Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Temas e liñas de investigación en literaturas e culturas africanas de lingua portuguesa Código 613484034
Titulación
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Portugués
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Estudio (avanzado) de uno o varios de los temas y líneas de investigación más relevantes y
significativos de la literatura y cultura de los países africanos de lengua oficial portuguesa (PA-
LOPs).
- La formación de los cinco sistemas literarios.
- Literatura colonial versus literaturas nacionales.
- Constitución de los campos literarios.
? Líneas temáticas y discursivas.
? La construcción del sujeto femenino.


Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos. AM4
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais. AM8
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos. AM10
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos anglófono, hispánico e galego-portugués. AM12
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade BM3
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. CM4

Contidos
Temas Subtemas

Tema 1.- Do oral ao escrito
1.1.- A cultura da oralidade: oratura vs literatura
1.2.- A “oralié feinte”
1.3.- O carácter fundacional da oralidade

Tema 2.- O texto como Tadución
2.1.- Tadución e creación
2.2.- A miraxe da língua autóctone
Tema 3.- Os soportes da creación dunha tradición literaia: Xornais, revistas, antoloxías 3.1 Publicacións períodicas.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais 6 12 18
Proba mixta 3 15 18
Proba oral 1 10 11
Sesión maxistral 9 9 18
Lecturas 1 7 8
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Estudo e análise de textos históricos, literarios... brasileiros.
Proba mixta
Proba mixta Proba escrita que poderá combinar preguntas teóricas con comentarios....
Proba oral
Presentación oral Exposición por parte de cada alumno/a dun tema previamente acordado.
Sesión maxistral
Sesión maxistral Explicacións do profesor sobre os contidos da materia
Lecturas
No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba oral
Descrición
O/a alumno/a será atendido nas súas dúbidas no gabinete.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Lecturas Realización de fichas de lectura. 20
Análise de fontes documentais O alumno/a entregará un comentario. 20
Proba mixta Proba escrita que poderá conter proguntas teóricas, comentario... 40
Proba oral Exposición oral na aula pactada previamente 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Moema Parente, Augel (2007). O Desafio do Escombro. Rio de Janeiro: Garamomnd-Universitária
Leite, Ana Mafalda (1998). Oralidades & Escritas nas Literaturas Africanas. Lisboa: dt. Colibri
Salinas Portugal, F. (1994). Rosto Negro. O Contexto das Literaturas Africanas. Compostela: Laiovento
Hernández, R. (2007). Traducción y postcolonialismo. Procesos culturales y lingüísticos en la narrativa postcolonial de lengua portuguesa. . Granada: Editorial Comares

LECTURA Obrigada

Uanhenga Xitu: Maka na Sanzala

Ungulani Ba Kha Khosa: Ualalapi

Selección de 5 Textos poéticos africanos en língua portuguesa

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías