, capítulos…). Só se levarán a cabo lecturas en clase cando se trate de textos breves.
Análise de fontes documentais Nas sesións sinaladas na planificación os alumnos analizarán tanto as fontes primarias (textos literarios) como fontes secundarias que interpreten os textos ou que exploren conceptos relevantes para a materia.
Sesión maxistral Neste tipo de sesións a docente explicará o contexto socio-histórico e cultural no que se inscriben os textos a analizar, exploraranse os conceptos teóricos más relevantes nos estudos poscoloniais e proporcionaranse pautas de análise textual.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Presentación oral
Descrición
Cada estudante precisará dunha orientación persoalizada na selección de temas e na investigación necesaria para executar este traballo (research essay) e a presentación oral que o complemente, ademáis de certa axuda para resolver outras dúbidas ou problemas puntuais na materia.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Discusión dirixida A discusión dirixida levarase a cabo en sesións de carácter práctico e con dinámica de grupo. Valorarase a participación activa de cada estudante no debate ou discusión, ademáis da calidade do resultado. 30
Traballos tutelados Valoraranse os coñecementos adquiridos, a orixinalidade dos enfoques e das aportacións, e a corrección da expresión escrita. 40
Presentación oral Como complemento do traballo tutelado, neste caso, ademáis dos contidos e a orixinalidade do traballo e a corrección lingüística, valorarase o manexo de distintas ferramentas para a exposición oral. 10
Análise de fontes documentais Nas sesións sinaladas na planificación os alumnos analizarán tanto as fontes primarias como fontes secundarias que interpreten os textos ou que exploren conceptos relevantes para a materia. A calidade do devandito análise computará a efectos de avaliación. 20
 
Observacións avaliación

A avaliación da materia levarase a cabo de forma continua. Nela terase en conta:

(1) os coñecementos adquiridos e a súa aplicación práctica

(2) as competencias amosadas nas actividades avaliables encomendadas, especialmente a competencia lingüistica e argumentativa

(3) o traballo continuado que desenvolva o/a estudante, a asistencia e participación nas sesións presenciais e a súa contribución activa.

ESTUDANTES CON DISPENSA: a/o estudante que teña concedida unha dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da materia ao principio de curso para planificar os axustes necesarios no proceso de aprendizaxe-avaliación.


Fontes de información
Bibliografía básica Rushdie, Salman (1980). Extractos de Midnight's Children.
Desai, Anita (). Selección de relatos.
King, Thomas (). Selección de relatos.
Munro, Alice (). Selección de relatos.
Atwood, Margaret (). Selección de relatos e poemas.
Adiga, Aravind (2008). White Tiger.

Bibliografía complementaria

Ashcroft, B., G. Griffiths and H. Tiffin (1989/2002). The Empire Writes Back. Theory and Practice in Post-Colonial Literatures. 2nd ed. . Routledge
Boehmer, Elleke (1995/2005). Colonial and Postcolonial Literature. Oxford UP
Childs, Peter, and Patrick Williams (1997). Introduction to Post-Colonial Theory. Prentice
Keown, Michelle; David Murphy and James Procter, eds. (2009). Comparing Postcolonial Diaspora. . Macmillan
Wisker, G. (2007). Key Concepts in Postcolonial Literature. Macmillan


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Culturas e literaturas das diásporas africana e asiática/613484024
Literaturas en lingua inglesa no contexto poscolonial 1/613484025
Traballo Fin de Mestrado/613484035

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Espazos de multiculturalidade na literatura norteamericana/613484023
Culturas e literaturas das diásporas africana e asiática/613484024
Literaturas en lingua inglesa no contexto poscolonial 1/613484025

Materias que continúan o temario
Teoría e crítica nos estudios literarios/613484001
Novos enfoques nos estudos literarios e culturais/613484002
Métodos e técnicas para a elaboración e presentación de traballos de investigación/613484005
Recursos para a investigación da literatura/613484007
Literatura. cultura e xénero /613484019
Literatura. cultura e diversidade/613484020

Observacións

Aínda que o calendario detallado de lectura darase a coñecer na primeira clase da materia, a docente recomenda encarecidamente ás/aos estudantes que comecen ler os textos longos de obrigada lectura antes do comezo da materia. Existen algunhas copias destes libros nas bibliotecas da UDC, e tamén se poden atopar ou reservar en librerías tradicionais ou dixitais.

En clase so se levará a cabo a lectura de textos cando estes sexan breves; por tanto, cada estudante deberá levar a cabo a lectura das fontes primarias (textos literarios), maioritariamente, e tamén, en menor medida, de fontes secundarias de extensión reducida (artigos, capítulos…) ANTES DA SESIÓN na que se analicen as correspondentes fontes documentais. 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías