Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Introdución á Investigación sobre Lingua e Literatura Española Código 613G01037
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Tato Garcia, Cleofe
Correo electrónico
cleofe.tato@udc.es
Profesorado
Cordoba Rodriguez, Felix
Tato Garcia, Cleofe
Correo electrónico
felix.cordoba@udc.es
cleofe.tato@udc.es
Web
Descrición xeral Fundamentos metodológicos y técnicos de la investigación sobre lengua y literatura española.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Ser capaz de resolver problemas de investigación que se planteen en el ámbito de los estudios lingüísticos y literarios e interrelacionar los distintos aspectos de estos estudios. A1
A3
A14
B3
B5
B6
B7
C6
C8
Conocer y aplicar los métodos y las técnicas de análisis lingüístico y literario. A1
A2
A3
A16
B1
B2
Manejar herramientas para la obtención y clasificación de la información. A2
A14
B1
B2
B3
C3
C6
C8
Ser capaz de ofrecer los resultados de la investigación de modo ordenado, coherente y ajustado a lo que se entiende como trabajo científico en las áreas de la lingüística y la literatura hispánicas. A2
A9
A11
A15
B5
B6
B7
B9
C8

Contidos
Temas Subtemas
La filología dentro de las ciencias humanas. Sus métodos.
Estudio lingüístico de los textos.
Estudio literario de los textos.
La edición y anotación de textos.
Recursos para la investigación lingüística y literaria. Las nuevas tecnologías.
La elaboración del trabajo de investigación.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 0.5 0 0.5
Sesión maxistral 21 30 51
Traballos tutelados 0 25 25
Proba mixta 2.5 18 20.5
Obradoiro 21 30 51
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obteer información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa.
Sesión maxistral Exposición teórico-práctica. Agárdase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa.
Traballos tutelados Traballos sobre aspectos relacionados coa materia.
Proba mixta Exame final, teórico e práctico, no que se amosarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado.
Obradoiro Combinación de diversas metodoloxías e probas (exposicións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico co apoio e supervisión do profesorado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Sesión maxistral
Obradoiro
Traballos tutelados
Descrición
Os traballos tutelados requerirán de, polo menos, 3 titorías co profesor antes da entrega. No caso de que se considere necesario, poderase requirir unha entrevista co estudiante sobre o traballo realizado.
O alumno poderá sempre, se for preciso, requerir a atención personalizada do profesor, tanto nas sesións de obradoiro, como nas 6 horas de titorías semanais que cada docente ten asignadas.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta Exame final na data oficial establecida pola Facultade no que se mostrarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. Poderá consistir no desenvolvemento de contidos, aplicación de coñecementos, preguntas cortas etc. Poderá incluir contidos das sesións maxistrais e os obradoiros. 30
Obradoiro Realizaranse obradoiros diversos na aula, que serán obxecto de avaliación. 20
Traballos tutelados Avaliarase a orixinalidade, correcta estructuración de contidos, corrección expositiva, calidade e profundidade da análise así coma a súa correcta presentación e logro dos obxetivos propostos. Valorarase a capacidade de relación co visto nas clases.
Será imprescindible o control do seu desenvolvemento en sesións de titoría cos profesores. Poderase requirir unha entrevista co estudiante sobre o traballo realizado no caso de que se considere necesario.
50
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, a cualificación mínima da proba mixta deberá ser de 4 puntos sobre 10.

Só se aceptarán traballos, actividades, etc. que se entreguen na data establecida e seguindo as normas que se establezan. O estudiante responsabilizarase de gardar sempre unha copia do seu traballo.

Na segunda edición de actas (mes de xullo) poderanse recuperar tódolos
instrumentos de avaliación arriba descritos coas mesmas porcentaxes que
na primeira edición. Nesta segunda oportunidade, a data de entrega das actividades e traballos tutelados será o mesmo día que a fixada oficialmente para o exame.

MOI IMPORTANTE: O alumno será avaliado e calificado sempre que entregue os traballos nas datas establecidas. Recibirá a cualificación de "NON PRESENTADO" quen non entregue o último traballo encargado.

O alumnado a tempo parcial con dispensa de asistencia a clase recoñecida poderá ter asistencia personalizada dos profesores para a realización dos traballos e actividades do curso.


Fontes de información
Bibliografía básica

Academia Española, Real y Asociación de Academias de la Lengua Española: Ortografía de la lengua española.Madrid: Espasa, 2010.

Alcaraz Varó, Enrique et al.: Las lenguas profesionales y académicas.Barcelona: Ariel, 2007.

Aleza Izquierdo, Milagros (coord.): Normas y usos correctos en el español actual. Valencia: Tirant lo Blanch, 2010.

Briz, Antonio (coord.): Saber hablar.Madrid, Aguilar, 2008.

Cassany, Daniel: Afilar el lapicero.Guía de redacción para profesionales. Barcelona: Anagrama, 2007.

Cassany, Daniel: Construir la escritura. Barcelona: Paidós, 1999.

Cassany, Daniel: La cocina de la escritura. Barcelona, Anagrama, 1995.

Dintel, Felipe: Cómo escribir textos técnicos o profesionales. Todas las claves para elaborar informes, cartas y documentos eficaces. Barcelona: Alba, 2005.

Eco, Umberto: Cómo se hace una tesis: técnicas y procedimientos de estudio,investigación y escritura. Barcelona: Gedisa, 2001.

Font, Carme: Cómo escribir sobre una lectura. Guía práctica para redactar informes editoriales y reseñas literarias. Barcelona: Alba, 2007.

Jauralde Pou, Pablo: Manual de investigación literaria:guía bibliográfica. Madrid: Gredos, 1981.

Kirkham, Sandi. How to Find Information in the Humanities. London: Clive Bingley, 1990.

López Yepes, José et al.: Las tesis doctorales. Producción, evaluación y defensa. Madrid: Fragua, 2005.

López Yepes, José: La aventura de la investigación científica. Guía del investigador y del director de investigación. Madrid: Síntesis, 1995.

Martínez de Sousa, José: Manual de estilo de la lengua española, 4.ª ed.. Gijón: Trea, 2012.

Medina Rivilla, A. et al.: Metodología para la realización de proyectos de investigación y tesis doctorales. Madrid: Universitas, 2003.

Montolío, Estrella (coord.): Manualpráctico de escritura académica. Barcelona: Ariel, 2000.

Orna, Elisabeth y Stevens, Grahan: Cómo usar la información en trabajosde investigación. Barcelona: Editorial Gedisa, 2000.

Pantoja Vallejo, Antonio (coord.): Manual básico para la realización de tesinas, tesis y trabajos deinvestigación. Madrid:EOS Universitaria, 2009.

Paun de García, S.: Manual de investigación literaria: cómo preparar informes, trabajos de investigación, tesis y tesinas, Madrid: Castalia,2004.

Phillips, Estelle M. y Derek S. Pugh: La tesis doctoral. Cómo escribirla y defenderla. Un manual para estudiantes y susdirectores. Barcelona: Bresca, 2005

Reyes: Graciela: Cómo escribir bien en español. Manual de redacción. Madrid: Arco/Libros, 1998.

Sánchez Lobato, Jesús (coord.): Saber escribir. Madrid: Aguilar, 2006.

Sanz Álava, Inmaculada: El español profesional y académico en el aula universitaria. Eldiscurso oral y escrito. Valencia: Tirant lo Blanch, 2007.

Serafini, M.ª Teresa: Cómo se escribe. Barcelona: Paidós, 2002.

Soriano, Ramón: Cómo se escribe una tesis. Guía práctica para estudiantes e investigadores. Córdoba: Berenice, 2008.

Vázquez, Graciela (coord.): Español con fines académicos. De la comprensión a la producción de textos. Madrid: Edinumen, 2005.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías