Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Literatura Española Medieval Código 613G01022
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Tato Garcia, Cleofe
Correo electrónico
cleofe.tato@udc.es
Profesorado
Tato Garcia, Cleofe
Correo electrónico
cleofe.tato@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
A18 Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A1
A3
A5
A10
A11
A15
A16
A17
A18

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción.
2. Lírica y Cancioneros
1.1. El problema de las jarchas
1.2. La lírica tradicional
1.3. Los Cancioneros
3. La épica medieval española.
4. Del mester de clerecía al Libro de Buen Amor
5. El Romancero
6. Formas dramáticas y semidramáticas en el Medievo.
7. La prosa en la Edad Media 7.1. La prosa en los siglos XIII y XIV
7.2. La prosa en el siglo XV.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 15 0 15
Portafolios do alumno 4 16 20
Proba mixta 3 21 24
Lecturas 6 64 70
Aprendizaxe colaborativa 17 0 17
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Nas clases expositivas o ritmo da clase recaerá fundamentalmente no profesor, que tratará de profundizar nos aspectos máis relevantes das obras e autores nos que se centra o programa e ofrecer e comentar a bibliografía coa que se ha de completar o tema. A exposición do profesor complementarase sempre coa lectura e análise dos textos literarios, e a intervención pertinente dos alumnos que o consideren.
Portafolios do alumno O alumno terá que entregar o mesmo día da proba mixta final unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que conteña os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas durante o cuadrimestre. O portafolios ou carpeta incluirá todo as actividades encomendadas polo profesor, tanto as que completan as 102 horas de traballo autónomo como algunhas que se desenvolverán nas clases interactivas ou de grupo reducido.
Proba mixta Proba na que se busca que respondan por escrito, de xeito completo e coherente, a preguntas de certa amplitude valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.) e espírito crítico. Combinará a teoría e a praxe, de maneira que o estudante aplique as nociós teóricas adquiridas a análise de cuestións referidas aos textos de lectura.
Lecturas A lectura e o eixo desta materia, non só dos textos fundamentais dos autores que se estudian, senon tamén de artículos críticos e bibliografía complementaria.
Aprendizaxe colaborativa Nas sesións interactivas e en grupos reducidos traballaranse os textos con esta metodoloxía

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
O alumno terá atención personalizada cando o precisar tanto nas aulas en grupo reducido, nas que recibirá indicacións para as actividades que deberá incuir no portafolios como as actividades en grupo, como nas 6 horas semanais que a profesora ten asignadas para titorías.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta En cada unha das oportunidades (final de cuadrimestre e xullo), realizarase nas datas oficiais unha proba mixta de carácter teórico-práctico na que se plantearán varias preguntas centradas na análise de diversos aspectos relacionados coas obras de lecutra e nas que o estudante ha aplicar os coñecementos teóricos adquiridos.
50
Portafolios do alumno O alumno terá que entregar o mesmo día da proba mixta final unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que conteña os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas durante o cuadrimestre. O portafolios ou carpeta incluirá todo as actividades encomendadas polo profesor, tanto as que completan as 102 horas de traballo autónomo como algunhas que se desenvolverán nas clases interactivas ou de grupo reducido. O portafolios avaliarase segundo unha planilla ou matriz de avaliación que os alumnos coñecerán de antemán e que terá en conta tanto os contidos como acorrección ortográfica, gramatical, a claridade expositiva, a presentación, etc. 40
Aprendizaxe colaborativa Terase en conta a asistencia as aulas e a participación do alumno, así como a capacidade para o traballo en equipo. 10
 
Observacións avaliación

Só se aceptarán traballos, actividades, etc. que se entreguen na data establecida, en soporte papel, e seguindo as normas para a entrega de traballos escritos.


Non se poderá aprobar a materia sen ter unha cualificación mínima de 4 sobre 10 na proba mixta.


Na segunda oportunidade (xullo), a data de entrega das actividades do alumno será o mesmo día que a fixada oficialmente para o exame.


MOI IMPORTANTE: O alumno será avaliado e calificado sempre que acuda ao exame. Recibirá a cualificación de "NON PRESENTADO" cando non acuda o exame.


Fontes de información
Bibliografía básica

Lecturas obligatorias

Poesía española 1. Edad Media: Juglaría, Clerecía y Romancero, ed. de F. Gómez Redondo, Barcelona, Crítica, 1996 [selección]

Antología de la poesía medieval: lírica y cancioneros,ed. Vicente Beltrán, Visor, 2010[selección de textos].

Marqués de Santillana, Poesía lírica, ed. de M. A. Pérez Priego, M., Cátedra, 1999.

San Pedro, Diego de, Cárcel de amor, ed. de Carmen Parrilla, Crítica, 1995.

Teatro Medieval. 2. Castilla, ed. de M. A. Pérez Priego, Barcelona, Crítica, 1997.

Selección de textos que facilitará la profesora [fragmentos de prosa histórica, didáctica, etc.] y artículos críticos.

Bibliografía complementaria

Bibliografía

 

Alvar, C. y A. Gómez Moreno, La poesía épica y de clerecía medievales, Madrid, Taurus, 1988.

Alvar, C. y A. Gómez Moreno, La poesía lírica medieval, Madrid, Taurus, 1987.

Alvar, C., A. Gómez Moreno, F. Gómez Redondo,La prosa y el teatro en la Edad Media, Madrid, Taurus, 1991.

Baranda, N., La prosa y el teatro medievales, Madrid, UNED, 2001.

Canavaggio, J., dir., Historia de la literatura española, Barcelona, Ariel, 1994.

Deyermond, A., Historia de la literatura española I. La Edad Media, Barcelona, Ariel, 1995.

Díez Borque, J. M., dir., Historia de la literatura española, Madrid, Taurus, 1980.

Gómez Redondo, F., Historia de la prosa medieval castellana, Madrid, Cátedra, 1998-2002, 3 vols.

López Estrada, F., Introducción a la literatura medieval española, Madrid, Gredos, 19875.

Menéndez Peláez, J., Historia de la literatura española. Edad Media, León, Everest, 1993.

Meregalli, F., coord., Historia de la Literatura Española, 1, Desde los orígenes al siglo XVII, Madrid, Cátedra, 1990.

Pedraza Jiménez, F. B. y M. Rodríguez Cáceres, Manual de literatura española. Edad Media, Pamplona, Cénlit, 1981.

Rico, F., Historia y crítica de la literatura española,  vol. I dir. por A. Deyermond, La Edad Media, Barcelona, Crítica; complétese con el primer suplemento, Barcelona, Crítica, 1991.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías