Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B8 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes.
|
AM1
|
|
|
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
AM13
|
|
|
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
|
BM1
|
|
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
|
BM8
|
|
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
BM9
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
CM1
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O cambio "Entre séculos" e a conexión co s. XIX: poesía, narrativa e teatro.
2. A programación de V. Risco.
3. Nós e a normalización literaria.
4. As Irmandades da Fala: programación.
5. O S.E.G. e a Xeración de 1925.
6. A recuperación dun espazo.
7. Novas propostas. |
1.1. Noriega Varela.
1.2. R. Cabanillas.
1.3. Teatro: 1882, 1896 (Memoria acerca da dramática galega) 1903, 1919.
2.1. "Prolegómenos..." (1916).
3.1. Narrativa
3.2. Teatro
3.3. Ensaio.
3.4. Investigación
4.1. Narrativa (Cols. de narrativa breve).
4.2. A dinamización cultural.
5.1. Panoramas e perspectivas.
5.2. Actividades culturais, políticas e literarias.
6.1. Emigración-exilio.
6.2. Finais dos corenta e reacción: os de 1936, os do 50.
7.1. Asociacionismo cultural.
7.2. Actividade política e cultural
7.3. Regularización e identidade. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
12 |
0 |
12 |
Análise de fontes documentais |
0 |
20 |
20 |
Lecturas |
0 |
14 |
14 |
Sesión maxistral |
21 |
0 |
21 |
|
Atención personalizada |
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Cada alumnos deberá realizar un traballo tutelado de entre os que se lles propoñan como posíbeis traballos de investigación, que ir´ñan realizando ao logo do curso. |
Análise de fontes documentais |
Para o desenvolvemento das aulas os alumnos deberán arriquecer as explicacións coa consulta de fontes bibliográficas e documentais que o profesor indicará puntualmente para cada sesión. |
Lecturas |
Todos os alumnos deberán realizar un número de lecturas obrigatorias que lles permitirán levar a cabo as actividades desenvolvidas nas aulas: exercicios, debates ou comentarios. |
Sesión maxistral |
Consistirán en aulas expositivas arredor dos conceptos básicos da materia, tanto no ámbito dos contextos como dos movementos e autores máis representativos de cada época e dos movementos culturais do momento. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O profesor encargarase de recibir e asesorar e orientar a cada alumno naquelas cuestións que estime oportunas formularlles e tratará en todo momento de facer lles observación e indicacións puntuais que lles podan ser de utilidade para a realización da súa actividade investigadora e formativa. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
Farase un seguimento do material de fontes que se lles propoña e mirarase a que os alumnos saiban manexar explotalos no sentido máis produtivo. |
20 |
Lecturas |
Terase ben en conta a mellor orientación posíbel para que o alumno poida dar conta da súa actividade lectora. |
5 |
Traballos tutelados |
Terase en conta a aportacións e a liña inovadora e de aportación persoal do traballo do alumno. |
40 |
Sesión maxistral |
Os coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais serán avaliados por medio dunha proba obxectiva que se levará a cabo ao final das distintas sesións e que suporá unha terceira parte da nota final |
35 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Mánde ferrín, X.L. (1984). De Pondal a Novoneyra. Vigo, Xerais
Beramendo, Justo (2007). De Provincia a Nación. Historia do galeguismo político. Vigo, Xerais
Tarrío, Anxo (2000). Galicia Literaria VV. XXXII-XXXIV. A Coruña, Hércules de Ediciones
Caraballo Calero, R. (1981). Historia da Literatura Galega Contemporánea. Vigo, Galaxia
VV.AA. (1996). Historia da Literatura Galega, 5Vols.. Vigo, A Nosa Terra
Figueroa, Antón (2010). Ideoloxía e autonomía no campo literario galego. Santiago de Compostela, Laiovento
Bourdieu, Pierre (1992). Les Règles de l'art. País, Seuil
VV.AA. (2001). Litertura Galega S.XX. Vigo, A Nosa Terra
Bourdieu, Pierre (2004). O campo literario. Santiago de Compostela, Laiovento |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|