Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A2 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
A3 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
A4 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
A5 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
A8 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. |
A9 |
Ser capaz de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais. |
A10 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. |
A11 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. |
A12 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. |
A13 |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
B1 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
B4 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
B5 |
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
B6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos ou non familiares en contextos interdisciplinares. |
B7 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
B8 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación. |
B9 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e as súas mudanzas de paradigma. |
AM2
|
BM8
|
CM6
|
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais. |
AM3
|
BM4
|
|
Analisar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. |
AM4
|
BM8
|
CM6
|
Aplicar as técnicas de análise cultural respectando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
AM5
|
BM1
|
CM8
|
Aplicar técnicas de análise cultural en contextos diversos |
AM10
|
BM1
|
|
Adquirir as habilidades necesarias para analisar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación. |
AM11
|
BM4
|
CM1
|
Coñecer e valorizar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués. |
AM12
|
|
CM1 CM4
|
Adquirir a capacidade de utilizar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
AM13
|
BM5 BM7
|
CM3
|
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais |
AM8
|
BM1
|
CM6 CM8
|
Ser quen de realizar achegas creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos produtos artísticos e das realidades culturais |
AM9
|
BM4 BM6 BM9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Principais grupos e liñas de investigación |
1.1. Propostas sociais e identitarias
1.2. Propostas sistémicas e sociolóxicas
1.3. Outras propostas |
2. Discursos e contradiscursos das mulleres. |
2.1 Teoría e práctica. |
3. Recepción da literatura galega do XXI. |
3.1 A recepción externa.
3.2 A recepción interna.
3.3 Autores/as representativos/as das diferentes tendencias.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
10 |
15 |
25 |
Lecturas |
1 |
20 |
21 |
Análise de fontes documentais |
10 |
9 |
19 |
Presentación oral |
2 |
7 |
9 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación, desenvolvemento e análise de contidos teóricos e procedementais fundamentais para o alumnado atinxir as competencias e destrezas previstas. |
Lecturas |
Realización dunha seria de lecturas que se inclúen no Paso 8 desta Guía. |
Análise de fontes documentais |
Comentario e análise de diferentes textos seleccionados seguindo a táboa de contidos da materia. |
Presentación oral |
Exposición oral do estudo realizado por cada alumno(a) sobre algunha da(s) obra(s) seleccionada entre as que figuran na relación de Lecturas obrigatorias no Paso 8 desta Guía. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
Os(as) estudantes que non podan asistir no horario previsto para as Titorías, poderán concertar entrevistas por medio do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A avaliación das lecturas obrigadas realizarase durante as sesións de "Presentación oral" para aqueles alumnos (as) a quen corresponda o papel de público. |
40 |
Presentación oral |
Na avaliación desta actividade terase en conta, ademais do contido, a clareza expositiva e a corrección lingúística. |
30 |
Análise de fontes documentais |
A valiación deste tipo de traballo será continua e realizada sobre a participación do(a) alumno(a) nas activades na aula. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Todas
as actividades deberán ser entregadas de acordo cos prazos e os
procedementos fixados no início das sesións.
Os(as) estudantes con dispensa académica poderán realizar traballos tutelados para ser avaliados. Deberán poñerse en contacto coa profesora en horario de titorías ou a través do correo electrónico.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
González Fernández, H. (2005). Elas e o paraugas totalizador. Vigo: Xerais
Beltrán, E et alii (eds.) (2001). Feminismos. Debates teóricos contemporáneos. Madrid: Alianza
Amorós, C (1994). Historia de la teoría feminista. Madrid: Instituto de Investigaciones feministas da UCM
Bourdieu, Pierre (1992). Les règles de l’art. Genèse et structure du champ littéraire. Paris: Éditions du Seuil
Figueroa, Antón (2001). Nación, literatura, identidade: comunicación literaria e campos sociais en Galicia. Vigo: Edicións Xerais de Galicia
Blanco, C. (1995). Nais, damas, prostitutas e feirantas. Vigo: Xerais
Samartim, Roberto L.I. (2010). O processo de construçom do sistema literário galego entre o franquismo e a transiçom (1974-1978): margens, relaçons, estrutura e estratégias de planificaçom cultural. Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións da USC
Even-Zohar, Itamar (2007). Polisistemas de cultura. Tel Aviv: Unit of Culture Research, Tel Aviv University (acesíbel en http://www.tau.ac.il/~itamarez/
Moure, T. (2012). Queer-emos un mundo novo. Sobre cápsulas, xéneros e falsas clasificacións. Vigo: Galaxia
González-Millán, X. (2000). Resistencia cultural e diferencia histórica: a experiencia da subalternidade. Santiago de Compostela: Sotelo Blanco
Casas, Arturo (2002). “A Teoría crítica da cultura e a planificación dos estudos socioculturais”. Anuario de estudios literarios galegos, 29-38
Torres Feijó, Elias J. (2004). “Roma locuta causa finita? Sobre docência e crítica da literatura e da cultura”. Aurora Marco et al. (eds.), Actas del VII Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctic |
Obras de Lectura: Manuel Rivas: Todo é silencio.
María Reimonde: O club da calceta.
Domingo Villar: A praia dos afogados.
Teresa Moure: Unha primavera para Aldara. Gustavo Pernas: Os ollos de Victorine e a construción da cuarta parede.
Ana Romaní: Estremas. |
Bibliografía complementaria
|
Tato Fontaíña, Laura; Tavares Maleval, Mª do Amparo (eds.) (2010). Estudos galego brasileiros 3: lingua, literatura, identidade. Rio de Janeiro / A Coruña: UERJ / Universidade da Coruña
Rodríguez, Francisco (1990). Literatura galega contemporánea (problemas de método e interpretación). Vilaboa: Edicións do Cumio
Reis, C. (1992). “Criação literaria e periferismo cultural: para una ideologia da marginalidade”. Actas do I Congreso Internacional da Cultura Galega, Dirección Xeral de Cultura, [Santiago de Compos
Hooper, Kirsty (2005). “Novas cartografías nos estudos galegos: nacionalismo literario, literatura nacional, lecturas posnacionais”. Anuario de Estudos Literarios Galegos: 64-73
Martínez Tejero, C. (2009). “O estudo de Sistemas Culturais Emergentes através da imprensa periódica. O caso do jornal «Faro de Vigo» em 1970”. Manuel Carlos Silva et al (eds.), [Actas do] X Congresso Luso Afro Brasileiro de Ciências Sociais. S
Torres Feijó, Elias J. (2006). “Sobre os objectivos, serviços e serventias da Historiografia literária. Algumhas propostas”. Maria da Penha Campos Fernandes (coord.), História(s) da Literatura. Actas do 1º Congresso Internaci |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|