Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e aplicar as técnicas de análise de textos. Ser capaz de analizar críticamente e de valorar estéticamente diferentes exercicios textualis da literatura en lingua catelá. Ser capaz de realizar unha contextualización e interpretación da realidade histórica a que aluden os textos. Coñecer a cultura española e hispanoamericana. Ser capaz de establecer relacións interdisciplinares. |
A2 A5 A11 A14
|
B3 B5 B7
|
C1 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción o comentario de texto |
Discurso histórico e discurso literario
Outros tipos de discurso |
As crónicas de Indias |
Cartas crónicas e relacións: cristóbal Colón. Alvar Núñez, Inca Garcilaso |
A independencia e a identidade americana |
José martí, Nuestra América
J.E. Rodó, Ariel |
A ficción contemporánea |
Roberto Bolaño, Jorge Edwards
Intertextualidade e referncialidade
memorias e novela sen fición |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
22 |
40 |
62 |
Sesión maxistral |
8 |
30 |
38 |
Proba mixta |
2 |
9.5 |
11.5 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a aplicación de formulacións metodolóxicas prácticas. os alumnos realizarán comentarios, simulacións, manipulación dos textos, exposiciónse articulación de ideas, recreación intelectual de contextos históricos e de situacións comunicativas, reflexión estética e lingüística, e análisis exercitado sobre cada un dos exercicios previstos. |
Sesión maxistral |
A sesión maxistral contempla a exposición razoadad de metodoloxías o contetxto histórico ou literario no que s eintegran os contidos do programa. A siesión maxistral terá carácter teórico e asentará os fundamentos das sesións prácticas. |
Proba mixta |
A proba mixta consiste na realización dun ensaio no que se poderá solicitar que s explique un tema contextual ou un tema estético ou literaio e que se aplique e se exemplifique de maneira práctica mediante a análisis dun fragmento textual concreto. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
A realización d ediferentes actividades do obradoiro, sesións prácticas nas quese elaboren comentario e se creen modelos críticos e de análisis, utilizando diversas fontes bibliográficas require atención individualizada e consulta dos alumnos sobre os obxectivos a o modo de alcanzalos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
Realización de exercicios puntuables dentro ou fora da aula, segundo a metodoloxía que se expón na descripción. |
60 |
Proba mixta |
Proba de ensaio e prácticas segundo a descripción de metodoloxías. Realizaráse toda ou en parte na aula unha única vez. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para a correcta participación nas actividades do curso será necesaria a asistencia a clase.
Para superar a materia hai que ter aprobadas as dúas partes evaluables.
Teráse en conta a diversidade do alumnado e diseñaráse un modelo de avaliación para os alumnos con dispensa académica.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Literatura Hispanoamericana/613G01038 | Lecturas de Literatura Española. Poesía/613G01046 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|