Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocimiento y valoración crítica de los autores/obras/períodos/movimientos literarios más significativos/representativos de la literatura española de los siglos XX y XXI, atendiendo a las siguientes competencias de la titulación: A1, A2, A10, A15, A16, B1, B3, B7, y C4. |
A1 A2 A5 A10 A11 A14 A15 A16 A17
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C3 C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. La literatura española (siglo XX) hasta 1939.
2. La literatura española (siglo XX) hasta 1975.
3. La literatura española (siglos XX-XXI) 1975- actualidad.
|
1.1. La prosa: textos y contextos.
1.2. La poesía: textos y contextos.
1.3. El teatro: textos y contextos.
2.1. La prosa: textos y contextos.
2.2. La poesía: textos y contextos.
2.3. El teatro: textos y contextos.
3.1. La narrativa: textos y contextos.
3.2. La poesí: textos y contextos.
3.3. El teatro: textos y contextos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
21 |
0 |
21 |
Discusión dirixida |
14 |
0 |
14 |
Recensión bilbiográfica |
7 |
0 |
7 |
Traballos tutelados |
0 |
105 |
105 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Habrá una sesión magistral por semana, de una hora de duración, en la que el profesor explicará los fundamentos histórico-literarios pertinentes a la materia objeto de estudio. |
Discusión dirixida |
Habrá una sesión por semana, de una hora de duración, en la que el profesor dirigira una discusión sobre cualquier tema abordado en la sesión magistral. El alumno debe demostrar que ha preparado con antelación las lecturas objeto de estudio y que ha reflexionado sobre sus posibles significados. |
Recensión bilbiográfica |
Habrá una sesión por semana, de una hora de duración, en la que el alumno presentará oralmente una breve reseña sobre una lectura bibliográfica pertinente. El profesor asignará dichas lecturas y el alumno debe demostar que ha entendido y reflexionado sobre las mismas. |
Traballos tutelados |
El alumno hará un trabajo (previamente consensuado con el profesor) sobre cualquier aspecto histórico-social o literario relacionado con las obras/autores/movimientos/períodos literarios abarcados en la asignatura. Se valorará el pensamiento crítico original, el razonamiento ordenado, el uso adecuado de la bibliografía y el uso correcto del idioma castellano. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
El alumno acudirá periódicamente a tutorías para informar al profesor del desarrollo de su trabajo tutelado y resolver cualquier duda que pudiera surgir en la elaboración del mismo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Se valorará el pensamiento crítico original, el razonamiento ordenado, el uso adecuado de la bibliografía y el uso correcto del idioma castellano. |
50 |
Recensión bilbiográfica |
El alumno debe demostrar que ha comprendido la lectura asignada y que es capaz de resumirla de manera concisa y precisa. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Los criterios numéricos de la evaluación son: 0-4 -- Suspenso. 5 y 6
-- Aprobado. 7 y 8 -- Notable. 9 y 10 -- Sobresaliente. Matrícula de
honor -- segün criterio del profesor. Aquellos alumnos que falten a las clases (horas presenciales) más de
tres veces, sin tener justificación razonada de fuerza mayor, serán
calificados con un SUSPENSO. Aquellos alumnos que no hayan podido hacer las reseñas bibliográficas
o el trabajo tutelado en fecha y forma señalada por el profesor
recibirán la calificación de NO PRESENTADO. La evaluación de los estudiantes que tengan una dispensa de asistencia a
clase se abordará de manera individual, teniendo en cuenta las exigencias de la asignatura y las necesidades del alumno.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Son de lectura obligatoria: 1. Linares Rivas, M. Aire de fuera. La Coruña: Diputación, 1999 (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología).
2. Antología del grupo poético del 27 (selección). Madrid, Cátedra, 2010. 3. Fernández Flórez, W. Cuentística (selección), La Coruña: Diputación 2001 (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología). 4. Cercas, Javier. Soldados de Salamina. Madrid, Cátedra, 2010. 5. Sánchez, Clara. Lo que esconde tu nombre. Madrid, Destino, 2010. 6. Lecturas bibliográficas deHCLE: volúmenes 6, 6/1, 7,
7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, relacionadas
con los movimientos, autores y obras abarcados en la asignatura. (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología) Como lecturas de ampliación bibliográfica (según necesidad del
alumnos), se recomiendan: - Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988.
- Paniagua,Javier.
Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.
- Castelló,J.E. Espana: Siglo XX
(1939-78). Madrid, Anaya, 1988.
- La
novela en el siglo XX (Desde 1939)
- Ferreras, J. La novela española de nuestrra época. Madrid, Taurus, 1988
- Tusón,V. Poesía Española actual. madrid, Anaya, 1985.
- Huerta Calvo, Joaquín. Historia
del teatro español. Siglo XX (Hasta 1939). Madrid, Gredos, 1988.
- Ferreras, J.i. El teatro en el siglo XX: Desde 1939. Madrid,Taurus, 1988.
- Díez Huélamo, Begoña. Obras
clave de la lírica española en lengua castellana. Barcelona: Ciclo, 1990.
- Ferreres, Rafael. Los límites del
modernismo y el 98.Madrid: Taurus, 1981.
- Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea,
1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980.
- Mainer, José
Carlos.Modernismo y 98, VI. Historia
y crítica de la literatura española.Barcelona: Crítica, 1980.
- Orozco, Emilio. Modernismo y barroco. Madrid: Cátedra, 1990.
- Shaw, Donald. La generación del 98 .Madrid: Cátedra, 1977.
- Zavala, Iris M. Fin de siglo: modernismo, 98 y bohemia .Madrid: Cuadernos para el Diálogo, 1974.
- Fernández Santander,
Carlos.Bibliografía de la novela
(1936-1986). La Coruña:
Librería Arenas, 1986.
- Garrido Gallardo, Miguel Angel."La teoría de la literatura española en
el último lustro: Ensayo bibliográfico", en Varia Bibliográfica:
- Homenaje
a José Simón Díaz .Kassel:
Reichenberger, 1988.
- González de Mendoza, Pilar. Catálogo bibliográfico de la novela
española, 1960-1980;3 vols. Madrid: Universidad
Complutense de Madrid, 1988.
- Martínez Cachero, J. M."Bibliografía crítica sobre la novela
española entre 1936 y 1980". La novela
española entre 1936 y 1980 .Madrid: Castalia, 1985; 481-589.
- Bousoño, Carlos. Poesía poscontemporánea (Cuatro Estudios y
una introducción).Madrid: Júcar, 1985. Paulino Ayuso, José.
- Garcia Lorenzo,
Luciano, y María Francisca Vilches de Frutos."El teatro español del siglo XX: Estado de lainvestigación y últimas
tendencias". Siglo, 2 (1984-85), 1-14.
- García
Posada, Miguel.La nueva poesía:
1975-1992. Barcelona: Crítica, 2009.
- Podol, Peter, et al. "El drama
español del siglo XX: Estado de la cuestión bibliográfica".Estreno:
13 (1987), 32-36; 14 (1988), 59-63;15
(1989), 29-39.
- Romera Castillo, José."Bibliografía", en "Texto y representación desde la
perspectiva semiótica: un estado de la cuestión", en Simposio "O Teatro e o seu Ensino".Coruña: Universidade da Coruña, 1993.
- García
de la Concha, Victor. La poesía
española de 1935 a 1975.Madrid: Cátedra, 1987.
- Lechner, J. El compromiso en la poesía española del
siglo XX (II: 1939-1974) .Leiden: Universitaire Press, 1975.
- Paulino
Ayuso, José. La poesía en el siglo
XX; desde 1939. Madrid: Playor, 1983.
- Prat, Ignacio. Estudios sobre poesía contemporánea .Madrid: Taurus, 1983.
- Provencio, Pedro. Poéticas españolas contemporáneas: La generación del 70. Madrid: Hiperión, 1988.
- Sanz
Villanueva, Santos. Literatura
actual. Historia
de la literatura española. Siglo
XX, Tomo 6/2.Barcelona: Ariel,
1984.
- Se recomendarán/distribuirán en clase otras lecturas pertinentes.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|